PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník skopuzzi
Vloženo 9.8.2020
Aktualizováno 10.8.2020
Zobrazeno 2 219x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Myslel jsem si, že Norge je nejlepší cesťák na světě, ale spletl jsem se. GT8V je ještě lepší!

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Kupodivu se mi na první pohled víc líbil ten starší model, možná hlavně díky víc odhaleným válcům, ale právě přepracovaná kapotáž, která víc zahaluje válce je jednou z hlavních zbraní předělaného modelu - netopí tak! A ten motor... Naprosto lineární průběh, ten táhne pořád, bez sebemenšího zaváhání!

Motorku bych doporučil pro - Pro guzzisty... No já to píšu o každé Guzzi, však je to pravda, buď Vás Guzzi chytne nebo... no a chytne spíš míň lidí... a to je není úplně na škodu...

Doplňky na motorce - sedlo Corbin a Top Case

Recenze

Měl jsem doma v garáží dvouventilovou verzi a byl s ní spokojenej. Jenže pak se objevil inzerát na jeden z posledních prodanejch kousků v Čechách a navíc v 1. KOZÍ, v podstatě zajetej Norge GT8V a v téhle parádní barvě! Manželka už mojí diagnózu zná, takže jsem ji až tak moc nepřekvapil. A taky jsem připustil, že ten dvouventil pustím, když se GT8V osvědčí.

Nakonec jsem teda s těžkým srdcem dvouventil pustil, ale bylo to no... , jak když mi řežou ruku, ale mít 2 cesťáky v garáži byl prostě nesmysl. Když se ozval 20 letej nadšenec, kterej si dodělává papíry, tak mě to naprosto dostalo, že právě takovej mlaďas jde do Guzzi, za to jsem byl rád!

No k tý recenzi teda...
Asi to vezmu právě porovnáním Norge 1200 GT a GT8V. Na té první generaci jsem najel cca 10 tis km, což není na cesťák až tak moc, ale dal jsem s ním, Itáli, Franci, Chorvatsko a byl jsem naprosto, naprosto spokojenej. Psalo se o něm, že je na cesťák velmi agilní zkrátka sportovnější s chutí do zatáček a to musím potvrdit, proto jsem si říkal, že v garáži navždy zůstane... Výborná ochrana před větrem, deštěm -nohy totálně v suchu, turbulence do helmy se taky nekonaj, není si na co stěžovat! Jasně, měřím 180 cm, takže netřeba dalších udělávatek, který to pak většinou způsobujou.

Když se posadíte na GT8V, tak máte hned první změnu v přepracovaném sedle a není nezanedbatelná. Na druhou stranu, já měl na původním Corbin a ten šel okamžitě i na GT8V. I když se posnažili a sedlo přepracovali, tak Cobin je ještě někde jinde... Další změnou je váha, sice bych si toho asi ani nevšimnul, kdyby mi to Jirka Riant neřekl, ale člověk si to uvědomí, když ji dává ze stojanu a při manipulaci na místě. Ten novější motor je zkrátka kousek těžší... Za jízdy už to ale znát není, pokud to nemáte nastaveno do měkka, což předchozí majitel měl. Já jsem byl zvědavej na předělané odpružení - mělo být progresivní, ale při testovačce jsem si říkal, doufám, že až to přitvrdím, tak se to bude chovat dobře... Naštěstí jo, ale já tam podvozkově moc rozdíl nevidím -možná vzadu, ale to si budu muset ověřit při jízdě ve dvou, ještě jsem to neprubnul...

Motor:
Tady je ten hlavní rozdíl. První dojem byl, že ten dvouventil byl živější, ale ale... Ano díky lehké nelinearitě se tak může zdát. Z nuly do 3,5 tis otáček jde starší agregát zběsile dopředu, pak je ten propad mezi 3,5 až 4,5 tis, ale ten se projeví samozřejmě na 4., 5., 6. kvalt. Novější motor táhne lineárně jak lokomotiva, můžete ho točit až k 7 tis. otáček a nebudete mít pocit, že ho trápíte. Neříkám, že to takhle praktikuju, bohatě stačí řadit na 5 tis a jízda je i tak dost svižná a sportovní. Dvouventil šel točit také k 7 tisícům, ale nad 5 tisíci měl motor mnohem větší vibrace a doslova řval... Pozor 4 ventil má vibrace, ne že ne, je to Guzzi každým coulem, jen je to kultivovanější, plynulejší, hladší. Prostě evoluce tam je a velká!

