Zima 2018 - 2019 karburátor jsem rozebral a vyčistil. V Polsku jsem koupil opravnou sadu karburátoru CAB-H3 a CAB-H7. Jedná se o těsnění, O - kroužky, U - kroužky, jehlové ventily a sedla ventilů. Po vyčištění jsem vyměnil O - kroužky, U - kroužky, a těsnění plovákových komor.
Nasadil jsem karburátor a normálně nastartoval, vše fungovalo OK. Volnoběh a spodní otáčky krásné, prostě jsem chrochtal blahem. Když jsem jel motorku projet, zjistil jsem, že ve vysokých otáčkách od 4500 ot./min motor začal škubat kolísat nešlo to pořádně vytočit. Znovu jsem rozebral karburátor a hledal.
Zjistil jsem, že staré jehlové ventily, mají oproti novým slabší vnitřní pružinu, která je pod kolíkem, který se dotýká jazýčku plováku. Projevovalo se to tím, že při seřizování výšky hladiny benzínu, plováky se zastavovaly vždy v jiné poloze, čímž se nedalo dost dobře nastavit jednoznačně 9,2 mm výška plováku.
Pozor, z Polska jsem měl dvě sady jehlových ventilů, každý z nich měl různé síly těch pružinek. Jedna sada byla slabší, ta slabší ( nová ) byla stejná jako originál opotřebovaná. Nasadil jsem tedy ventily se silnějšími pružinami. V tu chvíli plováky držely na pružinkách vždy ve stejné poloze. Seřídil jsem 9,2 mm a uzavřel, paráda.
Po nasazení a nastartování další problém, motor jel na jeden válec druhý občas blafnul. Samozřejmě, že benzín valil z přepadu. Opětovně jsem rozebral plovákové komory a zjistil jsem, že jeden jehlový ventil, předního válce co nejel, měl jehlový plovák zaseknutý a nezavíral. Jehlový ventil byl zaseknutý a to u toho jehlového plováku, který měl zahnuté konce věšáku mezi jehlovým ventilem a plovákem, ve směru do těla karburátoru. Otočil jsem zahnutí konce věšáku do středu plovákové komory a vše bylo v pořádku. Po složení motor naskočil, otáčky krásně pravidelné v celém rozsahu. Motor se hrozně lehce vytáčí do maximálních otáček. Projel jsem motorku. Při jedničce a vytočení do 8000 ot./min, jsem nezaznamenal žádný problém s chodem motoru. Když se motor dostal do otáček nad 6000, tak jsem ucítil jak mi prohráblo zadní kolo, jel jsem cca do 8000 a pak snížil. Jízda krásně plynulá. Teď motor sviští jak má. Jsem spokojen.
Teď pár rad pro ty, co by si nevěděli rady při skládání karburátoru na Deauville 650 roč. 2000. Tady jsou moje zkušenosti.
- delší ventil bohatosti směsi je u lanek plynu
- levý karburátor ( ve směru jízdy ) - má delší pružinu na podtlaku, má délku asi 19 cm, kratší pružina asi 14 cm je vpravo
- jehlový ventil v plovákové komoře se nasazuje zahnutými konci na závěsu, směrem do středu plovákové komory
- U - kroužek z boku karburátoru na podtlaku se nasazuje rovnou plochou do těla karburátor, zakulacenou stranou k přírubě, která se na tělo přišroubovává
8 - 2019
dokoupená náhradní těsnění do foroty
Vlastník | OldCrow | |
---|---|---|
Vloženo | 22.10.2017 | |
Aktualizováno | 1.3.2024 | |
Zobrazeno | 11 712x |