Planeta se otepluje, protože jezdíme na benzín, a brzy tu proto všichni umřeme. Je to stejně zneklidňující jako čekat ve frontě na tetanovku. Jste nervózní, bojíte se jehly a nejradši byste předběhli celou frontu, abyste to už měli za sebou.
Tak honem honem, odhodíme oba katalyzátory, aby to oteplování netrvalo tak dlouho!
Poslední kapka k odhodlání se byla zpráva od kolegy motorkáře, kde se ptal, jestli jsem náhodou nezkoušel dát místo katalyzátoru rovnou trubku. Nezkoušel. Otevřený víčko sání jsem zkoušel, obohacovací krabičku jsem zkoušel a protože u obojího byl nárůst výkonu neměřitelnej, dál jsem nešel. Přemýšlím nad tou otázkou a brouk hlodá. Ke všemu už existuje výrobce v ČR, takže odpadá Hitchcock v librách a celní obštrukce při dodání z UK.
Sosal jsem zkušenosti z netu a dočítal se samý zajímavý věci. Majitelé unisono popisují nárůst výkonu za velmi přijatelného nárůstu hluku, jeden anglán dokonce píše, že musel přitvrdit zadní tlumiče, jak mu to ta nově získaná výkonová vlna stlačuje a odlehčuje tím přední kolo. Ok, nejsem naivní gymnazistka, ale jistá naděje ve mně zahořela. Podlehl jsem a u JT moto decat objednal.
Mají několik provedení, podle provedení Meteora a ochotně konzultovali v chatu, dokonce mi následně volal prodejce, aby se ujistil o typu motorky a o tom, že mám i to otevřený víčko vzduchovýho filtru, protože teprve potom to je ono.
Rovnám si v hlavě, že to předtím asi nefungovalo, bo víčko bez výfuku je jen půlka a teprve když přidám i druhou půlku, bude to celá prdel.
Dodání byl fofr a hned montuju. Bez problémů, všechno sedlo, jak má a odvážil jsem hmotnostní rozdíl 2,8kg. Pecka! Pod krytem svodu není poznat, že tam něco není, z levý strany to trochu prozrazuje díra po silentbloku (ale to jen do doby, než zajde prachem, jako její okolí). Jen pro úplnost, koncovka výfuku není plně průchozí absorpční, ale má i odrazové přepážky.
První nadlábnutí a hned jsem si oddechnul – na volnoběh se zvuk skoro nezměnil. Lehký přidání zní pořád stejně jako série, ale někde ve třetině otevřenýho plynu má kravál svůj peak, kde mi není moc příjemnej. Originál Meteor má totiž zvukovej projev takovej elegantně gentlemanskej, vyladěnej do kulatejch tónů (ať už to znamená cokoli ,-))) ). Tady je to trochu moc. No naštěstí hned po tomhle pásmu je to zase malebný, sice hlasitější, ale dá se to.
Jedu to vyzkoušet na trase 50+km.
Jak to jen říct? Přitvrzovat tlumiče fakt nemusím… Ačkoli mám nahozený všechny tuzérský fíčury, motorka jede furt stejně. Rovinky, kopce, žádnej rozdíl, co by stál za řeč. Při zaklapnutým plynu to teď víc odkrkává do výfuku a na rozjezdu z křižovatek na sebe upozorňuju víc, než předtím.
Dávám tomu prostor a jezdím a zkouším, ale žádný výkonový zlepšení se nekoná. Když o tom tak přemýšlím, tak co bych vlastně chtěl po jednoválci s dvouventilovou technikou, se zdvihem značně delším, než je průměr vrtání, s klikou těžkou tak, že se dají počítat volnoběžný otáčky? Z objemu 350ccm dává asi maximum, co taková konfigurace dovolí a neocení průchodnější sací a výfukový cesty, protože je (zřejmě) nedokáže využít.
Budu to dávat zpátky do sériovýho stavu. Trochu mi vadí ten hlučnější projev, přijde mi to nepatřičný k motorce tak dynamicky ospalý, jako je zrovna Meteor a jelikož to krom úspory váhy nic nepřináší, nepotřebuju to.
Původní zvuk bych popsal jako dobře polstrovaný křeslo, kam je radost se posadit. Zvuk po úpravě je jako pohovka z Ikey, která má sice tlustej molitan, ale pod ním při každým zavrtění stejně cejtíte tu laťku roštu.
Doufám jen, že o příštím lákadle na vylepšení budu víc přemýšlet předem a nebudu opět ověřovat experimentem. Ačkoli takovej kit přídavnýho chladiče oleje….hm…hmm….
Vlastník | callowsick | |
---|---|---|
Vloženo | 30.6.2022 | |
Aktualizováno | 30.6.2022 | |
Zobrazeno | 4 802x |
Kamaráde super popis .. seš asi jedinej člověk na světě na kterýho nefunguje placebo a nedá se opít rohlíkem.
1 reakce
Jestli já nejsem spíš votroubenej ,-)))