renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Motorkari.cz
Vloženo 24.3.2020
Aktualizováno 6.4.2022
Zobrazeno 2 444x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Economy run - za kolik dokáže jet 1100?

Vloženo: 12.06.2020, Uskutečněno: 12.06.2020, Stav tachometru: 5727 km, Zhlédnuto: 65x


Ačkoli to podle zápisů v deníčku vypadá, že naše redakční Africa spinká někde v garáži pod plachtou, opak je pravdou. Jezdí tolik, že na nějaké vypisování poznatků není čas. Drtivou většinu času ji má Vláďa, který na ní tráví v terénu více času než na silnici, ale teď jsem mu ji alespoň na pár dní odcizil já.
O tom, že je ATAS skvělou volbou jak na cestování, tak offroadování, jsme toho napsali už spoustu. Ovšem mě coby kolenovrta vždycky zajímá u motorek to, s jakou spotřebou jezdí. Prostě mám takovou úchylku. Chci to vědět, nejezdím tak pořád, ale čas od času mě to prostě chytne a ukazatel spotřeby se stane mým nejsledovanějším ukazatelem. Zajímá mě to třeba i z toho důvodu, abych věděl, s čím počítat, když mi hladina paliva v nádrži spadne na rezervu a benzínka široko daleko nikde.
A musím říct, že mě Africa ne překvapila, ale přímo šokovala! Fakt. Bral jsem si ji v podvečer u Vládi v Modřanech a měl před sebou cestu do východních Čech, která začínala hustým pražským provozem. Všechno vynulovat, otřít zpocené čelo, nasadit helmu, nastartovat (těch 10 vteřin, co trvá, než se načte úvodní obrazovka, je fakt nekonečných) a můžu vyrazit. Vláďa má trochu dopředu natočená řídítka pro lepší chování v terénu, na která si musím zvykat, a co si budeme nalhávat, po těch více než 5500 km už je zadní guma Michelin Karoo Street už dost jetá, zejména když zná provoz většinou buď terén, nebo rychlá přeprava po dálnici.
Při poskakování v Modřanech začíná spotřeba na nějakých 6,8 l/100 km a mým tajným cílem je, abych ji sklepal na pět rovných . Ještě nemám tušení, jestli to vůbec je reálné, přeci jen ta motorka má dva válce, 1100 kubíků, přes 100 koní i newtonmetrů, skoro čtvrt tuny a zubaté gumy, to není zrovna kombinace na economy run... Jenže jaké je mé překvapení, když tam těch pět litrů padne ještě v Praze na ucpané Jugospojce! Ta je zase "pěkná", naštěstí s sebou nemám kufry, takže proplétání se mezi auty jde moc pěkně, protože Africa je hubená a z vysokého sedla máte dobrý přehled. Většinou dvojka, blikačky, oči na stopkách, ruce i nohy připravené na páčkách...
Co se stane, až na Čerňáku najedu na D11 a vyrazím směr východ? Buď spotřeba ještě spadne, protože motor poběží při ustálených otáčkách bez akcelerace, nebo naroste kvůli vyšším otáčkám. Africa je ale tak velký objem a má tak dlouhý převod (30 km/h na 1000 otáček na šestku), že sázím spíš na to první. Měním cíl na 4,5 l/100 km ! Provoz je sice docela silný, ale daří se mi plout vlastním rytmem. Nahazuji na tempomatu 110 km/h, otáčkoměr ukazuje cca 3600, to by mohlo být úsporné. Trochu laboruji s plexi, to má ATAS hodně vysoké, a nakonec to končí tak, že jej mám po celou dobu v té nejnižší poloze, která je mi paradoxně nejpříjemnější. Navíc tak snižuji čelní odpor, takže taky dobře. A spotřeba padá a padá! Čtyři sedm, čtyři a půl, čtyři celá tři! Ty jo, dostanu se na čtyři rovné?
Dostanu, ale níž už to jít moc nechce. Trvá desítky kilometrů, než tam spadne pod čtyři, a já jen nechápu - fakt takováhle kráva a při rychlosti, která není kosmická, ale úplně loudavá také ne, dokážu jet za 3,8 l/100 km?! Celou dobu se bavím sledováním ukazatele dojezdu. Nádrž mi ukazovala dva dílky a dojezd 150 km, když jsem motorku přebíral, na konci mé dálniční štreky na 68. kilometru mám jeden dílek a dojezd 140 km. Vzápětí beru 16 litrů, abych neměl nerva, ukazatel jde do plna a dojezd v tu ránu na 650 km! Tak to je slušná porce.
Mám před sebou nějakých 60 km po okreskách a vím, že dolů už to nepůjde. Spíš mám strach, aby to nešlo nahoru. Velkým motorům na spotřebu prospívá právě ustálená rychlost , která díky dlouhému převodu může být i překvapivě vysoká, ale hlavně neakcelerovat. To pak do motoru tečou nesmysly. Výjezdy z obcí proto dávám plynule, nic dramatického, plynová rukojeť nepozná snad více než čtvrtinu svého rozsahu. Dotáhnout na 110 km/h (jsem rebel a porušuji dopravní předpisy, já vím ), cvaknout tempomat a snažit se zbytečně nebrzdit. Občas je samozřejmě nutné předjet a v některých pasážích se prostě neubráním, abych se trochu nesvezl , navíc se terén začíná vlnit nahoru a dolů, takže mám zadek stažený, abych zůstal pod tou čtyřlitrovou hranicí. Nakonec se to povede a po 172 km dojíždím domů s průměrem 3,9 l/100 km . Rozdíl v čase proti tomu, kdybych jel normálně se spotřebou kolem pěti, je tak maximálně 10 minut, s cenou benzínu 25,50, za které jsem tankoval, jsem ale na magické korunce na kilometr. Mé šetřílkovské já je štěstím bez sebe
Honzis

