PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 1.8.2011
Aktualizováno 8.11.2015
Zobrazeno 6 658x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4


Vloženo: 03.01.2023, Uskutečněno: 03.01.2023, Zhlédnuto: 16x


Když jsem se podíval po garáži, tak všechny stroje se jen třesou na nové kilometry, motory se už nervózně protáčí, jen odněkud zezadu se nesou nelibé kovové zvuky, chrastění, nepravidelné kašlání ... a on to chudák malý, ale šikovný Pionýr.
Takže bylo rozhodnuto - i jemu připravím základ do úspěšné sezóny a tak hurá na jeho přípravu.
Jak je malej, tak je to rychta. Těch šroubů, plechů, přístup že aby měl člověk ohebné a dlouhé ruce jak Saxana... no zlaté velké Jawy.
Po lítém boji je ale motor venku, šoupnul jsem ho do levé kapsy kalhot a upaloval s ním do dílny. Převodovka ta chodila v pořádku, spojka také, takže jediné co bylo v háji byla klika, píst, ložiska a tak ve špičkové kvalitě bylo dodáno všechno nové.
Vzhledem k neustálým problémům se světelným výkonem, slabou jiskrou a údržbou, bylo rozhodnuto o instalaci VAPE, které sice stojí více než dosti, ale opravdu je přínosem.
Tak chvíle lopotění s motorem, výroba natahováku kliky, montáž do rámu, seřízení, zapojení, dekarbonizace výfuku, první našlápnutí... a jak to jede! Opravdu chod motoru je úplně jiný, zvuk také. Ještě jsem zapojil jinak elektroinstalaci a pak se vydal na cesty. První cesta 50 km utekla... tedy spíše prošla na výbornou, tak hezky jsem se mohl kochat krajinou, vnímat věci kolem sebe, lidé mávali, děti pobíhaly okolo.. no, sláva to byla veliká.
Ještě budu ladit karburátor, ty přechody na ohřátém motoru jsou blbé, ale to je už jen ta třešnička na dortu. A konečně to také svítí, aspoň v rámci možností.
Cestou jsem vzpomínal na Marka, že to je stejně šílenec, tady na tom dát Afriku... ale teď bych to zkusil také.
Tak klidně pomalu, ale vzhůru vesele a bezpečně na cesty.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (294) napsal 03.01.2023 v 22:21

Mám dvacítku v originálu, od svých 15 let...ještě jezdí, motor původní, ostaní taky - bez GO. Do většího servisu bych se asi nepustil, jseš dobrý !

1 reakce

Johny_R
Johny_R 05.01.2023 v 08:20

Ahoj Milane, když já si vzpomenu co jsem mé původní 20 dělal, tak bych velmi pochyboval, že by mě v původním stavu jezdila. Ale někde jsem se to naučit musel. Tak ať Ti dělá ještě dlouho radost, díky.


6573 (47) napsal 03.01.2023 v 17:41

pěkná práce

1 reakce

Johny_R
Johny_R 03.01.2023 v 19:43

Díky moc a hodně zdaru i tobě.


Kybergreg (94) napsal 03.01.2023 v 12:54

To je teda leštěnka!
Máš to teda teď na 12V nebo pořád na 6V?

1 reakce

Johny_R
Johny_R 03.01.2023 v 14:38

Ono to na fotkách vypadá, ale za ty léta tam jsou také pěkné šrámy...
VAPE je bohužel pořád 6V, ale zrovna u Pionýra to tak nevadí, blikny to nemá, zásuvku na dobíjení také dělat nebudu, takže je to dostačující. Hlavně že to chodí jak má a nemusím na to sahat.



Nejnovější záznamy v deníku
  • úprava karburátoru

    Při zajíždění motoru, který jede jinak docela pěkně, mě v hlavě zase hlodalo řešení problému s chodem motoru. Tento problém jsem měl před GO, je po GO a co vím, tak ho má snad každý druhý Pionýr. Jde o to, že pokud je m

    Typ: Údržba
    Vloženo: 11.01.2023
    Uskutečněno: 11.01.2023
    Komentářů: 2x
  • Gufero

    Ahoj, tak i na nejmenší Jawku se dostalo a také se přihlásila o svůj díl pozornosti. Spíše bych měl říct, že se o něj hlásila už docela dlouhou dobu, ale až teď jsem se nějak dostal k tomu, abych to začal řešit. Pioný

    Typ: Údržba
    Vloženo: 16.09.2021
    Uskutečněno: 16.09.2021
  • Pár úprav...

    Ahoj všem, uplynul nějaký čas, ujeto pár kilometrů a báječný stroj Jawa 20 dostal jednu z posledních oprav a to nové přední kolo. Měl jsem problémy s účinností zadní brzdy, ta se teď podařila dát dohromady tak, že brzdí

    Typ: Údržba
    Vloženo: 25.03.2019
    Uskutečněno: 25.03.2019


TOPlist