Kapotáž:
Ano je přepracovaná, kolem válců možná trochu ošklivější, ale topení do lejtek je pryč. Možná to bude chybět v chladnějším počasí, ale jsem za to rád. Co se v kapotáži povedlo a je lépe vyřešeno - je designové přepracování blinkrů, moc pěkné, a hlavně pěkně doladěné schování olejového chladiče, to jsou detaily, kterých si na první pohled nevšimnete. Dodělali v kapotě otvor na měrku oleje, což je také super. Jinak Officina Riantini Vám udělá i do starého modelu, když budete chtít.

Přepracovaný laufy:
no tady to bude asi nejkontroverznější, ale stejně je dle mého názoru na tom GT8V lépe. Sice nemá chromový laufy a ani koncovku, ta má ale titanovej vzhled a celkově působí mnohem sportovněji, než ta původní. Zvuk, ten nás tak většinou zajímá nejvíc a i tady bych řekl, že je je vylepšenej, Je takovej nabroušenější, ale abych byl férovej, starší model víc prděl při zavření plynové rukojeti... GT8V si spíš tak lehce poprdne...

Další změny jsou už drobotiny, top case, který se mi teda na tom starém líbil docela atypickým designem, který ale nebyl úplně vevnitř dobře tvarovanej. V tomhle ohledu je novější case lepší. Boční kufry mají vnitřní tašky, což nevím, jestli je inovace a nebo příplatková věc..., ale potěší to.

Co závěrem:
No, já myslím, že je to strašná škoda, že Norge už není ve výrobě, i když v Americe se ještě loni prodával, ale asi se doprodával a hlavně tam nemají EN. Ono obecně tenhle segment byl vytlačen cestovními endury, ale pokud jezdíte po silnici, tak má Norge výhodu v lepší ochraně před deštěm a vypadá prostě na silnici líp, to už je sice subjektivní, já to tak ale mám... Design Norge je speciální věc a žádnej jinej cesťák, dle mého názoru takhle dobře nevypadá. Když k tomu přidáte kompletně nastavitelnej podvozek a přitvrdíte na něm, v zatáčkách je to dokonalost sama... K tomu Guzzí charakter a máme tady kandidáta na nejlepší stroj... Na cestování po silnicích určitě! On totiž i dobře žehlí... A jak napsal jeden z mých nejoblíbenějších českých redaktorů 100 kobyl a 100 Nm je naprosto ideální rovnice pro dostatečnej výkon, v Guzzi to asi věděli... (a dali tam o nepatrnej chloupek víc...)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kuzmič
kuzmič napsal 24.08.20 v 14:37

Jo a snad poslední motorka (když vynechám retro) s krásnými ručičkovými budíky...
Mimochodem moc pěkná brána...!!!

kuzmič
kuzmič napsal 24.08.20 v 14:22 10b.

Tak to jóóó...
Mě třeba nízko uložené budíky nevadí, ani mi nepříjde nepohodlné původní sedlo, jestli to není tím, že mi nevadí projet se třeba na šestiválcovém BMW a vzápětí na fichtlu...
A hlavně mi Norge připadá jako dosti nezaškatulkovatelný bajk, který vyčnívá napříč kategoriemi...
A je pravda, že nástupce Norge prostě není!
Takže gratuluji k jednomu z posledních Norge...!!!

TRA
TRA napsal 23.08.20 v 09:22 10b.

Pěkná

Kulasec
Kulasec napsal 14.08.20 v 14:39

Pěkně napsaná recenze
Je fakt že na 8V dořešili mnohé nedostatky co trápily 4V: nízko umístěné budíky, topení do nohou, nepřístupnou měrku oleje...a některé ponechali - netěsnící kufry, ovládní el. plexi daleko od prstů...
Designově se mi líbí oboje tak nějak stejně (dobrá, klasický výfuk a leštěné svody na 4V se mi líbí víc).

Jinak se mi líbí barva tvého stroje, ale barevná kombinace corbinu mi tam nesedí.

Suma sumárum souhlas - Nordžína je cestovatelka k pohledání.

SlaineMR
SlaineMR napsal 14.08.20 v 12:33 10b.

Více komentářů



TOPlist