Hodnocení (6x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
ZDENY777 (15) napsal 03.01.2022 v 20:49+1

Tak asi takhle, neakcelerovat s motorkou mě nebaví jezdím brzda plyn a nesnáším dálnice. Potom jsou další faktory, váha jezdce, váha všech doplnků kufry, rámy apod což je klidně 25 kg plus a při porovnání váhy Honzy a mě minimálně 40kg, takže 65kg rozdíl. Ted to nejhorší a to je valivý odpor pneu spotřeba u enduro pneumatik okamžitě nahoru 0,5 l/100km/h. Ještě jsem měl krabičku na srovnání rychlosti dle GPS, protože na origo hladkých pneu při rychlosti 100km/h tachometr ukazuje 108km/h což znamená zkreslení 8% takže při např. najetých 500km/h je skutečnost 460km/h a smozřejmě spotřeba bude o cca. 0.2-0.3 litrů vyšší. Takže oproti nenastrojenému motocyklu který je zde předváděn jdete nahoru s plně nastrojeným motocyklem na hrubých pneu minimálně o 1,2 - 1.7 litrů na 100km/h. Měl jsem ATAS 2019 za mě nejhezčí Africa Twin a jezdil jsem s ním průměrně mimo dálnice 5,7 po dálnici když jsem převýšil 120km/h lezlo to už hned přes 6,0. U jedenáctek čtu běžně na facebookové skupině kde jsem byl členem běžně spotřebu 6-7 litrů. Protože mě ale takováhle spotřeba nebavila a nechtět jsem dělat z Afriky superbike, tak šla do prodeje a dnes brázdím cesty úplně ve stejném svižném tempu as komfortem za krásných 4,1- 4,3 s XADV 750 a maximální spokojenost. Ve městě jsem král zrychlení 0-100 4,7s a k tomu DCT na okrskách mě moc moto taky nepředjede a 160 mi na dálnici kterou moc nemusím bohatě stačí. Mám raději slabší moto, které dám za uši než lechtat velkou a nevyužít. Hezký večer všem Zdeny

HAPO (2) napsal 15.08.2021 v 18:32+1

....dobře, teď ale tu druhou "pravdu". tahle spotřeba se bude určitě nějakým způsobem lišit od toho, co natankuješ do nádrže. Teď jenom jde o to, jestli to bude tak, že podle mé prům. spotřeby je skutečné množství natankovaného paliva o cca 0,2-0,3 l menší než udává počítač, nebo je to naopak... Takže ještě jednou a pořádně! Tohle není objektivní a pouze jednostranné.

LuigiCB1300 (4) napsal 09.08.2021 v 21:53

startuju a okamzite vyjizdim, proc z toho nekdo dela vědu? a OK odmacknu az po ceste .. nevim proc bych mel na neco cekat! ?
eko rally jsem si dal taky a spotreba 4,0 neni zadnej problem viz https://www.motorka...etail&ddid=79833 ..
a protoze se ale chci svest tak jezdim okolo 6l/100km .. motor mezi 1-10tis km je treba tocit, aby nebyl v budoucnu linej a to tedy rad uposlechnu .. tempomat pouzivam hodne .. pri zmacknuti packy nahoru se nastavi automaticky posledni zadana rychlost, coz je super v ruznych situacich .. 400str navod jsem jeste necetl a pomalu objevuju intuitivne ruzny veci v ovladani ..

katpilna (0) napsal 19.05.2021 v 21:03

kup si babetu ta moc nežere !

Slick7 (0) napsal 18.05.2021 v 08:03

Jojo, je to tak, taky jsem za den najel něco přes 500 km na nádrž na CRF 1000 AVT a nechápal jsem při tankování do plna, že to ujela na 20l !! A to jsem nejel na šetření, prostě jsem jel, město, dálnice, okresky, polňacky. Ten motor je super, dokud všechno funguje.

