PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ToRoAshi
Vloženo 22.4.2019
Aktualizováno 7.4.2024
Zobrazeno 5 612x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 12.06.2019, Uskutečněno: 18.05.2019, Stav tachometru: 50686 km, Zhlédnuto: 12x, Firma: FIRMA:RENOCAR (Podolí)


Tak jsem se sobotního večera vracel už potmě od přátel z grilovacího posezení. Jel jsem opatrně, přeci jen už byla tma a mohlo mi tam cokoliv skočit. Jel jsem do Brna "od severu" a najel jsem na dvouproudovku u České. Rozjíždím se, řadím, na tacho už je cca 100 km/h a ... najednou cuknutí prudké, nenadálé, trochu mě to hodilo doleva, vyrovnal jsme to, ale příjemné to nebylo. A motor začal jakoby vynechávat, prostě táhnul, netáhnul...říkám do pr..e, co se děje, asi něco se zapalováním. Tma jak víte kde, říkám si, jsem kousíček od začínajícího osvětlení, dojedu tam a zastavím. Zastavil jsem u prvních lamp v odstavném pruhu. Hodím čtverky a chci to postavit na centrální stojan. A jak sestupuji a přehazuji nohu přes sedlo, padnou mi oči na zahrádku na topcase...měl jsem tam přidělanou plachtu na moto od Oxfordu, protože kufr byl plný věcí. A byla pryč. Říkám, no paráda, tak se budu vracet a hledat ... a stoupám na centrální stojan a stavím moto. No a jak jsem se díval, abych správně stoupnul na packu centrálního stojanu, tak vidím, že mí něco visí na zadním kole...a úplně jsem se orosil. Říkam, ty vole, to je plachta...vlastně velký kus plachty. A v ten okamžik mi to došlo - plachta na topcasu se asi uvolnila a dostala do zadního kola za jízdy. No, ať to nenatahuji - vytahal jsem z toho, co šlo, vymotal a uvolnil zadní kolo. Bez nářadí, co šlo. Pak jsem na to sedl a zkusil popojet. Jelo to...tak jsem opatrně jel dál domů. Bylo mi divné, že na křižovatce jsem stoupl v kopci na brzdu a motorka normálně couvala, jako kdybych na brzdě nestál. Domů kousek, zastavil jsem, odstavil a vytočený sám na sebe jsem šel spát...snad ráno moudřejší večera.
Druhý den bylo dopoledne pěkně, tak jsem k tomu šel. Vzal nářadí, že vyšťourám ještě to z té brzdy. Myslel jsem, že to vyšťourám...opak byl pravdou - nakonec musela jít brzda dolů a pak jsem to uviděl. Plachta se namotala úplně všude. Jak do kola, tak na brzdový kotouč, tak do brzdy, prostě všude. Vraník tu plachtu natrhal na bavlnky. Našel jsem chuchvalce i před blatníkem. Nedovedu si představit, jak to muselo v ten jeden okamžik vypadat. A uvědomil jsem si, jaké jsem měl štěstí, že jsem to ustál a nestrhlo mě to za jízdy k zemi. Pohrál jsem si s tím, jak je vidět na fotkách, vytáhl i další námotek z kužele zadního unašeče...z brzdy vyloupal úplnou zpečeninu...neskutečné. To jsem jen jednou takto zabrzdil... celé to složil a projel a fungovalo to. Tak říkám, zaplať pánbůh, je to snad dobrý, jsem lehčí o litr za novou plachtu.
Odpoledne jsem vyrazil k našim. 40 km. Dojedu, stavím moto, mrknu na zadní kolo - disk celý kropenatý od oleje. A sakra - to má určo spojitost. Dívám se, odkud to jde a ano, šlo to z unašeče. Přímo kolem středu. No paráda. Tak jsem se obrátil na servisáka Tondu Oslavany - telefonická konzultace (moc děkuji za vše Tondo) a jeho odhad jednoznačný - gufero. Bohužel, je naprosto vytížen, navíc odjezd na dovolenou, takže si to nemohl vzít do parády. Ale doporučil Renocar...tak jsem se tam vydal. První překvapení bylo, že mě objednali za více než 3 týdny. Sákra...tak dlouho v tomto počasí bez Vraníka. No a pak i cena...ale to se dalo čekat. A přijímací technik, když jsem mu to popsal, co se stalo, říkal, že se mu to nezdá, že to tím nebude, že to vypadá na koncový stupeň, že je to hadra a tam je všude "železo". Tak to mě nepřidalo. No - čas uplynul, odvezl jsem Vraníka do Renocaru a čekal. Pak mi volal technik a říkal, hotovo a sám jsem tomu nevěřil, mám to vyfocené (fotku ještě získám a dám ji sem), ta hadra byla i uvnitř, narušila gufero koncového stupně pohonu. Vyměněno, cena 3,6 tis. Kč.
No jo no, za blbost se platí. Asi vítr se dostal do plachty a rozmotal ji i přes dobré upoutání. Co mě překvapilo bylo, že jsem myslel, že plachta za jízdy z topcasu uletí za motorku. Asi ty zpětné proudy vzduchu to stáhli dolů, kdo ví. Velkou roli také hrálo, že jsem jel potmě, ve dne bych si možná všiml v zrcátku, že se něco děje.
Skončím slovy, že každá životní zkušenost holt něco stojí a nejdůležitější vždy je - se poučit...
Edit 19.6.:
získal jsem fotku gufera ze servisu, tak přikládám - na dvou místech se látka dostala pod něj a "žvejkla" ho

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (273) napsal 13.06.2019 v 22:44

Neuvěřitelné...hlavně dobrý konec.

Sete (36) napsal 13.06.2019 v 07:08

No tvl, to by jeden nevymyslel, co se může stát Tak hlavně že se to nekouslo a ještě jsi si neustlal


Nejnovější záznamy v deníku
  • Servisní prohlídka po 83000 km

    Jako každý rok s péčí řádného hospodáře začínám sezónu u našeho dvorního servisáka Tondy. Dělá se vše, co je potřeba k tomu, aby opět sezóna proběhla bez ztráty kytičky, takže - olej v motoru i zadním převodu, všechny fi

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 10.04.2024
    Uskutečněno: 05.04.2024
    Tachometr: 83160km
  • Zlomený držák čelního pléga

    Tak jsem si najednou v závěru sezóny všiml, že se přední plégo za jízdy nějak zvláštně klepe...takto to nebývalo. Tak jsem zastavil a začal to zkoumat, vezmu za plégo a opravdu - levá strana se hejbe nějak víc. Prohlížím

    Typ: Oprava
    Vloženo: 02.01.2024
    Uskutečněno: 15.10.2023
    Tachometr: 83153km
  • S přáteli na Grossglockner

    Tak jsme se s přítelkyní letos opět po nějaké době podívali na Grossglockner. Kamarád z dřívější doby pořídil společně s jeho paní motorku a začali společně jezdit, tak jako my dva. A protože mě oslovil, že už se rozjezd

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 02.01.2024
    Uskutečněno: 14.07.2023
    Tachometr: 79716km
    Komentářů: 2x


TOPlist