PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 5 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 28.03.2017, Uskutečněno: 28.03.2017, Zhlédnuto: 157x


Trocha čísel na chladné dnešní večery

Jawa používá "recyklovaný" regulátor Vape R87 14V 25A tj 350W umístěný nevhodně, a provozovaný "na krev" bez rezerv, který má psánu maximální teplotu povrchu 95*C - pokud by teda byl provozovaný jak se patří

Yamaha, protože není blbá, používá adekvátní regulátor SH713AA 14V 35A tj 490W

To celé živí alternátor LMX51 od Densa schpný dodat 14V/20,8A tj 291,2W. Tyto parametry má nicméně AŽ při 5000 otáčkách, do té doby je výkon menší a skoro lineárně roste.. Vzhledem k tomu, že alternátor s pernamentními magnety je proudový zdroj, tak budeme přepočítávat všechno na Ampéry.
MAXIMÁLNÍ PROUD ALTERNÁTORU 20,8A
Mezi hlavní spotřebiče našeho pekelného spotřebiče patří v první řadě světlomety, které v podstatě nejdou vypínat - Jawa má narozdíl od Yamahy světlomety DVA tj 2x 55W. k tomu 2x 5W potkávačka. Zadní osvětlení spz 5W. Tím pádem máme jenom na světlech 125W při 12V tj 10,5A z celkových 20,8! / počítáno ze jmenovitého napětí žárovek 12V, s rostoucím napětím - na maximálních regulovaných 14V proud ještě poroste /
OSVĚTLENÍ 10,5A
Pokračujeme tedy dalším nutným a tím pádem nevypínatelným spotřebičem, a tím je palivové čerpadlo. V našem případě si z palubní sítě cucne 3,5A
ČERPADLO 3,5A
Nezbytné pro funkci stroje je také zapalování, zde v provedení TCI s cívkou o ohmmickém odporu 3.5R. Pokud všechno počítáme na maximální vyrobenou energii, tak musíkme počítat stejným způsobem i zapalování. Obecně mají takovéto cívky dwell time 3ms při 5000 otáčkách to tedy vychází na 0,25A, vezmeme li v úvahu spotřebu celé jednotky, dostaneme se někde na 2A
ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA 2A

V ideálním případě tedy máme motorku se spotřebou 16A z 20,8 celkových.. v tom není započítáno použití blinkrů, spotřeba samotného sdruženého přístroje - tachometru a spol natožtak použití klakson nebo snad roztočení ventilátoru.

Z toho musíme případně uživit vyhřívání rukojetí, nebo náš oblíbený a roklínaný akumulátor. Problém všeho pak nastává v momentě, kdy těch 5000 otáček nejedeme, což asi nikdy.. Rozumné použitelné pásmo je v rozmezí 3500 - 4000 otáček, kdy si motor spokojeně vrní a svižně letí. Většinou charakteristika takových alternátorů vypadá tak, že do 4000 otáček roste prudce, a poté do maximálních toček pozvolna. Takže při zralé úvaze a všech těchto spotřebičích ve stavu zapnutém máme energie v nejlepším případě tak akorát, aby alternátor stačil pokrývat spotřebu - samozřejmě v ideálním stavu, kdy by elektroinstalace byla špičková a vykazovala prakticky nulové ztráty. V horším případě nás musí ještě přikrmovat akumulátor, který se pak logicky nedobíjí, ale naopak vybíjí.
Doporučuju proto také instalaci DLR světla denního svícení a úpravu elektroinstalace tak, aby se světlomet automaticky nerozsvicoval - jeho část je ovládaná přímo jednotkou a není ji možné ručně ovládat!

Pokračování přístě.. :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
callan (0) napsal 05.04.2017 v 01:23

hrnous (-4) napsal 29.03.2017 v 12:25

Hlavní světlomet s led žárovkama je nesmysl, a ten zbytek to nezachrání., Tudy cesta nevede

elvis78 (19) napsal 29.03.2017 v 11:50

pak mě napadá dát LED zdroje(žárovičky) kam to půjde

hrnous (-4) napsal 29.03.2017 v 09:47

Víš Milane, opno je všechno "tak akorát" něco mohlo byt lepší, něco horší. Obecně výrobci tlačí na cenu, na tom není nic nového, ale někteří si pořád zachovávají příčetnost a ví, kde už jít dolů nemůžou. V případě Jawy to dejme tomu velice těsně, ale vychází. Problém pak nastane, pokud jakýkoli komponent - elektroinstalace - vykazuje nějakou odchylku dolů.. a pak už se nevejdeš..

milan1963 (39) napsal 29.03.2017 v 08:38

Napsal jsi to odborně, ale i pro mně srozumitelně ! O to horší je skutečnost, jak se k tomu postavili v Týnci a nám , majitelům nových Jaw 660 koupených přímo ve fabrice, nebylo NIC ani naznačeno.

Varaník (-1) napsal 29.03.2017 v 07:16

A to si tohle neuměli spočítat v Jawě a vyvodit z toho důsledky jako že se nebude stíhat dobíjet akumulátor?! To je krutý. A ty si technošílenec Snad to Milanovi nějak pomůže...Doufám.

elvis78 (19) napsal 29.03.2017 v 06:28


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist