Kawasaki KLE 500 (2004)

Vlastník Radek2107
Vloženo 6.10.2013
Aktualizováno 2.7.2022

Vloženo: 26.10.2023, Uskutečněno: 17.10.2023, Stav tachometru: 77495 km, Zhlédnuto: 98x

Stále relativně teplé říjnové počasí v kombinaci s nutností vybrat zbytek dovolené mě nutily přemýšlet nad tím, že bych se sbalil a vyrazil na týden do mnou milovaného Srbska. Nutkavou myšlenku jsem rozvíjel současně s čím dál příznivější předpovědí počasí pro Srbsko.
Manželka se ani nesnažila mě zastavit, stejně by to nemělo cenu. Během nedělního večera jsem si udělal náčrt cesty a krom jedné noci si zamluvil přes Booking přespání. Žádná další větší příprava neproběhla, jen oblečení, stáhnout offline mapy (za což jsem byl při průjezdu mnoha srbských měst vděčný) a doklady.
Vyjel jsem v pondělí 16.10., teplota 3 st. Motorka v pohodě naskočila, ale při zařazení jedničky zdechla. Několikrát. Prověřil jsem spínač stojánku a měl ho tam. Zatuhlý. Pomocí WD jsem ho rozpohyboval a vyjel. No, po 50 km na obchvatu Kolína jsem si říkal, zda to byl dobrý nápad a zda to neotočím potupně domů. Ne, to dám.
S pár krátkými pauzami na cigaretu a tankování jsem přes Hevlín vjel do Rakouska. Poprvé jsem si vybral Rakousko proti Slovensku a budu to tak dělat vždy. Pěkné svezení, povolená 100 na bundesce a hezká městečka. Po 100 km jsem už byl v Maďarsku. Svítilo slunce a jelo se příjemně. Skončil jsem ve vsi Döbrönte nedaleko města Pápa. Pěkné ubytování. Vydal jsem se na podvečerní procházku na zříceninu stejnojmenného hradu a nasával vůni a krásu podzimu maďarského venkova.
Ráno jsem vyšel, abych sbalil věci do kufrů na motorce, která byla pod závojem námrazy a jinovatky. 0 st. Stín a údolí, co bych také chtěl v půlce října, že? Během dopoledne se již hezky oteplovalo k nějakým 14 st. a jelo se příjemně. Kolem Balatonu jsem se přes Pécs a nám známé Harkány dostal do Chorvatska, a dále směřoval kolem Osijeku do Vukovaru a na hraniční přechod Ilok - Neštin. Je to malý , málo vytížený přechod, který mám odzkoušený z předešlé cesty z Nového Sadu. Vše proběhlo bez problémů, znalost srbštiny evidentně pomáhá, a celníci byli přátelští a nedělali problémy. Neštin je v národním parku Fruška Gora, příroda pěkná, silnice víceméně také. Do doby, než jsem dojel k 10kilometrovému úseku, kde se stavěla nová silnice, takže offroad zaručený. Ve Sremské Mitrovici jsem poprosil pracovníka benzinky, jestli může zavolat na číslo ubytování, přeci jen odchozí hovory mimo EU jsou pekelně drahé. Bylo mi vyhověno a za necelou hodinku jsem už stál před vilou Violetta ve městě Šabac (v roce 2017 jsme ho s gangem překřtili na Black Šabac, což je jako balkánský revival Black Sabbath). Ubytoval jsem se a pak šel na procházku do města, nasát atmosféru Srbska, pocvičit srbštinu a také se samozřejmě najíst. Nemohl jsem si nedat čevapi, ty já tuze rád. Na večer jsem si zakoupil dvě piva značky Zaječarsko a usnul u jakéhosi akčního filmu, znaven cestou

• Po naší republice den 4. konec

Odpočinutý jsem začal poslední den výletování. Opět slunné ráno a kolem mě nádherná krajina Šumavy. Nikam jsem nespěchal, chtěl jsem navštívit hrad Švihov u Klatov, první prohlídka od 10 hod. a já to měl jen 70 km. Přes

Vloženo: 25.05.2024
    Uskutečněno: 10.05.2024
  • Po naší republice den 3.

Třetí den je přede mnou. Skromně jsem posnídal, sbalil se a opustil Krucemburk. V Přibyslavi jsem doplnil zásoby jídla, pití a benzínu. Pokud je to možné, vyhýbám se větším městům, udělal jsem výjimku a projel Jihlavu,

Vloženo: 24.05.2024
    Uskutečněno: 09.05.2024
  • Po naší republice den 2.

Druhý den mě přivítal slunečními paprsky a jasnou oblohou. Nasnídal jsem se, sbalil své saky paky a již v osm hodin jsem seděl za řídítky. Čekal mě vcelku náročný den, ale těšil jsem se, neboť se podívám do míst, která j