renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 7 022x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 01.04.2017, Uskutečněno: 01.04.2017, Zhlédnuto: 31x


Dnešní krásný den jako by byl předurčený pro první slibovanou úpravu elektroinstalace. Ráno dofrčel z Brna materiál pro doplnění zásob mojí pojízdné moto-elektro-dílny včetně potřebných konektorů a bižuterie pro úpravu 660.

Celá operace probíhala tak, že jsem vypáral regulátor původní, namísto něj instaloval regulátor nový. Poté následovala revize těch nejdůležitějších konektorů VYJMA konektorů pojistkového spodku. To až příště. Jelikož nový regulátor neobsahuje jenom 5cm krátký vývod a na něm konektor, ale asi 30cm dlouhé vodiče, byla situace o dost veselejší.

Jelikož se moje počínání nesoustředí pouze na vyřešení problému, ale také na část analytickou, celou operaci úpravy elektroinstalace tedy schválně rozděluji do dvou částí.
První část - ta dnešní obsahuje pouze instalaci nového adekvátního regulátoru, konektorů a opravu spojů bez zásadních změn celého "systému".
Jako první jsem tedy osadil nový regulátor adekvátními MĚDĚNÝMI konektory faston v dlouhém provedení a jal se je zasunout do původního protikusu - to jest součásti kabelového svazku motorky - moje zděšení nastalo po tom, co jsem tam konektory zcela volně zasunul, div z něj nevypadly - na první pohled bylo vidět, že část nad fastony z motoru je namísto bílé barvy žlutá - historie ze 660 se jak vidím opakuje. Konektory jsou neodpovídajícího provedení a všechno se žhaví tak, až plasty mění barvu. Další slabé místo, o něž jsem ani nedoufal, že by se tu mohlo objevit a výrobce se nepoučil z hříchů řady 650. Pokračoval jsem tedy uvolněním konektorů v plastovém držáku a vytažením kabelů, že je alespoň napružím - když mi dva dráty zůstaly v ruce - vysunuly se z konektoru, kde měly být pevně zalisovány, tak už jsem se nedivil ničemu. Konektory jsem tím pádem rovnou ustřihnul a zahodil. Znovu se potvrdil klasiký problém - konektor pro maximálně 2,5mm2 tj jeden vodič a v něm "zalisované" vodiče dva.. respektive tak nějak nasunuté.. o nějakém solidním kontaktu nemůže být řeč.






Nakonec jsem je vyškubal všecky s tím, že v úpravě číslo dvě přijdou vytrhat všechny a celkově dost věcí bude jinak.

Po následném měření jsem byl příjemně překvapen, na to, že je to první méně invazivní úprava byly výsledky excelentní, natolik dobré, že mne ani nenapadlo předtím změřit původní hodnoty, které nebyly nijak slavnostní. Co si matně vzpomíním cca 12,8V v otáčkách. Poté se měřilo se světly a bez světěl, na volnoběh. Myslím, že tímto číslem se můžu s přehledem pochlubit







Úprava číslo dvě pak bude řešit optimalizaci směrem k proudovému rozdělení na tři okruhy a v podstatě oddělení části pro řídící jednotku, světla a komponenty vstřikování. Tj,. žev elké spotřebiče se nebudou ovlivňovat navzájem, to stejné okruh pro jednotku.

Poté jsem provedl tříhodinovou testovací jízdu - po ní je regulátor jenom sotva vlažný, hodnoty se naprosto nezměnily - 14,68V. Zde totiž hraje roli teplotní závislost polovodičových přechodů. Laicky řečeno, že původní regulátor, který místy funí z posledního a topí jak lázeňské kamna bude svým napětím podstatně víc ujíždět, než regulátor, který si spokojeně vrní při pokojové teplotě. Existuje sice teplotní kompenzace, ale ta také není samospásná.
Ideální by byl regulátor s vyvedenou regulační smyčkou - některé japonské a jiné motocykly jej používají. Z regulátoru vede jeden drát navíc a reguluje se podle napětí, které je na něm. To znamená, že by sme ho v našem případě připojili až za všechny tyto "průsery" a regulátor by své napětí přizpůsoboval až třeba na drátů k jednotce a né na výstupu do akumulátoru ještě před všechny tyto ztráty. To mi ale moje profesionální čest nedovolí. V každém případě v dokonalé elektroinstalaci by i to fungovalo jako pojistka proti problémům. Takové regulátory ale od zahraničních výrobců stojí balík a upravit na stejný princip vapecí regulátor by znamenalo rozpitvat zalévací hmotu a "napíchnout se" Nicméně jako námět na dlouhé zimní večery - proč ne. Pořád to ale nemá na naši regulaci alternátoru v jednotkách řady Master, kdy se buzení alternátoru reguluje počítačem a napětí na výstupu si nastavíte klidně podle počasí :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrnous (-3) napsal 21.09.2019 v 21:18

Gipro se foukne na cívku a je po ptákách :) Jinak kvaltmetr na jednobuchu nepochopím. Joo na sterilním víceválci, kdy to jede pořád stejně akorát to jinak bzučí, tam to význam má, jestli už nejsem náhodou za červeným pásmem otáčkoměru, ale na jednobuchu, tam se jezdí podle citu a projevů motoru. On už si sám poví.

Jarahau (0) napsal 21.09.2019 v 13:11

Když jsi takovej odborník na eletriku tak poraď jak zapojit ukazatel zařazené rychlosti , nejlépe asi gipro DS ,nebo poraď jakej , mám jawu v záruce takže nemohu moc zasahovat do elektriky. Nejlepší by byl plánek. Poslal bych ti ho ale nevím jak.

callan (0) napsal 05.04.2017 v 01:23

elvis78 (133) napsal 03.04.2017 v 12:46

Pašák , položím to dotaz do soukr.zprávy, jelikož jsi odborník veliký

milan1963 (272) napsal 01.04.2017 v 18:46

Hodně odborné, ale jak vidím - účinné. Nejvíc mně překvapilo, že elektrika " hoří". To jsem si nemyslel - mám bohužel bohaté zkušenosti s vyhořelou kabeláží u mojí bývalé Jawy 650. Držím ti palce, at' to dotáhneš k dokonalosti.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist