Když nesednu na mašinu do dvou dnů od poslední jízdy, začnu mít absťák.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: důvod neuveden
Honda CBF 500: důvod neuveden
První dojmy - Měl jsem pocit, jako když si osedlám raketoplán. Po první jízdě jsme byli kámoši. Motorka jinak odpustí řadu chyb.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je perfektní pro začátečníky a holky.
Doplňky na motorce - Chrániče motoru.
Recenze
Je snadno ovladatelná a dostatečně svižná. A to vč. akcelerace. Na další cesty ve dvou ale rozhodně není. Solo cestu do rakouských Alp a zpět ( 1400km ) zvládla skvěle. Vlastní úložné prostory ale v podstatě nemá. Je potřeba koupit tankvak, motoválec či instalovat kufr. V zatáčkách se dobře naklání a poslouchá. Při startování je občas nutné hledat správnou pozici spojky, jinak nesepne.
Motorka se neztratí ani naložená na dálnici, kde v pohodě dosáhne 150 km/h. Další zrychlení je pozvolné, ale dotlačí to až na 180 km/h. Mnohem dravěji se motorka chová cca v 5, 6tis otáčkách. Nástup výkonu je tak v případě 100 na 140 km / h velmi dobrý, Hodí se zejména při předjíždění.
Brzdy jsou kvalitní a nastavené pro začátečníky. Dávkování brždění je dobré. U převodovky je na semaforech či v případě rychlého brždění posléze nutné delší dobu hledat neutrál nebo jedničku. Kvalty ale jinak padají jak mají.
Spotřeba 5 - 5.5 l / 100 km. V Alpách při agresivnější jízdě jsem měl 5.7 ( což mě příjemně překvapilo ) Na cestách je dobré mít s sebou trochu oleje do motoru navíc. Může se hodit. Je dobré jej pro jistotu zkontrolovat každých cca 500 km.
Světla jsou více než dostatečná, takže přehled je úplný. Dálkové ještě lepší.
Každý nemusí být spisovatel, hlavně že moto jezdí