PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 5 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Úprava elektroinstalace Vintage S No 137 aneb něco se děje

Vloženo: 20.02.2018, Uskutečněno: 20.02.2018, Zhlédnuto: 903x


Další Vintážka to má zasebou :) Nebudu tu popisovat technické postupy úpravy, ty se liší u každého kousku a jsou přizpůsobené měřením. Nicméně s každou další motorkou je všechno malinko jinak. Tato motorka byla jedna z mála, kdy majitel investoval za jiné - lepší a řekněme echtovnější lakování, které fabrika zadává externě. Motorka je po vzhledové stránce / neřešme elektro záležtosti / zase o kousek dál.
Nádrž se svařuje s lemem a né natupo - není tedy tak pokroucená a i já detailista bych si ji na motorku nechal namontovat. Což se o tom běsu minule fakt říct nedalo :)
Je použitý jiný chladič - jako náhrada původního došlého. Chladič je o pár centimetrů menší a tak je vespod jeho krytů trochu místa, nicméně to snad i vypadá lépe. Je použité jiné přetlakové víčko - rozměrově nekompatibilní s původním a také podstatně pěknější a černé. Už se vám nikdo nebude smát, že máte na motorce víčko chladiče ze Žigula nebo stodvacítky :) Jako negativu si dovoluju hodnotit do očí bijící šroubovací záslepku v levé straně - původně tam měl být patrně termostat pro spínání ventilátoru. Zde tuto funkci zastává "inteligentně" sama jednotka.
Je použita jiná rozeta - krom"univerzálního výrobce" je černá. Co vydrží těžko soudit, ale k motorce rozhodně opticky sedí!
Lakování jsem nechal posoudit odborníkovi, líbilo se. Taky tloušťka bezbarvého laku dává prostor pro případné abrazivní leštění při odrbání od kalhot zejména v oblasti kolen.
Je použita jiná přední guma - taková jakou má Richard na modré 660 vzadu, akorát zde vepředu :) Nakolik bude sedět na cestě těžko soudit, ale je to takový řekněme traktorový vzorek a osobně o něm nemám valné mínění co do adhezivních schopností za mokra.
Motor, respektive pravý kryt spojky už neobsahuje nápis Jawa.. Bohužel. Nejsou nebudou, aneb kdo dřív přišel, tak mlel.. Zbytek má smůlu.
Je upraveno zadní uchycení blatníku/světla - minimálně vyšší torzní tuhost. Zbytek zase prověří jenom praxe.
No a naposledy jedno negativum - kterého ňoumu napadlo zalakovat kostřící body na rámu!?! Svazek elektroinstalace obsahuje několik / tuším že cca 6 -7/ kostřících bodů, tj míst na rámu, kde je díra skrz. Na tu pak přes šroub a podložku přiléhá očko s podložkou. I když to dotyčný sebevíc dorve, komaxit je pořád potvora tvrdá a o použitelném spojení nemůže být řeč. Obzvláště když z regulátoru, jakožti provozního zdroje vede kabel jednak do jednoho spojovacího bodu země a druhak rovnou na toto místo. Jak to pak cvičí s celou elektroinstalací si dokážete představit. Dá se to připodobnit k dnešním velice oblíbeným led páskům či takovým těm hadicím na ozdobu střechy baráku. Ty jsou převážně napájené z jednoho konce. Tím pádem na začátku ledky hoří a svítí jak divé, v půlce tak akorát a na konci ledpásku ledky zase sotva žmurkají a nesvítí... takže tak.
V každém případě tento strojek hodnotím kladně. Když neberu v úvahu elektrickou stránku věci, tak je z toho konečně motorka, kterou bych si pro sebe koupil.. Což se o předchozích Vintážkách rozhodně říct nedalo.
A to nejzajmavější nakonec. Přesto že počasí stálo za jeden velký mamutí prd, tak jsem uhnal kamaráda fotografa a nechal udělat pár fotek.. Takže jako vždy na https://www.jawa660.cz ve fotogalérii. Naživo je to ještě lepší..

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
hrnous (-4) napsal 08.03.2018 v 13:53

Technický důvod je takový, že dost motorek pokud nemá akumulátor nabitý na 101% jednoduše po delším stání nebo chladných ránech nemusí nastartovat.. točí, ale jednotka kvůli ztrátám "po cestě" jednoduše nepustí. Ostatně stačí přečíst ostatní zápisy za poslední roky pro 660, kde je vysvětlení všech příčin a důsledků. A pak se jednoduše stane, že na srazu po chladnějším ránu z třinácti motorek 6 nenatočí :)

VIZE_CZ (1) napsal 08.03.2018 v 13:46

Kromě vylepšení vzhledu, je nějaký technický důvod ji upravovat? Resp. můžete mi jako laikovi vysvětlit, včem je předělaná instalace lepší?

hrnous (-4) napsal 21.02.2018 v 09:46

Od technické dokonalosti to má ještě nekonečně daleko.. Nicméně je to o dva řády výše, než Vintážky řekněme před dvěma měsící a zpět.

milan1963 (39) napsal 21.02.2018 v 09:43

Krásná vzhledově, dokonalá technicky, tak by měly vypadat všechny 660, nejen Vintage.

Zdenekkkkk (5) napsal 21.02.2018 v 08:07

Je to pekna motorka a ja to rikal hned jak se ukazala (bavme se o vzhledu ne o zpracovani). Jen je skoda ze nevyjela o par roku dřív. Ale co clovek to názor a proto tu mame tolik vyrobcu a to je dobře


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist