Tato motorka je ve skutečnosti stroj času, který vás přenese do osmdesátek, kdy závodním okruhům kralovaly ostré dvoutakty, které psaly závodní historii...
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Klobouk dolů před Hondou, že dokázala v ´86 vyrobit tak dobrý stroj - tato motorka jízdními vlastnostmi předběhla dobu tak o deset let. Řídí se docela jako moderní stroje, jen s tím rozdílem, že pod zadkem máte uječený tříválec do V a brzdy, které nebrzdí :-)
Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná do sbírky nebo pro každého, kdo miluje závody a vůni dvoutaktu a chce výjimečný stroj na občasné sportovní svezení.
Recenze
Z dnešního pohledu není NS400R nijak ostrá motorka. Do 7000 otáček to moc nejede, asi jako 4T 250 ccm určené pro začátečníky, pak se v 8000 ot. otevře přívěra a do jedenácti tisíc otáček máte k dispozici dynamiku jako měly starší šestistovky. Motorka s lehkostí dosahuje rychlosti přes 200 km/h, je však nutné držet stále vysoké otáčky. Daní za výkon posazený takto vysoko je spotřeba, která se při rychlé jízdě pohybuje kolem 12 litrů na 100 km. Koncepce motoru je zvláštní - dva válce dopředu a jeden na stojáka. Véčko bych z jízdního projevu nehádal, jde však o celkovou koncepci, která umožňuje postavit motorku relativně štíhlou.Tento konkrétní kus má najeto 34.000 km, motor je v původním stavu a startuje okamžitě na první našlápnutí. Ano motorka má pouze nakopávačku - má to ale své kouzlo, startování je rituál, který jsem si zamiloval.
Jak jsem už zmiňoval, podvozek mi téměř vyrazil dech. Motorka zatáčí úplně sama a také stabilita v náklonu je příkladná. Brzdy jsou na dnešní poměry slabé - i při maximálním stisku brzdí asi jako radiální Brembo na 50%. Má to tu výhodu, že si člověk posune brzdný bod dál než by čekal a zatáčku projede rychleji, přičemž právě takto to motorka vyžaduje a dovolí brzdit i v náklonu aniž by měla tendenci se rovnat ven ze zatáčky. Důležité je mít správně zařazeno a držet vysoké otáčky. Plynulý styl a neztrácet rychlost - to je oč tu běží. Jakmile člověk najde to správné tempo, dá se udržet v zatáčkách mnohem silnějších a modernějších strojů. Limit jsem našel až při větších rychlostech nad 140 km/h, kdy úzká zadní pneumatika (110/90-17) neudrží přilnavost na hraně a má tendenci jakoby poskakovat ven do driftu. Nic příjemného. Přední 16ti palcové kolo drží překvapivě dobře až do hrany.
Jízda na NS400R je návyková, ovšem říká si o rychlé závodní tempo. Je to sice veterán, ale kdo by ji chtěl mít na víkendové kochací jízdy, měl by se poohlédnout po něčem civilnějším. Tahle holka chce zatáčky a držet pořádně pod krkem.
Nádherná motorka, taky mám to štěstí
V ČR jsem naposledy viděl NS400R ve vynikajícím stavu v showroomu
*nějakého* bikeservisu na Zlínsku na začátku roku 2014,
ale nebyla na prodej ... Každopádně to byl a je unikát
Věčná škoda, že Honda dělala tento *sladkej* bajk
pouze s motorem 400ccm - pravděpodobně proto,
že to byla v 80.letech nejvyšší kubatura pro japonské
veřejné komunikace a na export nebyla určena vůbec.
Šasi, t.j. jízdní vlastnosti, měla lepší než RD500YPVS
i RG500Gamma, ale s výkonem motoru 400ccm proti
nim v maximálce neměla šanci .
Nakonec co bych já měl dál povídat, když si na mojí
*bábě* r.v.1986 užívám od r.2008 ...
Tohle je hodně velkej styl! a koukám správně Halenkovice? :) Ať slouží, tohle je vážně úžasný kus motorky
Pecka
Díky moc za komenty, nečekal jsem, že se bude tak líbit . Je to přesně ten typ motorky, který když si kdokoliv zkusí, tak se vrátí s úsměvem od ucha k uchu Máme štěstí, že jsme dobu těchto motorek zažili a mohli je legálně prohánět po běžných silnicích... Už se to nikdy nevrátí. Nové stroje mají sice přebytek výkonu, ale jsou svázané hromadou elektroniky a různými eurosračkami, takže ve finále je zážitek z jízdy (a o to přeci jde) poloviční...