Honda GL1800 GoldWing (2023)

Vlastník Wurst
Vloženo 15.1.2024
Aktualizováno 16.5.2024

S Lucií kolem Doupovských hor

Vloženo: 07.05.2024, Uskutečněno: 04.05.2024, Stav tachometru: 9023 km, Zhlédnuto: 160x

Sobotní ranní obloha u nás ve Stříbře nevypadá nejlépe, ale předpověď slibuje zlepšení a celkem pěkné počasí, tak neleníme a vyrážíme na okruh kolem Doupova, kde není o krásná místa a památky nouze. Sem tam nás lízne lehký deštík, ale to se opravdu během dne zlepší a kolem poledne už svítí nádherně sluníčko a obloha je téměř vymetená. První zastávku děláme v Bečově nad Teplou a jdeme na prohlídku hradu a zámku, kam nás táhne hlavně nejvýznamnější románská klenotnická památka vyhlášená v roce 1995 naší národní kulturní památkou. Ano, jedná se o relikviář svatého Maura, který je opravdu nádherný, ale z pochopitelných důvodů se bohužel nesmí fotografovat.
Dále naše cesta vede na zříceninu hradu Andělská hora, kde jsem také už mockrát byl, ale pro Lucii je to poprvé. Přes Kyselku pokračujeme ke krytému dřevěnému mostu v Radošově a pak si vyšlápneme na další hradní zříceninu Egerberk stojící nad obcí Lestkov jižně pod Kláštercem nad Ohří. Jsou odtud nádherné výhledy na Krušné hory a široké okolí.
Jen pár kilometrů opodál si projdeme Land Art Galerii v Mariánském údolí a pak zajedeme mrknout na opuštěný kostel sv. Mikuláše, který byl součástí bývalé obce Mikulovice a zůstal jedinou dochovanou stavbou. Stejně jako obce v okolí i Mikulovice byly zlikvidovány v 80. letech 20. století kvůli záměru vybudování úložiště popílku z blízkých hnědouhelných elektráren, který se ale neuskutečnil.
Naše předposlední zastávka je u tzv. Březenského Draka, což je zhruba 50 metrů vysoké velkorypadlo KU 800 vážící podobně jako 17 plně naložených letadel. Stroj, stojící dnes jako atrakce v areálu důlního podniku na okraji obce Březno, těžil na Chomutovsku v Dole Nástup Tušimice více jak 30 let. Placenou prohlídku nestíháme, tak pořizujeme jen pár snímků z dáli za plotem.
Poslední naší zastávkou je obec Soběsuky, kde se nachází kostel sv. Martina se čtyřmi oltáři a obrazy křížové cesty z r. 1771, který stojí nedaleko bývalého zámku zbořeného v 90. letech kvůli velmi špatnému stavu. Do interiéru kostela se nedostaneme, je bohužel zavřený.
To byla naše sobotní vyjížďka, níže pár obrázků z ní...

Pupi04 (41) napsal 07.05.2024 v 17:28

Hezká místa

Hyacint (42) napsal 07.05.2024 v 16:44

Pěkný fotky.

elvis78 (138) napsal 07.05.2024 v 15:15

pěkné, moc . Fotky ve mě vyvolaly vzpomínky na sjíždění Ohře před cca 13 roky. Pod tím dřevěným mostem jsme pluli. U Sokolova v tábořišti byl slyšet hluk z těžby, celou noc . U Starého Sedla je nejkrásnější úsek

• Po stopách Oty Pavla

V neděli 19. května vyrážíme po domluvě s Jirkou Novákem, jeho dcerou Míšou a přítelkyní Jitkou na Křivoklátsko po stopách Oty Pavla. Začali jsme skalnatým kaňonem na Zbirožském potoce, kudy dojdeme ke Skryjským jezírků

Vloženo: 20.05.2024
    Uskutečněno: 19.05.2024
  • Kolem Plzně

Krásná a zajímavá místa jsou dostupná po pár minutách jízdy hned v okolí Plzně. Níže přikládám pár z nich, na která jsem se už velmi dlouho chystal, ale vždy dostalo přednost něco jiného. Konečně tak včera došlo i na tat

Vloženo: 15.05.2024
    Uskutečněno: 14.05.2024
  • Šumava

V pondělí 13. května si díky předpovědi krásného počasí beru v práci volno a vyrážíme s Lucií přes Svatobor a Kvildu do Borové Lady a odtud pak už pěšky přes Knížecí Pláně do Bučiny na Alpskou vyhlídku. Zajdeme se ještě