Kawasaki KLE 500 (2004)

Vloženo 6.10.2013
Aktualizováno 2.7.2022

Po naší republice den 4. konec

Vloženo: 25.05.2024, Uskutečněno: 10.05.2024, Stav tachometru: 79890 km, Zhlédnuto: 57x

Odpočinutý jsem začal poslední den výletování. Opět slunné ráno a kolem mě nádherná krajina Šumavy. Nikam jsem nespěchal, chtěl jsem navštívit hrad Švihov u Klatov, první prohlídka od 10 hod. a já to měl jen 70 km. Přes Sušici a Klatovy jsem se tedy dostal až ke Švihovu. Zakoupil jsem si lístek a čekal na prohlídku. I s průvodcem jsme na okruh vyšli tři. Hrad je to nevelký a pěkný. Oproti zámkům všeobecně jsou hrady jen stroze vybavené, a zde tomu není jinak.
Po prohlídce jsem si ještě šel nafotit hrad zvenčí. Jen malá odbočka: kolem hradu protéká rameno řeky Úhlavy a podél něj vede stezka. Na kraji stezky v trávě se co metr nacházejí psí ho*na a je to vcelku nechutné.
Rozhodoval jsem se, zda jet podle původního plánu až na Boží Dar anebo menší oklikou se začít přibližovat k domovu. Rozhodl jsem se pro druhou variantu. Podle svého přesvědčení používat hlavní tahy co nejméně jsem jel přes Stod, Stříbro, Konstantinovy Lázně a Manětín, až jsem přijel ke Kralovicím a zahlédl krásně vypadající klášter v Mariánské Týnici. Zastavil jsem, abych udělal pár fotek, ale přišla mi, že by nebylo na škodu prohlédnout si klášter i zevnitř. A rozhodně jsem a neudělal jsem chybu. Celý komplex kláštera je doslova oslňující. Na prohlídku Muzea a galerie severního Plzeňska, která se v budově nachází, jsem se nevydal, což asi byla chyba dle recenzí na internetu.
Pak už mě čekala zřejmě nejotravnější část cesty. Rakovník-Mšec-Slaný-Veltrusy a do Neratovic k sestře na kávu. Po dvouhodinové návštěvě v Neratovicích mně zbylo dojet jen 40 km domů. Nikam jsem nespěchal, říká se, že poslední kilometry bývají kritické. V podvečer jsem stál před garáží, spokojený a vyklidněný.
Najeto celkem 1520 km, z toho 0 po dálnici a 190 km po silnicích první třídy. 1330 km připadlo na dvojky a trojky. Myslím si, že zemi je nejlepší poznat podle venkova, a nejen velkých měst. Jaký rozdíl je vidět hnusná satelitní městečka kolem Prahy a malebné jihočeské vesnice! Kopcovitou krajinu Vysočiny. Pohoří a lesy Šumavy nebo Jeseníku a placku Polabské nížiny. Máme tu, v té naší malé republice všechno. Otázka je, zda si toho dostatečně vážíme. Ale to je na jiné povídání...

elvis78 (144) napsal 25.05.2024 v 13:10

Milan1963 (280) napsal 25.05.2024 v 11:24

Hezky jsi to projel . Celé. A to věř, že máme i další navštíveníhodná místa.

• Po naší republice den 3.

Třetí den je přede mnou. Skromně jsem posnídal, sbalil se a opustil Krucemburk. V Přibyslavi jsem doplnil zásoby jídla, pití a benzínu. Pokud je to možné, vyhýbám se větším městům, udělal jsem výjimku a projel Jihlavu,

Vloženo: 24.05.2024
    Uskutečněno: 09.05.2024
  • Po naší republice den 2.

Druhý den mě přivítal slunečními paprsky a jasnou oblohou. Nasnídal jsem se, sbalil své saky paky a již v osm hodin jsem seděl za řídítky. Čekal mě vcelku náročný den, ale těšil jsem se, neboť se podívám do míst, která j

Vloženo: 22.05.2024
    Uskutečněno: 08.05.2024
  • Po naší republice den 1.

Původně jsem měl v plánu zajíždět motor své ČZ 350, ale vzhledem k tomu, že je číza stále rozebraná na atomy a dovolená v práci byla nahlášená, vytáhl jsem Kawasaki a rozhodl se trochu se potoulat po naší krásné zemi na