renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Maxon Matador (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TheJancas
Vloženo 27.8.2018
Aktualizováno 11.10.2018
Zobrazeno 3 052x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.8

Popis motorky


Jednoduchý malý městský prsklolet:))

Více fotografii

První dojmy - Po první svezení nadšení. Asi ale víc z toho, že zase po 15ti letech mám v ruce řídítka a nemusím šlapat:)) A šlape pořád:)

Motorku bych doporučil pro - Je to pro lidi, co nechtějí moc utrácet a jezdit hlavně po městě...

Doplňky na motorce - Kufr Kappa, variátor Naraku

Recenze

Maxon Matador. Čína- nebrat, řekla by si asi spousta lidí, kteří jsou zvyklí na japonské a italské stroje a ještě více lidí, kteří si na tuhle "čínu" nikdy ani nesedli. Na druhou stranu každý, kdo si to kupuje musí mít rozum a počítat s tím, že za poloviční cenu prostě nedostane kvalitativně srovnatelný stroj jako třeba od Hondy. Já osobně jsem za ty peníze celkem příjemně překvapen.
Maxona jsem koupil už jetého od kluka, kterému ho nejprve pořídili rodiče a pak mu na tom zakázali jezdit, měl necelé dva roky a na tachometru necelé 2000km. Akorát zajetý.
Na motorce jsem seděl naposledy asi v 17ti a papíry jsem si nikdy bohužel z určitých důvodů neudělal:( a tak když se objevila možnost jezdit s B aspoň na 125 skútrech řekl jsem si, že konečně opustím pražskou MHD, popřípadě kolony aut coby jejich účastník, doma si to nějak vydupu a pořídím si nějaký prskolet.
Než jsem si jízdu připomněl a trochu se otrkal, potěšil mě Maxon spotřebou asi 2,2l/100km. Ovšem když začne být člověk jistější v řízení, samozřejmě za to víc bere a spotřeba jde nahoru. Vylezla na 3l/100km. To ještě pořád šlo. Při druhé sezóně se mi začalo zdát, že už to nejede jako kdysi. Asi jen pocitově. Nicméně jsem si udělal radost a koupil jsem si nový variátor(možná bývaly stačily válečky) a kontrastní pružinu.
Po namontování variátoru Naraku se jízdní projev rapidně proměnil. Zrychlení je asi o 20% lepší. Aby ne, originál válečky mají 12,3g a v Naraku jen asi 10,1g. Tím, že to pracuje ve vyšších otáčkách se sice zlepšily dynamické vlastnosti(dokonce i v Liberecké v Praze to jede 90:), ale spotřeba opět vylezla nahoru. Takže jsem na 3,5. Není to málo, ale oproti autu je to ušetřená polovina paliva a polovina času strávená na cestě. Kontrastní pružinu jsem nakonec nevyměnil kvůli dodavateli nářadí. Vezmete totiž 36mm klíč a zjistíte, že má 35,5:) Snad příště.
Ale zpět k samotnému stroji. Matador je malý, skvěle ovladatelný městský skútr. Na dálnici si s ním netroufám. Nejsem sebevrah. Je poměrně úzký, takže se s ním dá projet téměř jakákoliv mezera, a je poměrně krátký, takže při kličkování mezi auty se člověk nemusí bát, že štrejchne zadkem. Co se týče jízdy, jediný menší problém jsou malá kola, která hodně padají do děr, nicméně tlumiče jsou docela dobře nastavené, takže i v rychlé zatáčce si pření vidlice poradí s kdejakým náhlým hrbolem či menší dírou. Jinak je ovšem odpružení poměrně tvrdé a na kostkách dokáže docela solidně naklepat. Při jízdě po silnici, kde je nerovností víc(třeba ty rozbité kostky) podvozek prostě nestíhá vše a při příliš rychlé jízdě to sem tam odskočí. Ale prostě stačí jen zpomalit na 40 a jedete OK.
Co musím vyzdvihnout jsou brzdy. Skútřík se dokáže rozparádit až někam ke 100km/h a z téhle rychlosti je potřeba taky někdy zastavit. Brzdy mají celkem rychlý nástup, výborně se dávkují a pokud člověk správně vyváží zadek-předek zastaví tak rychle, že mi občas odteče benzín kamsi na druhou stranu nádrže a motor zhasne:). Celkově na rychlé přesuny po městě bohatě stačí, na světlech je rychlejší než auta, pomalejší než ostatní moto, ale s novým variátorem zas rychlejší než ostatní čínské 125...:) Na delší cestu bych s ním vyrazil pokud bych měl tak o 10-15cm méně na výšku:)
Posez je celkem příjemný. Měřím 190cm a sedlo je pro mě ideálně vysoko. Paty sice na zem nepoložím, ale dosáhnu dostatečně. Při sundání jen jedné nohy není problém skútr, vzhledem k váze, udržet při stání i v mírném náklonu. Horší je to výškou sedla nad prostorem pro nohy. Při mojí výšce se na tom musím dosti krčit, řídítka jsou docela nízko a po hodince začnou celkem bolet záda. Nízká řídítka bývají problém i při plném rejdu. Prostě musíte s kolenem někam mimo dráhu řídítek, což může být dost krkolomné. Nebo kolenolomné...
