Prostě holka pro všechno. Její universálnost je až neuvěřitelná a dokáže vykouzlit úsměv na tváři jak na silnici, tak v terénu. Vše se odvíjí od nazutých bačkor a "odvaze" pilota :) Tato verze s elektronickým pérováním bezesporu potěší především cestovat
Výška jezdce: 172 cm
První dojmy - Přesně si vzpomínám na první dojmy, když jsem na dvacítkovou Afriku sedl. Níže položené sedlo a o fous užší stavba v oblasti nádrže a sedla je znát a bude sedět středním a nižším postavám. Motor získal na živosti a zdá se mi, že je výraznější především v nízkých a středních otáčkách. Musím zde uvést, že předchozí generace byla (a vlastně stále je) sakramentsky povedenou mašinou a rozhodně se nedá říct, že by ho nový jednoznačně strčil do kapsy. Je ale zase o krůček dál a to je bezesporu fajn. Postrádám ale u něj samostatné tlačítko pro ABS a TC, což bylo u Afriky vždycky velké plus a nezlobil bych se ani za lepší sériové stupačky. U cestovně zaměřeného modelu Adventure Sports stojí za zmínku velká nádrž, stavitelné plexi, níže položené sedlo, vyhřívané rukojeti, tempomat a v neposlední řadě bezdušové pneumatiky. Jasně, jsou zde i věci, které mi tolik nesedí a jmenujme třeba absenci padacích rámů u obou verzí, konec samostatných tlačítek pro ABS či kontrolu trakce nebo dotykový displej spolupracující pouze s telefony Apple. Každopádně jako celek fungují motorky opravdu skvěle a podle mého názoru získaly na stabilitě, ovladatelnosti a uživatelské přívětivosti. Příjemným překvapením je bezesporu také elektronický podvozek, který jednoduše funguje a dovede si poradit jak s terénem, tak silnicí. Dvacítkové modely se pomalu chystají na prodejny a teď bude záležet, aby si člověk ujasnil priority a sám sebe se zeptal, kde bude chtít Afriku honit nejčastěji.
Doplňky na motorce - Sada kufrů
Recenze
Za mě dávám nové Africe Twin palec nahoru a na vlastní kůži jsem se přesvědčil, že tenhle velice oblíbený kousek udělal další pořádný krok vpřed. Líbí se mi přehledný a výborně fungující dotykový TFT displej, dvojice vlastních jízdních režimů, krásně plynulý a silnější motor, parádní ovladatelnost a stabilita, ale i užší stavba, montovaná podsedlovka nebo drobnosti jako obě svítící světla, automatické vypínání blinkrů nebo tempovat.
U cestovně zaměřeného modelu Adventure Sports stojí za zmínku velká nádrž, stavitelné plexi, níže položené sedlo, vyhřívané rukojeti, tempomat a v neposlední řadě bezdušové pneumatiky. Jasně, jsou zde i věci, které mi tolik nesedí a jmenujme třeba absenci padacích rámů u obou verzí, konec samostatných tlačítek pro ABS či kontrolu trakce nebo dotykový displej spolupracující pouze s telefony Apple. Každopádně jako celek fungují motorky opravdu skvěle a podle mého názoru získaly na stabilitě, ovladatelnosti a uživatelské přívětivosti. Příjemným překvapením je bezesporu také elektronický podvozek, který jednoduše funguje a dovede si poradit jak s terénem, tak silnicí.
O naší testovací CRF1100L Africa Twin jsme na stránkách Motorkáři.cz popsali dlouhé listy virtuálních á-čtyřek:
1) vítání do garáže https://motorkari.cz/a/tfe
2) Základní nastavení cestovního endura s redakční Afrikou https://motorkari.cz/a/tff
3) Cestovní enduro připraveno pro terén: Co chránit a co nepodcenit https://motorkari.cz/a/tfg
4) Redakční Honda Africa Twin po osmi tisících kilometrech: https://motorkari.cz/a/tfh
5) Potomci legend: BMW R 1250 GS vs. Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. Suzuki V-Strom 1050XT: https://motorkari.cz/a/tfi
6) Redakční Honda Africa Twin a poslední tango v blátě: https://motorkari.cz/a/tfj
Trikolora se zlatejma je prostě kásnááá.