Další Vintážka to má zasebou :) Nebudu tu popisovat technické postupy úpravy, ty se liší u každého kousku a jsou přizpůsobené měřením. Nicméně s každou další motorkou je všechno malinko jinak. Tato motorka byla jedna z mála, kdy majitel investoval za jiné - lepší a řekněme echtovnější lakování, které fabrika zadává externě. Motorka je po vzhledové stránce / neřešme elektro záležtosti / zase o kousek dál.
Nádrž se svařuje s lemem a né natupo - není tedy tak pokroucená a i já detailista bych si ji na motorku nechal namontovat. Což se o tom běsu minule fakt říct nedalo :)
Je použitý jiný chladič - jako náhrada původního došlého. Chladič je o pár centimetrů menší a tak je vespod jeho krytů trochu místa, nicméně to snad i vypadá lépe. Je použité jiné přetlakové víčko - rozměrově nekompatibilní s původním a také podstatně pěknější a černé. Už se vám nikdo nebude smát, že máte na motorce víčko chladiče ze Žigula nebo stodvacítky :) Jako negativu si dovoluju hodnotit do očí bijící šroubovací záslepku v levé straně - původně tam měl být patrně termostat pro spínání ventilátoru. Zde tuto funkci zastává "inteligentně" sama jednotka.
Je použita jiná rozeta - krom"univerzálního výrobce" je černá. Co vydrží těžko soudit, ale k motorce rozhodně opticky sedí!
Lakování jsem nechal posoudit odborníkovi, líbilo se. Taky tloušťka bezbarvého laku dává prostor pro případné abrazivní leštění při odrbání od kalhot zejména v oblasti kolen.
Je použita jiná přední guma - taková jakou má Richard na modré 660 vzadu, akorát zde vepředu :) Nakolik bude sedět na cestě těžko soudit, ale je to takový řekněme traktorový vzorek a osobně o něm nemám valné mínění co do adhezivních schopností za mokra.
Motor, respektive pravý kryt spojky už neobsahuje nápis Jawa.. Bohužel. Nejsou nebudou, aneb kdo dřív přišel, tak mlel.. Zbytek má smůlu.
Je upraveno zadní uchycení blatníku/světla - minimálně vyšší torzní tuhost. Zbytek zase prověří jenom praxe.
No a naposledy jedno negativum - kterého ňoumu napadlo zalakovat kostřící body na rámu!?! Svazek elektroinstalace obsahuje několik / tuším že cca 6 -7/ kostřících bodů, tj míst na rámu, kde je díra skrz. Na tu pak přes šroub a podložku přiléhá očko s podložkou. I když to dotyčný sebevíc dorve, komaxit je pořád potvora tvrdá a o použitelném spojení nemůže být řeč. Obzvláště když z regulátoru, jakožti provozního zdroje vede kabel jednak do jednoho spojovacího bodu země a druhak rovnou na toto místo. Jak to pak cvičí s celou elektroinstalací si dokážete představit. Dá se to připodobnit k dnešním velice oblíbeným led páskům či takovým těm hadicím na ozdobu střechy baráku. Ty jsou převážně napájené z jednoho konce. Tím pádem na začátku ledky hoří a svítí jak divé, v půlce tak akorát a na konci ledpásku ledky zase sotva žmurkají a nesvítí... takže tak.
V každém případě tento strojek hodnotím kladně. Když neberu v úvahu elektrickou stránku věci, tak je z toho konečně motorka, kterou bych si pro sebe koupil.. Což se o předchozích Vintážkách rozhodně říct nedalo.
A to nejzajmavější nakonec. Přesto že počasí stálo za jeden velký mamutí prd, tak jsem uhnal kamaráda fotografa a nechal udělat pár fotek.. Takže jako vždy na https://www.jawa660.cz ve fotogalérii. Naživo je to ještě lepší..
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 13.9.2015 | |
Aktualizováno | 29.3.2018 | |
Zobrazeno | 7 019x |
Technický důvod je takový, že dost motorek pokud nemá akumulátor nabitý na 101% jednoduše po delším stání nebo chladných ránech nemusí nastartovat.. točí, ale jednotka kvůli ztrátám "po cestě" jednoduše nepustí. Ostatně stačí přečíst ostatní zápisy za poslední roky pro 660, kde je vysvětlení všech příčin a důsledků. A pak se jednoduše stane, že na srazu po chladnějším ránu z třinácti motorek 6 nenatočí :)
Kromě vylepšení vzhledu, je nějaký technický důvod ji upravovat? Resp. můžete mi jako laikovi vysvětlit, včem je předělaná instalace lepší?
Od technické dokonalosti to má ještě nekonečně daleko.. Nicméně je to o dva řády výše, než Vintážky řekněme před dvěma měsící a zpět.
Krásná vzhledově, dokonalá technicky, tak by měly vypadat všechny 660, nejen Vintage.
Je to pekna motorka a ja to rikal hned jak se ukazala (bavme se o vzhledu ne o zpracovani). Jen je skoda ze nevyjela o par roku dřív. Ale co clovek to názor a proto tu mame tolik vyrobcu a to je dobře