Tentokrát Strom prodělal mnoho úprav a dostal další doplňky.
Při koupi jsem si nechal u prodejce namontovat 12V zásuvku a vyhřívané rukojeti. Rukojeti jsem chtěl zapojit tak, aby šly zapnout až při zapnutém zapalování, ne kdykoliv kýmkoliv, kdo půjde kolem (Oxford standardně instruuje zapojit přímo na baterku). Prodejce jsem tedy poprosil, aby je zapojil přímo na konektor, který Suzuki k tomuto účelu na V-Stroma dala. Pokud to ovšem nebude možné, ať to připojí na baterku a já si to pak předělám. Mechanici mi asi chtěli vyjít vstříc, ale zapojili hefty na napájení zadního světla. Výsledný efekt byl sice v podstatě takový, jaký jsem chtěl, ale mělo to vedlejší účinek - při zapnutém vyhřívání začala jemně blikat světla motorky + podsvícení přístrojovky podle zvoleného stupně vyhřívání rukojetí. S tím jsem se nebyl ochoten smířit a začal vymýšlet, jak to upravit. Dále jsem se rozhodl, že 12V zásuvka se bude lépe vyjímat skrytá v kapotě mého V-Stroma. A když už se bude tohle všechno dělat, připojí se i napájení aktivního držáku navigace, kterou mi donesl ježíšek
Poprosil jsem tedy mého šikovného bratra a dvorního mechanika, aby by se tohoto úkolu ujal. Nezklamal a výsledek je perfektní, naprosto profesionálně provedený a přesně podle mých představ!
Napájení vyhřívaných rukojetí je nyní zapojeno na baterii, ale spínáno přes relé zapojené na konektor pro originál vyhřívané rukojeti. Blikání světel zmizelo a zároveň není možné rukojeti aktivovat bez klíčku. Zásuvka na 12V byla přesunuta do kapoty vpravo u přístrojovky a byla nově zapojena. Jak se totiž zjistilo, prodejce se vůbec neobtěžoval opatřit její původní zapojení pojistkou. Navigace, resp. její aktivní kolébka/držák je napájena z druhého 12V konektoru, který Suzuki V-Stromu dodala. Ten se nachází v přední kapotáži a je rovněž funkční až po otočení klíčku. Aby bylo možné kolébku uchytit, pořídil jsem speciální polohovatelný držák od Marseluse, který pasuje pod čelní plexi, takže navigaci budu mít krásně před očima nad přístrojovkou.
A nakonec mám ještě další doplňky - zadní blatníček od Kappa, širší stupačky SW Motech (na originálních mi kloužou boty), jiné přední brzdové destičky (dle referencí chválené SBS; čekám lepší nástup brzdného účinku) a zkusmo zrcátka z BMW, resp. Aprilie. Mají sice celkově menší plochu, než originál plácačky Suzuki, ale jsou zase širší a podle některých snižují "turbulence", které vznikají kolem originál zrcátek. Uvidím, zda to pomůže odstranit nepříjemné poryvy na helmu v dálničních rychlostech. Když ne, vrátím tam původní zrcátka.
-
nahatý V-Strom, tahání nových drátů
-
držák navigace
-
zásuvka v kapotě
-
blatník Kappa
-
stupačky od Motechu
-
...hotovo