PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 R (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dědek5
Vloženo 12.11.2019
Aktualizováno 10.12.2020
Zobrazeno 5 413x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Komentáře a hodnocení profilu
Nalezeno 26 záznamů

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dědek5
dědek5 napsal 03.11.23 v 23:21

Tak to přeju dobrou zábavu, tu krytku jsem neřešil. Většina motorek ji nemá, výrobce údajně nějakou montuje, ale nikde jsem ji na internetu neobjevil.

P.S. Já sem moc často nechodím, tak se všem omlouvám, že nekomunikuji.

elvis78
elvis78 napsal 06.10.23 v 08:51

no tak mám doma r 2006 a všiml jsem si že Ti na pravé straně rámu chybí krytka jako mě

elvis78
elvis78 napsal 13.08.23 v 21:11 10b.

moc pěkně sepsané , stroj se mi líbí, koukám po ní a to proto, že teoreticky podobná italka MG Breva 1100 nebo 1200 se nedá sehnat jakou bych chtěl a stejně zatím jen sním. Chtěl bych také něco klidnějšího.
Sice mám ST800 sportovní tourer, ale poslední dobou mě začínají bolet záda...

peňa35
peňa35 napsal 14.07.23 v 21:50

peňa35
peňa35 napsal 14.07.23 v 21:50

peňa35
peňa35 napsal 14.07.23 v 21:49 10b.

leo41
leo41 napsal 10.07.23 v 21:53 10b.

dekel
dekel napsal 01.08.22 v 07:07 10b.

) Ďakujem za pekné porovnanie, práve zvažujem že, skľudním jazdu (Yamaha TRACER MT09) a pozerám po R-ku.

rudirt
rudirt napsal 12.11.20 v 19:44

Hodnocení a srovnání 2 motocyklů hodnotím pozitivně.
I když jsem ze staré školy (55+) s přesvědčením, že motocykl
pohání motor s jedním (max. 2-ma) válci,
srovnání od "staršího pána" vítám.
Ovládání blinkrů - dá se zvyknout.
Přeji mnoho spokojených km
a VŽDY ŠTASTNÝ NÁVRAT!

robozaho
robozaho napsal 08.01.20 v 21:53 9b.

dědek5
dědek5 napsal 04.12.19 v 10:48

Komentář uživatele "Pesoun" byl smazán jako urážející a napadající. Pokud máte nějaký názor, podepřete ho argumenty a napište, jak jste k němu logicky došel.

šmoula-Mrzout
šmoula-Mrzout napsal 01.12.19 v 23:34

Bez urážky, ale základy fyziky vám opravdu dělají problémy. Maximální zrychlení je při maximálním točivém momentu a ne při maximálním výkonu. Druhý Newtonův pohybový zákon to říká jasně : F=m.a. Hmotnost je konstanta, z toho vyplývá, že pro maximální zrychlení je nutná maximální síla a ta je při maximálním toč. momentu. Maximální výkon je u spalovacích motorů vždy za jeho vrcholem. To můžete pocítit i při zrychlování na motorce.
Co se týká toho ostatního, co jste napsal - slovům rozumím, ale smysl mi uniká. Pozorně si přečtěte recenzi a poslední větu v mém příspěvku dole, snad to pochopíte.
Ještě k recenzi samotné. Autorovi rozumím, co chtěl vyjádřit, ono to zase nijak složité není. Asi bych to napsal méně odborně, ale když to tak vidí. Dal si s tím spoustu práce, dávám 10b.

Pesoun
Pesoun napsal 29.11.19 v 20:27

Jistě, se sílou máte pravdu, základy fyziky si nepotřebuji opakovat. Vy si i s kolegou pletete údaj, který uvádí výrobce na klikové hřídeli a na zadním kole. Zadnímu kolu je jedno jaký je moment na klikovém hřídeli, (ten neustále a mylně porovnáváte) s momentem na zadním kole, o ten se právě postará ta převodovka, od toho tam je a ne že ne. Důležitý je prostě vysoký výkon na klikové hřídeli, proto také auto i motocykl při nejvyšším výkonu zrychluje nejlépe. Končím

šmoula-Mrzout
šmoula-Mrzout napsal 26.11.19 v 09:32

Reaguji na Pesouna.
Výkon nemůže nic "pohánět". Tato fyzikální veličina nemá ani směr, ani působiště - má jen velikost, je to jen číslo, (skalár). Tahle nepřesnost se vyskytuje často i v motoristických časopisech, kdy si redaktoři pletou výkon s toč. momentem. Souhlasím s autorem recenze a doporučuji podívat se na základy fyziky. S tělesy mohou pohybovat jen síly. Točivý moment je vlastně jen silová dvojice. O točivý moment se "nestará převodovka", ten působí po celé délce hnacího řetězce při zařazené rychlosti, převody jen mění jeho velikost.

dědek5
dědek5 napsal 18.11.19 v 10:03

Nic ve zlém, ale vidím, že jde jen o žabomyší spor typu: co bylo dříve, jestli vejce, nebo slepice. Nesouhlasím s vámi. Při jízdě existují současně obě veličiny, ale trvám na tom, že průběh točivého momentu lépe charakterizuje vlastnosti motoru, než průběh výkonu - ten vznikne teprve jako násobek.
P= F x v ...pro přímočarý pohyb
P= M x úhl. rychlost ...pro rotační pohyb
Výkon je tedy pouze násobek dvou hodnot. Maximální výkon říká jen kdy tento násobek dosahuje maxima. Z výkonové křivky se toho o průběhu momentu (tj. síly kterou máte při jízdě k dispozici), moc nevyčte a z maximálního výkonu teprve ne. Jestli máte jiný názor, já vám to přeji, ale o tomhle mě těžko přesvědčíte.

Pesoun
Pesoun napsal 17.11.19 v 19:55

Motocykl „pohání“ výkon, který jako veličina vyjadřuje práci vykonanou za čas. Nakonec jste to i sám dokázal (150k vs 110k) . Samozřejmně, že výkon a točivý moment spolu navzájem souvisí. Nemá smysl tvrdit, že důležitý je točivý moment a výkon je vedlejší. Zkrátka pro rychlost je důležitý výkon o točivý moment se stará převodovka. Spíše to je nějak zvláštně popsané.

dědek5
dědek5 napsal 17.11.19 v 00:34

Zdravím Pesouna.
Docela by mě zajímalo, v čem se podle vás pletu. Výpočet výkonu u rotačního pohybu je notoricky známý a v praxi (strojařské) běžně používaný.

diabolkatony
diabolkatony napsal 16.11.19 v 18:04 10b.

Pesoun
Pesoun napsal 16.11.19 v 14:30 10b.

Recenze pěkná, ale v kapitole Srovnání s motorem FZS se podle mě pletete v pasáži závislostí výkonu a točivého momentu.

BoBo1
BoBo1 napsal 16.11.19 v 13:45 10b.

Výborná recenze a krásně popsáné pohoné ústrojí

Mark09
Mark09 napsal 15.11.19 v 11:10 10b.

Slaboch
Slaboch napsal 15.11.19 v 10:38 10b.

Perfektní recenze...minulý rok jsem měnil motorku a mezi kandidáty byl i FZ1 Fazer. Nakonec jsem pro svůj styl rychlého turisty koupil BMW R1200 ST. Je to přesně jak říkáš. Fazer je lehčí, ostřejší. Ale na BMW se jede jako na gauči

Tdicko
Tdicko napsal 14.11.19 v 19:00

Kľúč k výmene oleja je súčasťou originálneho skrutkovača... tiež som ho hľadal, ale ujo internet pomohol..
Inak želám veľa pohodov?ch kilometrov..
A humpolácky zemédelec nie som, ani zďaleka. Inak závidím to odhodlanie. Ja mám len 50+.

hobr
hobr napsal 14.11.19 v 17:57 9b.

"Meziplyn" je vyřazení do neutrálu, přidání plynu a opětovné zařazení rychlosti - jen pro zajímavost. U podřazování na moto s kardanem je potřeba vystihnout, aby otáčky motoru byly přibližně stejné s otáčkami v převodovce. Chvíli mi to trvalo, než jsem se s tím sžil.
Článek jsem nečetl celý - vypustil jsem (pro mne) nudné partie o převodech a točivých momentech.
Pěkně napsáno! Ať Ti stroj slouží ke spokojenosti!

Donald
Donald napsal 12.11.19 v 19:44 10b.

Dědku, díky za skvělý článek! Hodil se mi o to víc, že přemýšlím nad pořízením motorky pro velký kluky - BMW 1150 GS. Už jsem taky penzista, ale snažím se udržovat ve figuře a ještě si na stáří dělat radost. Objevil jsem teď svět endura (Himalayan) a hned se chci zbavit skútrů (mám přece na víc!). Enduro chci používat jako univerzál, myslím tím všechna roční období. A na bavoráku se mi líbí, že ještě místo plastové imitace používá železo. Pokud jde o ovladače, BMW není samo. Honda přehodila blinky s klaksonem, takže pravidelně při přesedání troubím místo blikání. A z recenzí vím, že nejsem sám.

raid
raid napsal 12.11.19 v 19:31 10b.

Zajímavá recenze, deset bodů jak za ní, tak za to, že to není profláknuté GS.
Ovládání blinkrů výrobce u novějších modelů už řeší klasicky. Ono třítlačítkové ovládání je anachornismus jako prase, ať si ti skalní říkají co chtějí. Nicméně zvyknout se na to dá. Poměrně často přesedám a problémy to nečiní. Na druhou strnu, u motorky, kde je hafo knoflíků na ovládání kdečeho, je chybějící místo na důležité ovladače znát. A to, že člověk např. při předjíždění s vytočením plynem ještě musí tou samou rukou šátrat po přepínači/vypínači blinkrů, to je naprostá hovadina.
BMW nejsou špatné motorky, ale jsou to jen motorky. Ten kult, který kolem nich vzniknul, si IMHO nezaslouží. Naopak, čím lepší a jemnější je pilot, tím víc BMW vzdoruje. Nejlépe se na tom jezdí humpoláckým zemědělcům. Můj dojem. Čím větší láma, tím větší spokojenost
P.S. - brzdy jsou excelentní, když nic jiného, tohle oceňuji.



TOPlist