PROFIL MOTORKY

Honda CRF 250L (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 13.4.2018
Aktualizováno 6.12.2018
Zobrazeno 3106x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7


Vloženo: 06.12.2018, Uskutečněno: 06.12.2018, Stav tachometru: 2830 km, Zhlédnuto: 187x


Jestli má tato hondí mula nějakou chybu, pak je to v podvozku, jeho chování. Je to dualsport, takže žádný motocross či ostré enduro ale ani super moto či cesťák. Motor nemá síly nazbyt, ale v terénu jde o celkem obstojné přibližovadlo. Houpací koník – trochu trefné přirovnání k chování motocyklu v terénu, zřejmě tlumiče nastaveny na muší váhu Asiatů, ale Evropan má trochu jiné míry.

Dlouho jsem hledal co, prohlížel internet, až jsem se rozhodl nakonec pro šperk od Öhlinsu, a to kit pro přední vidlice FSK 123, který obsahuje dvě pružiny (první do 85 kg, druhá nad 85 kg) a odvzdušňovací víčka a zadní tlumič HO 429 s oddělenou nádobkou.



Kde koupit a kdo to udělá. Vzhledem k dobré zkušenosti s předními vidlicemi a zadním tlumičem z VFR 1200 F, které mi kompletně repasoval pan Vangelas z VANGELAS Corporation, sportovní a reklamní agentura s.r.o. jsem svoje prosby svěřil právě jemu. Navrhnul několik možných variant podvozkových komponentů pro moje CRF a já nakonec zvolil švédský výrobek. Připravil cenovou nabídku a dohodli jsme se na přistavení motocyklu s tím, že práce bude provedena na počkání a budu moci být u toho přítomen a dělat fotografie.



Nejprve jsme z motocyklu demontovali zadní tlumič, šlo to velmi dobře až na přístup k šroubům horního oka. Horší to bylo s instalací nového tlumiče, důvodem oddělená nádobka, která se měla dle návodu protáhnout mezi rámem a motorek k levému boku válce. Ročníky 2017 a výš ale mají ABS a v tom prostoru i vedení trubiček brzd, takže jsme museli sundat kyvnou vidlici a tlumič byl umístěn.




Následovala levá přední vidlice, která neobsahuje pružinu, ale pouze systém vlastního tlumení s olejem. Tlumič odborně rozebrán, olej svítil novotou, ale vidlice dostala nový značkový Öhlins. Místo původní zátky na horním konci vidlice pak zátka s odvzdušňovacím šroubem. Pravá vidlice neobsahuje tlumení, ale jen pružinu a olej, který již byl lehce zčernalý. Do vidlice z kitu vložena nová pružina (nad 85 kg) nový olej a opět nová zátka. Vše namontováno na motocykl.



Následovalo základní nastavení motocyklu na mojí váhu, v případě předních vidlic, kde není možnost změny předpětí, je to řešeno právě novou pružinou. Po zatížení mojí osobou zhruba pokles o 1/3 zdvihu, což je jakýsi kompromis pro terén. Na stejnou hodnotu pak nastaven i zadní tlumič pomocí změny předpětí pružiny. Motorku se podařilo vcelku dobře vyvážit. Nastavení předpětí pružiny zadního tlumiče lze jen, když je tlumič venku z úchytů, jinak se tam nedá dostat klíčem. To je trochu laborování.



Krátce jsem to projel, houpací koník je pryč. Motorka pěkně ztuhla, je přesnější, zatím zadek je výborný, prostě to funguje tak jak má. Už když se opře motorka o boční stojan, tak takové to velké vysunutí zadku v tlumiči se nekoná, jenom krátké, když se pak motorka narovná na kola ze stojanu, klesne jen o kousek. To v původním nastavení bylo diametrálně odlišné, motorka se vlastní vahou dost na zadku potápěla. Mohu již také zasunout stojan pod motorku, aniž bych dřel o břicho. Předek také tužší. Větší zkušenosti teprve nabudu, ale již teď se to tváří výrazně lépe.

Musím ještě vyzdvihnout opravdu skvělý přístup pana Vangelase, ochotu, vstřícnost, profesionalitu. Prostě jsem s jeho prací a přístupem velmi spokojený a mohu jen doporučit.

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k zápisu
venda07 napsal 09.12.2018 v 19:40

stnd napsal 07.12.2018 v 10:17

pěkně ses do toho opřel, jsem zvědav na zkušenosti. Když jsem na Hondu vlezl na salonu, měl jsem stejný pocit - klesla chudák k zemi, a to mám mrzkých 90 kilo a mezi středoevropany jsem tedy spíš hubeňour :)

DejvGSR napsal 07.12.2018 v 08:56

Byl.

Milanek13 napsal 07.12.2018 v 08:50

U tebe už Ježíšek koukám byl !!!

Figi25 napsal 06.12.2018 v 17:19

Já to chci taky Na kolik to vyšlo, jestli to není tajemství?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výfuk Arrow X-Kone

    Trochu se zpožděním. Pro lepší zvuk, možná vzhled, úbytek váhy 3,1 kg a možnost případně dát sportovní filtr a řídící jednotku tuším EJK pro CRF 250 L 2017 jsem se rozhodl pro kompletní výfukovou sous

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 09.11.2018
    Uskutečněno: 09.11.2018
    Tachometr: 2785km
    Komentářů: 1
  • Kryt motoru

    Na základě doporučení jsem zakoupil kryt motoru značky Acerbis. Montáž jednoduchá, plast vypadá dost bytelně. Tak snad už nebudu mít zasekané větvě pod brzdovou pákou.

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 27.10.2018
    Uskutečněno: 27.10.2018
    Tachometr: 2785km
  • Lesní pěšinky

    Svrbění a zvědavost mě vyhnali opět do lesů někde mezi Dubou a Doksy. Zase nová pěkná místa nalezeny, strašné sucho všude jen to chrastí. Na listí to pěkně klouže, horší, že pod listím nejsou vidět kl

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 20.10.2018
    Uskutečněno: 20.10.2018
    Tachometr: 2702km
    Komentářů: 3


TOPlist