Veterán, česká klasika, kdo na ní nejezdil, neví o co přišel.
První dojmy - Je to veterán a podle toho se s ní musí jezdit. Výkon, brzdy a jízdní vlastnosti jsou poplatné době vzniku a v dnešním provozu se s tím musí počítat.
Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo má rád veterány, klidnou jízdu, a nevadí mu po cestě občas nedobrovolně zastavit a trochu si "pojawit" a jet dál.
Doplňky na motorce - Ve své době to byl vrcholný kousek top produkce Jawy, je celokapotovaná, jak by se řeklo dneska, má revmaplechy, plexi, boční kryty motoru, boční kryty zadního kola a nosič.
Recenze
Je to moje srdeční záležitost, koupil jsem si ji v 16 letech, ještě jsem neměl na ni ani řidičák. Koupil jsem ji od jednoho starého pána, který už na ní nemohl jezdit. Jsem druhý majitel, i v TP, tehdy před 24 lety mě stála 3000 kč, padla na to moje celoprázdninová brigáda a jelo se domů. Proti 20ce pionýru na kterém jsem jezdil obrovský posun. Motorka jela, měla sílu i ve dvou, v noci i svítila, naprostá euforie. Dnes při vzpomínkách na ty začátky se usmívám. Když jsem se stěhoval do současného bydliště, jiný okres, měl jsem štěstí i na úřednici na magistrátu a nechala mi původní značku, takže motorka má původní SPZ z roku 1961 z prvního přihlášení. Prošla si vývojem, jak jsem měl papíry, všechny plechy šly dolů, přece mě to nebude brzdit😉.Loni po x letech stání došlo na renovaci a znovu oživení. Trvalo to půl roku, hromada práce po odpolednech a o víkendech s generálkou celé motorky, celou jsem si ji dělal sám i s linkama, ale stálo to za to. Když někam jedu, mám hubu do rohlíku a užívám si jizdu. Lidi se zastavují, koukají a dávaj se do řeči. To se vám s jinou motorkou nestane. Je to motorka na kochačku a občasné projížďky. Jak píšu výše , komu nevadí občas na cestě zastavit a trochu"jawit" nemá to chybu. Majitelé stejně starých strojů ví o čem mluvím, majitelé Jaw dvojnásob.
Tak jen doufám že nám přibude hodně kilometrů bez nehod. Někteří plechovkáři vás prostě nevidí ani za prase a vzhledem k hodně slabým brzdám je potřeba hodně předvídat a myslet kolikrát i za ně. Ale to i na jiných motorkách.Ještě dodám pro všechny potencionalní rejpaly a odborníky na historii Jawy, kombinace barvy a chromu, na přední vidlici a tlumičích a jinde je původní, takhle byla když jsem ji kupoval, tak jsem to tak i zrenovoval.
Ještě jednou děkuji za pro mne cenné informace, a pokud jde o Váš motocykl, tak je to opravdová pastva pro oči. Je skvělé, když má někdo rád staré věci a ještě lepší, když je dovede vybrousit do takového stavu jako je Vaše Jawa.
škoda, že nevidím výchozí stav a jen půl roku? Já dělal každou renovaci rok a to mám 3 za sebou na VRZ. Pěkná práce opravdu. O některých detailech by se dalo jistě polemizovat, někdy míň je víc, hlavně že se líbí tobě.
Ja mam slovy napsat jaka to je nadhera