PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 5 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 15.02.2018, Uskutečněno: 15.02.2018, Zhlédnuto: 434x


Mezi tím co v dílně párám Vintage S s extra lakováním - mimochodem fakt pěkný kousek, a i ta technika je zase o kousek dál, řeším i problémy běžného životá šestsetšedesátkařů :)
Jedním z nich je problém čerstvého majitele Vintážky, která se mu do týdne vybije naultimo. Motorku dovezl k jistému autoelektrikáři a ten del mých instrukcí alespoň nahrubo určil kde se ubírá problém. Něco mu tam žere 8,5mA což je denně 0,2Ah, za týden už to máme 1,5Ah a když vezmeme neupravenou elektroinstalaci a všechno kolem, tak za nějaký čas motorku zcela určitě nenatočí, což se také děje. Majitel tedy kontaktoval fabriku, tam se to přesunulo až k mojí maličkosti a já se na to vrhnul - zatím alespoň analyticky., Protože doma pernamentně žádnou Vintážku nevedu, tak jsem si zajistil nového budika a deme měřit. Ostatně už sem předtím jednu Vintážku co byla na úpravu cvičně měřil. Nicméně budík vzaný nahrubo z fabrické série bude mít s dalším na motorce menší statistickou chybu, že by to byla otázka jednoho kusu.

Takže jak se věci mají.
Budík sám o sobě má v sobě integrovanou funkci hodin, a to je právě kámen úrazu - funguje to v podstatě tak, jako Vaše autorádio v autě / a obzvlášť ve starých plečkách s pochybným dobíjením to znal každý / to znamená, že má dva přívody energie - na jednom přívodu je 12V trvale a slouží pro zálohování funkce hodin. Další přívod pak slouží pro samotný provoz budíku. Tím pádem i když je klíček vytažený, tak motorka spotřebovává enegrii z akumulátoru.
Po připojení budíku k trvalému napájení budík provede malý selftest displeje - zobrazí všechno co se zobrazit dá, tentokrát bez podsvícení a pohybu ručiček. Během tohoto selftestu se spořeba vyškrábe na 20mA a po něm spadne na klidovou hodnotu. Ta u tohoto budíku dělá 1.5mA - což je zhruba trojnásobek toho, co na motorce žere v klidu samotný regulátor a jeho příčný proud / většinou cca 0,5mA / takže nám najednou vyskočí spotřeba na "čtyřnásobek ničeho" to už tak pěkné není. Nicméně pořád to dělá cca 1,5Ah měsíčně - s tím se celkem dá žít, ale je třeba brát v úvahu,. že v průběhu zimy to dokáže akumulátor nejenom vybít, ale v horším případem tímto vybitím také zničit!
Po zapnutí hlavního napájení spotřeba vyskočí na 160mA - ručičky a kontrolky v klidu, a na té se drží.
Co je třeba objasnit je to, že USB konektor na budíku funguje POUZE při zapnutém hlavním napájení, tj. klíčku v poloze jedeme. To nám pak omezuje jeho použití na montáže navigací a další. Pokud by se někdo rozhodl nabíjet mobil pár hodin s otočeným klíčkem, tak patrně neodstartuje ani po hodině.

Toto měření má tedy dva závěry
První - Pokud odstavujete motorku déle jak na měsíc, odpojte akumulátor!
Druhé - Předmětná motorka v řešení musí mít ještě nějaký další problém

Jednou z možností je také provést přepojení zálohovacího vstupu budíku na jiný okruh - tak jako to dělám u obvodu imobilizéru. Připravíte se tak sice o funkci hodin - ty se při každém otočení klíčku vynulují. Nicméně nebude nic vysávat akumulátor v době, kdy motorka stojí.

Na závěr jeden zajmavý poznatek - k ukazateli napětí - měříl jsem jednotlivé dílky a jejich informační hodnotu - ukazalel dílků je rozdělěn na tři vodorovné čárky a nad nimi dílky:
První řada - nemá smysl popisovat
Druhá řada druhý dílek 12,3V
Druhá řada třetí dílek 13,3V - pořád málo
Třetí řada první dílek 14.3V - řekněme zde můžeme říct, že motorka dobíjí
Třetí řada druhý dílek 15,3 - tady by sme se zase neměli nikdy dostat
Z toho všeho tedy vyplývá, že o "zhruba správné" funkci zdrojové soustavy nám vypovídá pouze jeden jediný dílek, a to první z třetí řady. Cokoli pod ním je málo a nad ním moc. No Budík na Sportardu měl podstatně lepší vypovídací hodnotu díky rozlišení cca 0,4V narozdíl od zdejšího rovného voltu..

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Vsj_Paja (1) napsal 05.04.2018 v 12:15

Jo je to tak ten budík žere jak prase ve výkrmu A ještě mám ten problém, že mě přestane fungovat otáčkoměr cca po 20 minutách jízdy vypnu klíček a zas jde fakt nevím pořešíme


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist