PROFIL MOTORKY

Jawa 250/579 (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kawajawa
Vloženo 12.7.2017
Aktualizováno 17.9.2018
Zobrazeno 3 641x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Zachráněná, vyčištěná, opravená, zprovozněná, nádherná prostě skvělá

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Neuvěřitelná mašina, úplně jiná jízda než na klasické Jawce, neuvěřitelný motor, závodní geny z Libně se nezapřou, jsem z ní totálně vyplesklý. Naprosto blbuvzdorná. Na tak dlouhou službu v armádě vcelku zachovalá

Motorku bych doporučil pro - pro fandy

Doplňky na motorce - lyže

Recenze

Tak jsem jednou takhle v neděli nevěděl co roupama a dostal jsem skvělý nápad, že bych si mohl koupit další motorku (letos už 4) a udělat si radost, protože si to fakt zasloužím :D
Už ani nevím a skončil jsem u Švédů, hned dva byly kousek ode mne, do toho volá bratranec, tak jsem mu zdělil svůj skvělý nápad. A protože musíme mít téměř stejné mašiny abychom si nezáviděli tak jsem vyrazili spolu.
Láska na první pohled. Druhý den po domluvě už jsem oba Švédy nakládali do auta a jeli směr...schválně neřeknu.
Hned o víkendu došlo na výměnu oleje, vyčištění karbců ultrazvukem, výplach nádrží a zprovoznění a první zkušební metry až kilometry.
Ten můj vzhledově zachovalejší, byl na tom motorově hůř, nic neklepalo, protože obě mašiny mají najeto za cca 45. let pouhých 4-6000km, ale vibrace do řídítek ve vyšších rychlostech.
Ten bratrancův, vzhledově horší, byl evidentně po výměně motoru za uloženku ze skladu, ale měl prasklý drát v patce zadního pláště takže motorka poskakovala jak splašená koza.
Takže u mě motor ven, rozpůlit, vyměnit ložiska, gufera, nechat vycentrovat kliku a když už tak rovnou výbrus. Jenže píst na 579 je dvoukroužkový a ten je nesahnatelný, tak se tam vrazil klasicky s 559 a hotovo, tak doufám, že se nebude přehřívat.
Musel jsem ještě vyměnit startovací hřídel,startovací segment a startovací kolo na spojkovém koši, protože byly totálně vojebané od povolených pák. Naštěstí je to Jawa, takže hromada dílů jde kombinovat. Tak jsem nakoupil díly na péráka a fláknul je tam.
Pak už jen stačilo složit motor a hotovo. Ale aby to nebylo tak jednoduché tak po složení mi motor neřadil..Naštěstí na radu bratrance jsem motor opět rozhodil, abych to radši ještě zkontroloval, podotýkám, že během tří hodin jsem ho půlil dvakrát. Nakonec se ukázalo, že mám na předloze otočené kolečko. Jěště, že jsem to nezjistil, až když by byl motor v rámu. To bych si to asi hodil.Skvělá věc na tomhle motoru je, že má nezničitelnou převodovku a 12V bezbateriové zapalování.
Nyní už probíhá veleúspěšné zajíždění motoru už cca 600km.
Bratranec toho svého komplet rozebral a momentálně probíhá lakování.
Už se těším na první sníh aby jsem vyzkoušeli zimní výbavu:))

podle GPS na 3/4 plynu 128km/h...celkem slušný na bábu :))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JaWaMan1951
JaWaMan1951 napsal 09.05.21 v 22:37

Skvelý obraz a úžasný zvuk vo zvuku!

JaWaMan1951
JaWaMan1951 napsal 09.05.21 v 22:30 1b.

Vomi
Vomi napsal 05.01.19 v 19:38 10b.

Ahoj, nádherná mašina. Jen k tomu pistu z 559, zkoukni jestli nejezdí zámky kroužků přes kanály. Kamarád mel tenhle válec na panelce a kroužky se mu o kanaly rozlamaly a udělaly ve válci paseku. Nove to neudělají, ale jak se trochu ojezdi tak se to muze stat

valivali
valivali napsal 05.09.17 v 14:18 10b.

ještě brašnu na nádrž

kawajawa
kawajawa napsal 24.07.17 v 18:26

Bohužel výbrus byl nutný, i když měla prd najeto, válec měl znatelnou hranu

Více komentářů



TOPlist