renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VF 1100 S (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bob-dreamer
Vloženo 16.10.2016
Aktualizováno 28.12.2019
Zobrazeno 2 868x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, silná a nevšední motorka se 125 HP, šesti rychlostma a zvukem, kterého nejsou dnešní "jalové" motorky schopny, protože je zabíjí Euro normy :-/

Více fotografii

Výška jezdce: 194 cm

První dojmy - Motorku jsem sháněl víc než 6 let a nakonec mi k ní pomohla náhoda a známí motorkáři v zahraničí... No a když už se mi poštěstilo ji sehnat, tak u jedné nezůstalo... ;-) Tachometr do 260 km/h a otáčkoměr do 11 tis ot/min napovídají, že se nejedná o žádnou tuctovku a to i přesto, že v rodném listě má uveden rok 1984 a 265kg. Otáčím klíčkem, natahuji sytič a sahám na startovací tlačítko. Startér roztočí motor svižně a ten bez protestů naskakuje. Motor 4V vydává krásný dunivý zvuk a z motoru se nelinou žádné pazvuky. Ještě neběží ani minutu, teplota vzduchu je max 10 stupňů a já už zkouším stáhnout sytič. K mému překvapení motor poslušně ubere otáčky a já doslova slyším pomalu se překulující soukolí uvnitř motoru. Po chvíli zkusím vzít lehce za plyn... Ručička otáčkoměru prudce vyletí vzhůru a výfuky poskytují dokonalou zvukovou kulisu, až mi z toho přeběhne mráz po zádech... Neodolám a jen tak na lehko, bez helmy a bez rukavic, usedám za řidítka a jdu se kousek svést... Motor má zátah hned od spodu a zadní kolo se na dlažbě, po prudším přidání plynu, ochotně protočí trochu víc než jsem čekal... Whhooouu, motorka bude vyžadovat respekt!!! I přes svoji vyšší váhu a vyšší těžiště se vede lehce, jen pozor na ten jedovatý plyn v zatáčkách... :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro blázny, co mají rádi retro, klasiku, kteří chtějí řídit opravdovou nevšední motorku a nechtějí za sebe nechat rozhodovat CML (centrálním mozek lidstva). Taky je určena pro všechny, co se ve svém mazlíkovi vrtají rádi sami. Je to dospělá motorka pro velké kluky :-) Myslím, že tahle recenze z roku 2014 hovoří za vše :-) www.motorcycle-usa.com/2014/03/article/retro-ride-1984-honda-vf1100s/

Doplňky na motorce - Motorku mám včetně originální kapotáže Honda,která může a nemusí být na motorce instalována. Zatím ji mám sundanou, ale rozhodně má svůj význam na delší cestu. Hezké by byli ještě originál kufry Honda, jaké mají třeba CBX1000 ProLinky, ale to bylo příslušenství určené pro USA trh, tak nemůžu mít všechno







Recenze

Vzhledem k mojí postavě (194cm) mám značně omezený výběr a tak si vybírám velké motorky, abych se na ně pohodlně vešel. To je jeden z důvodů mého výběru. Ten druhý a hlavní pro výběr této motorky byl, že je to prostě absolutní rarita Navíc v původním stavu, neodřená, nebouraná, koupená přímo od majitele

Až ji dostanu na značky a trochu se sblížíme, napíši zde víc.

Vloni jsem slíbil, že se podělím o zkušenosti a nějak se k tomu nemohu dostat... :-/ Tak snad teď... Motorka je i na dnešní dobu nedostižná a i přes svoji váhu (257kg) je to čiperka a 125HP musí být někde cítit Motorka se i přes svoji váhu velmi příjemně vodí a ochotně padá do zatáček. Motor 4V má dostatek síly v každém režimu a pro většinu situací stačí jen otočit gripem... No a když chcete opravdu akcelerovat, stačí klapnout jeden kvalt dolů a po otočení plynu se začnou dít věci No ale abych Vám to trochu víc přiblížil, tak jsem se dnes dočetl, že maximálka dosažená jedním majitelem v NL byla 284km/h a zrychlení 0-100 dělá motorka za 3s. Na to, že má motorka v rodném listě roky 1984-85, tak je to víc než slušné.

I já jsem neodolal a vyzkoušel jsem, co motorka dokáže s mými 105 kg a 194 cm v normální sedící poloze bez kapotáže a plexi. No byl to mazec Při 225km/h jsem měl pocit, že mi upadnou ruce v ramenou a odpor vzduchu mi ulomí hlavu. A že jsem nezkusil maximálku? Tak motorka by na to měla, protože ručička rychloměru lezla stále pomalu nahoru, tedy v tomto případě už zase dolů, směrem ke konci ciferníku Ten kdo vyměkl jsem byl já... Když jsem viděl, jak sebou mrskají přední trubky a uvědomil jsem si, jak rychle letí těch cca 380kg, raději jsem po pár kilometrech ubral plyn na cca 160-170 km/hod. Tahle rychlost je pro motorku mnohem přirozenější. Na otáčkomeru máte nějakých 5500 ot/min a motor stále příjemně reaguje na plyn i na brzdy no a ten zvuk Nejraději se ale na téhle babičce vozím rychlosti 50-90km na OD rychlost (over drive = dálniční rychlost = 6 kv) s občasným využitím akcelerace

Je škoda, že je tahle krasavice tak vzácně k vidění. Na první pohled navíc nijak výrazně nezaujme. Kdo se však posadí za její řidítka, tak se vrací i z krátké projížďky se širokým úsměvem . Ten zátah z nízkých otáček je prostě opojný

27.12.2019 Rok se s rokem sešel a tak je dobré sem přidat pár nových informací. Už to budou pomalu dva roky, co jsem tyhle svoje dvě krasavice prodal podobným bláznům a pořídil jsem si stejný model v modro stříbrné kombinaci. No a protože se nějak zadařilo, i tento kousek jsem před rokem prodal a vyměnil ho tak za ještě zachovalejší... Aktuální fotografie bohužel nemám, zato mám aktuální zážitky. Díky Michalovi, velikému nadšenci a znalci VF motorů, jsem získal výkresy na výrobu mazacího kytu, který řeší problémy s nedostatečným tlakem oleje a hlavně mazání hlav olejem, který už promazal klikovku i převodovku a ještě ztrácí tlak při dělení trubiček v rozvodech na hlavách... Zkrátka, mašině jsem vyštípal staré rozvody, pod filtr přidal mezi kus, ze kterého vedou tlakové hadice přímo na hlavy. Tlak se zvedl o 30PSI a vačky mají čistý olej, toď největší deviza a nejlepší investice pro životnost motoru

Letos se mi hodně změnil osobní život a já jsem nějak dostal chuť trochu víc otáčet gripem a občas si víc vyvětrat hlavu... No a taky vyzkoušet, co tahle kráska opravdu dokáže... a tak se mi nějak ručička otáčkoměru přesunula celkem rychle zleva doprava... Já jsem tak zjistil, že nad 7 tis.ot. je to větší zábava a nad 9 tis ot. je to ještě větší zábava... No a když už jsem byl na hranici červeného pole, které je 10,5tis.ot přišlo mi docela příjemné začít točit tenhle motor už od jedničky... No a tak jsem okusil jak návyková tahle motorka je, když motor jde poslušně za plynem do maxima..., No a vy tam máte trojku, na tachometru 170km/h a jedete pod největším krouťákem... Při vědomí, že mám ve špajsce ještě tři nevyužité kvalty, to bylo velmi příjemné mrazení v zátylku, na čem to vlastně sedím...

Ještě větší radost a úctu k téhle motorce jsem získal, když jsem zjistil, že má zcela srovnatelné váhové i výkonové parametry s mnohem větší legendou a svoji blízkou příbuznou NR750 !!! Jedinou motorkou s oválnými písty na světě, 8.ventily a dvěma ojnicemi na válec. Legendou, která dnes stojí už téměř.3 mil, byla vyrobena pouze ve 200 kusech a na které se nejspíš nikdy nesvezu... Obě motorky mají motory V4, tedy V-FOUR (véčko - čtyři válce), váží 275kg a mají max výkon 125 koní... Jen NR750 má maximální otáčky o něco vyšší a obsah o "něco" nižší. To ovšem znamená, že tyhle dvě krásky mají velmi blízký rodokmen a podle všeho nabízejí velmi podobné zážitky, jen za naprosto rozdílné ceny... :-)))

No a tak teď nevím, jestli si mám motorku maximálně užít, nebo ji maximálně šetřit... Vyrobeno jich bylo totiž jenom pár tisíc kusů (někde jsem četl, že snad něco přes 5tis kusů), prodávali se pouze v USA a Kanadě a do Evropy se dostali díky liberální politice NL v oblasti motorismu. Liberalismu, kterého nikdy žádná jiné země EU nedosáhne a o které se zemím jako D, A nebo FR ani nezdá, leda v těch nejčernějších snech... , ale které rády ostatní státy stále jen poučují... No a o liberalismu v ČR raději už vůbec nemluvím s naší nesmyslně nulovou tolerancí k alkoholu a celé řadě motoristických nesmyslů, možných jenom v našem Kocourkově... Bez kterých se právě třeba v NL celkem dobře obejdou a taky žijí, jen mnohem svobodněji...

Model V65 Sabre není mezi motoristy téměř známý a nikdy nebude tak populární jako třeba CBX1000, ale rozhodně si zaslouží stejnou pozornost, protože i tento model je výjimečný svojí koncepcí, výkonem i jízdními vlastnostmi. Spolehlivostí potom legendární CBX1000 naprosto předčí...

A kdo si chce přečíst, co si o téhle krásce myslí v jejím rodišti USA po 30.letech, má možnost tady https://www.jpcycle...e-1984-honda-vf1100s

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vwlasta
vwlasta napsal 28.12.19 v 14:59 10b.

Tož pěkné strojek

Csaba74
Csaba74 napsal 12.07.19 v 19:38 10b.

Tato recenzia o VF 1100 S je uplne presna.

Jirka-GSX
Jirka-GSX napsal 29.11.18 v 08:32 10b.

Moc krásný stroj, také bych ho chtěl jednou zařadit do sbírky...

drtikol69
drtikol69 napsal 26.03.18 v 09:21 10b.

Je to krásný stroj

honza27
honza27 napsal 23.03.18 v 06:20 10b.

Krásná motorka a krásné vyjádření ,že tenkrát by svět ještě v pořádku...s pozdravem Honza

Více komentářů



TOPlist