Na začátku jsem zmiňoval, že se jedná o levný skútr(nový do 35tis.), což musí být zákonitě někde vidět a tak se v tom musí člověk občas "pohrabat".
S motorem jsem zatím neměl problém, ale použité materiály nejsou z nejlepších. Při prvním pokusu o výměnu oleje jsem na to vzal obyč stranový klíč, ale šroub sítka je celkem měkký(hliník?) a někdo přede mnou to dosti utáhl, takže jsem jí krásně ohlodal skoro do kulata. Druhý výpustní šroub je naštěstí ocelový a není problém ho povolit. Každopádně vyndání šroubu mi nakonec zabralo asi 2h za použití pilky na železo, malého pajcru a kladiva. Ale zadařilo se. Když to člověk dělá ořechem a ráčnou a normálně to dotáhne, není s tím problém.
Po pár tisících km se mi na perfektních pražských cestách ulámal nosič na kufr. Prostě prasknul plech ke kterému jsou chycené šrouby. Rovnou na dvou místech ze tří. V návodu píšou zatížení nosiče max 1,5kg... Úsměvné. V servisu mi řekli, že je to "normální" a že na to mají "fígl". Prostě to uřízli a navařili tam něco pevnějšího za asi 500Kč. Od té doby drží i při větším zatížení. Menší kovové věci jsou tady vůbec zvláštní. 2x jsem měnil úchyty boxu se vz. filtrem až jsem to nakonec chytil fofrpáskama a mám klid. Hadice sání je tam naštěstí dost na fest, takže i když ztratím pásky bude vše OK:). Docela sympaticky je ale řešené uchycení žárovek(2x H4). Je tam jen otočná objímka, ale je to celkem na sílu. Bohužel se to člověk nedozví v návodu, takže na poprvé jsem sundaval celou masku. Sundat se musí celá v kuse a musí se povolit i pár šroubů na boku, což jsem nevěděl a ulomil si jeden z bočních úchytů. Nicméně to drží dobře i tak, je tam okolo ještě asi bambilion šroubů, které to udrží takže až na poskakující box filtru nikde nic nedrnčí ani po 9tis.km. Ovšem nasadit masku zpět na své místo je docela o nervy. Přeci jen je to velký, různě tvarovaný kus plastu. Tedy je jich víc, ale rozebrat se to dá jen zevnitř.
Další věc, kterou jsem musel měnit skoro hned po koupi je hlavní stojan. Byl ohnutý, ale asi to způsobil bývalý majitel nesprávným stavěním a při větším náklonu jsem drhnul. BTW: přítomnost i bočního stojanu taky potěší..:) Nedávno mi přestaly taky svítit potkávačky, což bylo způsobeno vypadlým kabelem od spínače dálek. Všechny kablíky jsou tam jen připájené kapkou cínu, takže se to občas povede. Takže prostě sem tam se něco uklepe či tak, ale výhoda je, že na Maxona stojí všechno okolo 300Kč a je to tak jednoduchý stroj, že i technický mameluk jako já na něm dokáže opravit snad cokoliv.
A abych nezapomněl. Ještě jedna věc byla potřeba vyměnit. Originál pneu.
Na suchu standart, dobře drží, dovolí i celkem velké náklony, ale jakmile zaprší, je svižné jízdě konec. Dokonce i při ne příliš prudkém, ale celkem rychlém zastavení z asi 30km/h na světlech se mi nehezky zablokovalo př. kolo a jindy zas při prudším rozjezdu na vodě jsem křižovatku prolétl bokem, protože se splašilo pro změnu zadní. A zas tolik výkonu, aby to pneu neudrželi Maxon nemá. Takže rozhodně doporučuji zvolit jiné, než origo pneu. Já jezdím na zimních Anlas a i teď přes léto na pohodu. Vzorek nemizí a na vodě si jede člověk skoro jako pán:) Samozřejmě s patřičným respektem k mokré silnici.
Snad jediná věc, která mě na tomhle strojku vytáčí je zoufale malá nádrž. Pobere cca 4,5l benzínu, takže když nejezdíte pade, drtíte ho v pražských kopcích co dá, je dojezd fakt mizerný. Jasně po městě je vždycky kde natankovat, ale jezdím cca 55km denně a tankuju obden.
Závěrem je asi možné říct, že není potřeba se Maxona nijak obávat.
Pokud nechcete nebo z nějakého důvodu nemůžete dát za přibližovadlo osm pětek, dostanete za poloviční cenu ojeté PCX(všechna čest PCX:) celkem solidní městské přibližovadlo v kvalitě možná o něco vyšší než je jeho cena. Jetý Maxon se dá koupit dneska už za pár šlupek , službu odvede a vzhledově si vede rozhodně lépe než lecjaké jiné skútry, což je samozřejmě věc názoru.
Pokud ovšem chcete skútr pro dva a vyrazit občas na delší výlet, udělejte si raději papíry a pořiďte si něco silnějšího a většího. Já se na to chystám taky, ale Maxona do města si nejspíš nechám..:)
Když budete chtít někdo o tomhle stroji pokecat, případně doplnit svoje postřehy nebo doporučit jiný stroj, rád si je poslechnu třeba i někde u piva...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
smoula_mrzout
smoula_mrzout napsal 12.09.21 v 23:22 10b.

Zdravím. Super recenze. Vybírám na příští rok pro dceru skútr na ježdění do školy a zpět a právě si zkoušela Maxona Matador. Zatím si bude dělat řidičák, ale při její výšce 165 cm měla problémy s manipulaci v prodejně na place. Popojiti se skútrem, když na něm "sedí", na central ho nedokázala dát atp.
Ať Ti dobře slouží, já zůstanu raději u motorek. Na skútru jsem jel jednou a to na padesátce Jinde a měl jsem strach, že mne někdo sundá klaksonem anebo že udělám highsider na víku od kanálu.
Jinak za recenzi 10b.

TheJancas
TheJancas napsal 11.10.18 v 18:11

Rebel 245. Uvidíme co to vydrží. Zatím po 10 tis motor šlape v pohodě. Možná, že příští sezónu mu sem napíšu parte, ale při normální údržbě se na motoru snad nemá co rozbit...😁

Rebel245
Rebel245 napsal 11.10.18 v 17:51 10b.

Za tu trpelivost anstrsti ze to vydrzelo v chodu, ostatni to stesti nemeli, vim o cem mluvim😊

elvis78
elvis78 napsal 30.08.18 v 10:47 4b.

koukám Maxonů jezdí hafo. I k nám do rachoty dva totožné kusy

paur
paur napsal 29.08.18 v 22:32 5b.

Zdravím, dnes jsem byl odhlásit z registru vozidel Maxona Matadora 125, rok výroby 2011. Najel jsem asi 16500 km. V červnu při cestě do práce zhasl motor a jeho oprava by byla nerentabilní. V motoru praskla nějaká součástka, následně ložisko apod. Rovněž jízdní vlastnosti byly špatné, hlavně vibrace předního kola. Spotřeba 3,5 - 3,8l. Asi jsem při koupi narazil na špatný kus. Nikdy by mě nenapadlo, že po necelých 7 letech provozu budu odhlašovat skútry z registru. Paur21

Více komentářů



TOPlist