Jestli má tato hondí mula nějakou chybu, pak je to v podvozku, jeho chování. Je to dualsport, takže žádný motocross či ostré enduro ale ani super moto či cesťák. Motor nemá síly nazbyt, ale v terénu jde o celkem obstojné přibližovadlo. Houpací koník – trochu trefné přirovnání k chování motocyklu v terénu, zřejmě tlumiče nastaveny na muší váhu Asiatů, ale Evropan má trochu jiné míry.
Dlouho jsem hledal co, prohlížel internet, až jsem se rozhodl nakonec pro šperk od Öhlinsu, a to kit pro přední vidlice FSK 123, který obsahuje dvě pružiny (první do 85 kg, druhá nad 85 kg) a odvzdušňovací víčka a zadní tlumič HO 429 s oddělenou nádobkou.
Kde koupit a kdo to udělá. Vzhledem k dobré zkušenosti s předními vidlicemi a zadním tlumičem z VFR 1200 F, které mi kompletně repasoval pan Vangelas z VANGELAS Corporation, sportovní a reklamní agentura s.r.o. jsem svoje prosby svěřil právě jemu. Navrhnul několik možných variant podvozkových komponentů pro moje CRF a já nakonec zvolil švédský výrobek. Připravil cenovou nabídku a dohodli jsme se na přistavení motocyklu s tím, že práce bude provedena na počkání a budu moci být u toho přítomen a dělat fotografie.
Nejprve jsme z motocyklu demontovali zadní tlumič, šlo to velmi dobře až na přístup k šroubům horního oka. Horší to bylo s instalací nového tlumiče, důvodem oddělená nádobka, která se měla dle návodu protáhnout mezi rámem a motorek k levému boku válce. Ročníky 2017 a výš ale mají ABS a v tom prostoru i vedení trubiček brzd, takže jsme museli sundat kyvnou vidlici a tlumič byl umístěn.
Následovala levá přední vidlice, která neobsahuje pružinu, ale pouze systém vlastního tlumení s olejem. Tlumič odborně rozebrán, olej svítil novotou, ale vidlice dostala nový značkový Öhlins. Místo původní zátky na horním konci vidlice pak zátka s odvzdušňovacím šroubem. Pravá vidlice neobsahuje tlumení, ale jen pružinu a olej, který již byl lehce zčernalý. Do vidlice z kitu vložena nová pružina (nad 85 kg) nový olej a opět nová zátka. Vše namontováno na motocykl.
Následovalo základní nastavení motocyklu na mojí váhu, v případě předních vidlic, kde není možnost změny předpětí, je to řešeno právě novou pružinou. Po zatížení mojí osobou zhruba pokles o 1/3 zdvihu, což je jakýsi kompromis pro terén. Na stejnou hodnotu pak nastaven i zadní tlumič pomocí změny předpětí pružiny. Motorku se podařilo vcelku dobře vyvážit. Nastavení předpětí pružiny zadního tlumiče lze jen, když je tlumič venku z úchytů, jinak se tam nedá dostat klíčem. To je trochu laborování.
Krátce jsem to projel, houpací koník je pryč. Motorka pěkně ztuhla, je přesnější, zatím zadek je výborný, prostě to funguje tak jak má. Už když se opře motorka o boční stojan, tak takové to velké vysunutí zadku v tlumiči se nekoná, jenom krátké, když se pak motorka narovná na kola ze stojanu, klesne jen o kousek. To v původním nastavení bylo diametrálně odlišné, motorka se vlastní vahou dost na zadku potápěla. Mohu již také zasunout stojan pod motorku, aniž bych dřel o břicho. Předek také tužší. Větší zkušenosti teprve nabudu, ale již teď se to tváří výrazně lépe.
Musím ještě vyzdvihnout opravdu skvělý přístup pana Vangelase, ochotu, vstřícnost, profesionalitu. Prostě jsem s jeho prací a přístupem velmi spokojený a mohu jen doporučit.
Vlastník | DejvGSR | |
---|---|---|
Vloženo | 13.4.2018 | |
Aktualizováno | 24.8.2019 | |
Zobrazeno | 8 805x |
Nezačal se předek s větším odporem kroutit, vzhledem k tomu "jednopružinovému řešení" přední vidlice? Odhaduju, že tak měkké naladění z výroby je právě proto. Pružiny do obou šavlí by to chtělo..
Ahoj, tiez by ma zaujimalo kolko vyjde takyto upgrade (cena materialu + praca).
Dakujem !
pěkně ses do toho opřel, jsem zvědav na zkušenosti. Když jsem na Hondu vlezl na salonu, měl jsem stejný pocit - klesla chudák k zemi, a to mám mrzkých 90 kilo a mezi středoevropany jsem tedy spíš hubeňour :)
Byl.
U tebe už Ježíšek koukám byl !!!
Já to chci taky Na kolik to vyšlo, jestli to není tajemství?