TDM851 (4095) napsal 10.04.2021 v 11:15+1

Konečně jsem pochopil, proč někdo jezdí v popelařské cestě jako překážka silničního provozu.
Ono se jede na spotřebu

Raisto01 (90) napsal 13.03.2021 v 12:16+1

Taky to vzdy u nove motorky zjistuji. Jakmile cestujete vic, tak se uspora hodi, ale primarne jde vetsine cestovatelu asi spis o ten dojezd, kdo jezdi na Karlstejn a max grosscokoliv, tak tezko pochopi, ze jsou mista, kde ta benzinka fakt neni hoooodne dlouho
Takze se ti fakt hodi vedet, jak nejdal dokazes dojet, kdyz to je potreba. No a pak si za usetreny peniz muzes koupit i ten banan

JJIIRRIINN (0) napsal 18.02.2021 v 21:12

Motorka je koníček a ne aby jsme řešily litr nebo úsporu. Tak sorry sice pěkný ale asi to nijak nikoho nebere. Vše okolo super ale spotřebu na ostří a na kur... asi nikdo u hobby neřeší

Paznecht (1) napsal 24.01.2021 v 15:42+1

Pro hansdorf.Je jedno pořekadlo že když si koupíš opici,musíš mít i na banány tak se nemusíš dědku navážet do lidí kteří tohle prostě neřeší já ten svůj komentář nemyslel ve zlém prostě můj názor.Podle toho co jsi napsal tak za toho blba považuji tebe a když neuneseš komentář který se ti nezamlouvá no to raději nepiš nic než aby jsi urážel tohle totiž blbové dělají jinak přeji hezký den.

hansdorf (199) napsal 22.01.2021 v 08:59+3

Mně se to líbí , neřešit kolik to vezme umí každý blb. Ukázat, že to jde i za tyhle hodnoty umí jenom ten, kdo s motorem cítí, snad ještě přesněji,ten kdo se s motorkou sžil a taky to o něčem vypovídá.


Ten časový rozdíl, deset minut je zanedbatelný, nejde-li zrovna o život.

Dobrej nápad, v sezóně si to na nějaký delší štrece určitě vyzkouším.

Jedno nedokážu posoudit, kdybych neměl tempomat a držel to ručně, byly by výsledky lepší nebo horší ?
/otázka pro Honzise/

Paznecht (1) napsal 26.12.2020 v 04:24

Tak tohle jsem u motorky nikdy neřešil a řešit nebudu.

Rollei (1) napsal 22.12.2020 v 15:36

Pihlman (0) napsal 16.07.2020 v 14:34

Jako nadšený majitel AT 1100 jsem problém s čekáním na nabíhací proceduru displeje vyřešil drobnou změnou předstartovních úkonú. Před natažením rukavic zapnu klíček a pak teprve natáhnu rukavice. Následně jen stlačím OK a vyrážím.

Lucasbiker (175) napsal 17.06.2020 v 15:55

Pěkné, pěkné, je to v rukách Co jsem shltal pár testů, tak většinou uvádí spotřebu kolem 6l/100, takže jak je vidět, dá se Objem nenahradíš.

HusKa701 (11) napsal 15.06.2020 v 22:27

Taky se zabývám spotřebou . Jen tak pro zajímavost. Zato dlouhodobě. Nemám elektroniku. O to je možná měření přesnější Při každým tankování spočítám průměrnou spotřebu.Podle počtu ujetých km v momentě kdy se rozsvítí "žravý voko" poznám, jaký mám spolehlivý dojezd. To je při cestování užitečný. Nájezd počítá tachometr a max dojezd mi hlídá a km. odpočítává navigace.Zároveň upozorňuje, že by bylo dobrý natankovat Dvojí hlídání . Na to že jde o Husku 701 tak je taky neuvěřitelný dlouhodobý průměr 3,5 l Nejmenší měřená 3,1 l/100. To byla delší cesta, po silnicích nižších tříd bez terénní vložky Aktuální nájezd 56 000 km - 4 sezona

Clint. (77) napsal 13.06.2020 v 16:14

Pěkný čísla, mám to podobně, občas mě to chytne a řeším podobný hodnoty a mám radost jako malej kluk, jakou jsem si koupil hračku co vlastně nechce nic a povozi mě z jednoho kraje světa na druhý. Když mě to Teda chytne

Destroyer (237) napsal 12.06.2020 v 20:02

no jasné. Honzis ide zase na spotrebu s Hondou a ja s kolenom pretočeným ako motor na babette to na urgente to čítam.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Jedno z prvních vrknutí

    Jednu z prvních vyjížděk na redakční Africe jsem podnikl po Berounsku, kde to mám rád, a kde se dá obrazit poměrně výživný okruh i v případě, že po práci nezbylo moc času. Upaluje se po krásných okreskách, a když je chuť

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.03.2020
    Uskutečněno: 24.03.2020
    Komentářů: 2x
  • Převzetí redakční Hondy Africa Twin Adventure Sports

    Není běžné, že „dlouhodobky“ na novou sezonu přebíráme už kolem adventu. V případě Hondy Africa Twin Adventure Sports tomu tak je a díky poblázněnému počasí je šance ji na chvíli protáhnout krovky. Jasně, není to o nálož

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 24.03.2020
    Uskutečněno: 04.12.2019


TOPlist