PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 5 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 28.03.2017, Uskutečněno: 28.03.2017, Zhlédnuto: 177x


Delší dobu jest známo, že motocykly J660 s vlastní Jawí elektroinstalací, kterou vyráběla externí firma, trpí problémy se startováním. Tento problém je způsobený úbytky na všech možných spojích, kontaktních místech a obecně na odfláknutosti elektroinstalace - celý její příběh bych tu nerad rozebíral, nicméně alespoň podotknu, že hlavní problém není v návrhu elektroinstalace, ale v jejím provedení, respektive odfláknutosti a nízké požadované ceně.

Rozhodl jsem se tedy pro to, že dám dohromady obecný postup, jak tyto úbytky eliminovat tak, aby z toho byl zase relativně spolehlivý motocykl. Já pro začátek začínám výměnou regulátoru původně určeného pro Jawu 650. Tento regulátor má nominální regulovaný výkon 350W. Což je při výkonu 280W alternátoru v 650 relativně dostatečné - hlavně vzhledem k tomu, že je regulátor umístěn pod řidítky, je v úpravě černé barvy zlepšující chlazení a celou dobnu je tedy ideálně chlazen - neadekvátní kabeláž, délku kabelů a jiné aspekty, proč elektroinstalace v 650 hoří..
Horší situace nastává v momentě, kdy máme v Jawě 660 instalován totožný regulátor, bez povrchové úpravy tj v barvě stříbrné a ještě k tomu schovaný v bočním kastlíku a pro jistotu také za řídící jednotkou, aby náhodou se k němu nějaký ten luft ve směru orientace chladících žeber nedostal. Pokud k tomu pak připočítáme nám dobře známé úbytky na všem možném. To, že řídící jednotka motoru při o něco málo menším napětí zablokuje vstřiky a zapalování.. pak sme jednoduše v prdeli :)

První krok tedy bude instalace regulátoru R106-2 výrobce Vape, špičku v jeho produkci, který je schopný uregulovat 500W alternátor zkratovým způsobem, pak to zní o hodně veseleji. Další velké plus je, že tento regulátor disponuje ZDVOJENÝMI výstupy. To znamená, že z něj vede dvakrát vodič pro + a dvakrát pro -. Celkem tedy 5mm2 průřezu kabelu. Původní regulátor má výstupy jednoduché 4mm2, které beztak končí na klasickém 6,3mm fastonu. Momentálně tedy bude každý z páru výstupu na samostatném konektoru a živit samostatný okruh.

Momentální plán je tedy oddělit následující větve

1. Větev vstřikovací - tj čerpadlo a vstřiky, které má relativně velkou spotřebu - tato větev je připojena k akumulátoru pernamentně
2. Větev zapalování - ta bude připojena jediná přes zapalovací klíček
3. Větev světelná - ta bude připojena kvůli své spotřebě také separé

Zbytek se musí dokoumat... všechno je zatím nějak moc narychlo.. tento týden musím dotáhnout elektriku na pěti motorkách, takže nejbližší týdny bude pokračování..

Regec R106-2 stojí u Vape cca 2800Kč včetně dopravy, pokud by to někoho zajmalo :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Varaník (-1) napsal 29.03.2017 v 07:20

Doufám že to pro Jawu neděláš za děkuju...

elvis78 (19) napsal 28.03.2017 v 19:58

Si šikula Předpokládám že ty ostatní stroje jsou téže produkce

milan1963 (39) napsal 28.03.2017 v 19:56

Paráda, mně to tedy velmi zajímá. Dnes jsem opět nenastartoval - a to je baterka permanentně na nabíječce.
Už abys to dodělal, potom by z Jawy 660 mohl být spolehlivý stroj.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist