Delší dobu jest známo, že motocykly J660 s vlastní Jawí elektroinstalací, kterou vyráběla externí firma, trpí problémy se startováním. Tento problém je způsobený úbytky na všech možných spojích, kontaktních místech a obecně na odfláknutosti elektroinstalace - celý její příběh bych tu nerad rozebíral, nicméně alespoň podotknu, že hlavní problém není v návrhu elektroinstalace, ale v jejím provedení, respektive odfláknutosti a nízké požadované ceně.
Rozhodl jsem se tedy pro to, že dám dohromady obecný postup, jak tyto úbytky eliminovat tak, aby z toho byl zase relativně spolehlivý motocykl. Já pro začátek začínám výměnou regulátoru původně určeného pro Jawu 650. Tento regulátor má nominální regulovaný výkon 350W. Což je při výkonu 280W alternátoru v 650 relativně dostatečné - hlavně vzhledem k tomu, že je regulátor umístěn pod řidítky, je v úpravě černé barvy zlepšující chlazení a celou dobnu je tedy ideálně chlazen - neadekvátní kabeláž, délku kabelů a jiné aspekty, proč elektroinstalace v 650 hoří..
Horší situace nastává v momentě, kdy máme v Jawě 660 instalován totožný regulátor, bez povrchové úpravy tj v barvě stříbrné a ještě k tomu schovaný v bočním kastlíku a pro jistotu také za řídící jednotkou, aby náhodou se k němu nějaký ten luft ve směru orientace chladících žeber nedostal. Pokud k tomu pak připočítáme nám dobře známé úbytky na všem možném. To, že řídící jednotka motoru při o něco málo menším napětí zablokuje vstřiky a zapalování.. pak sme jednoduše v prdeli :)
První krok tedy bude instalace regulátoru R106-2 výrobce Vape, špičku v jeho produkci, který je schopný uregulovat 500W alternátor zkratovým způsobem, pak to zní o hodně veseleji. Další velké plus je, že tento regulátor disponuje ZDVOJENÝMI výstupy. To znamená, že z něj vede dvakrát vodič pro + a dvakrát pro -. Celkem tedy 5mm2 průřezu kabelu. Původní regulátor má výstupy jednoduché 4mm2, které beztak končí na klasickém 6,3mm fastonu. Momentálně tedy bude každý z páru výstupu na samostatném konektoru a živit samostatný okruh.
Momentální plán je tedy oddělit následující větve
1. Větev vstřikovací - tj čerpadlo a vstřiky, které má relativně velkou spotřebu - tato větev je připojena k akumulátoru pernamentně
2. Větev zapalování - ta bude připojena jediná přes zapalovací klíček
3. Větev světelná - ta bude připojena kvůli své spotřebě také separé
Zbytek se musí dokoumat... všechno je zatím nějak moc narychlo.. tento týden musím dotáhnout elektriku na pěti motorkách, takže nejbližší týdny bude pokračování..
Regec R106-2 stojí u Vape cca 2800Kč včetně dopravy, pokud by to někoho zajmalo :)
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 13.9.2015 | |
Aktualizováno | 29.3.2018 | |
Zobrazeno | 7 004x |
Doufám že to pro Jawu neděláš za děkuju...
Si šikula Předpokládám že ty ostatní stroje jsou téže produkce
Paráda, mně to tedy velmi zajímá. Dnes jsem opět nenastartoval - a to je baterka permanentně na nabíječce.
Už abys to dodělal, potom by z Jawy 660 mohl být spolehlivý stroj.