PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 1.8.2011
Aktualizováno 8.11.2015
Zobrazeno 6 628x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

úprava karburátoru

Vloženo: 11.01.2023, Uskutečněno: 11.01.2023, Zhlédnuto: 131x


Při zajíždění motoru, který jede jinak docela pěkně, mě v hlavě zase hlodalo řešení problému s chodem motoru. Tento problém jsem měl před GO, je po GO a co vím, tak ho má snad každý druhý Pionýr.
Jde o to, že pokud je motor ohřátý a stojí se dlouho na křižovatce a nebo se jede typicky ke křižovatce se zavřeným plynem, tak po jeho přidání je motor zahlcen směsí, zakašle si, chvíli mu trvá než se probere a vyletí zase do otáček.
Jedná se, dle mého, o hodně bohatou směs na volnoběžný systém, takže přechod na vyšší otáčky je moc bohatý a než to motor spálí, dochází k tomuto jevu.
Karburátor Pionýra je primitivní a jediné možné seřízení je výška jehly - tzn. přechodový režim, jízda na půl plynu, ale bohatost směsi na volnoběh seřídit nelze.
Další laborace by mohla být s tryskami, ale není problém koupit jiné hlavní trysky, jen volnoběžná se prodává pouze 38. Menší je pak na jiné modely, snad by měly jít také použít, ale nezkoušel jsem.
Zkusil jsem ale radu kolegů z jawamanie kde tohle řešili - a to převrtání vzdušníku volnoběžného systému. Co jsem zkoušel, tak na karburátoru je vzdušník 0.6mm, převrtal jsem ho na 0.8 mm. Měly by se lehce zhoršit studené starty, ale neduh ulitého motoru by měl zmizet.
Dále jsem zkontroloval hladinu a zjistil jsem, že límec plováku je velmi, ale velmi špatně vyroben - není v rovině, ale je namontován pěkně šikmo, snad s rozdílem 2mm. Jak se plovák točí, tak těžko říci co za jízdy dělá hladina benzinu.
Podařilo se mi ho tedy srovnat do roviny a provedl jsem první, krátkou zkušební jízdu.
A super - problematický chod motoru zmizel na 70-80%, občas se to ještě zakuckalo, ale je to o hodně lepší. S tímhle karburátorem to snad ani na 100% být nemůže.
Jaké budou starty za tepla, studena a co bude dělat motor, uvidím po delší praxi s touto úpravou, ale zdá se, že to bude jen k lepšímu.
Teď bude následovat odladění přísunu vzduchu, ale to jak bude čas.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
elvis78 (133) napsal 11.01.2023 v 22:37

dobrá práce

Milan1963 (273) napsal 11.01.2023 v 17:32


Nejnovější záznamy v deníku
  • GO na novou sezónu

    Když jsem se podíval po garáži, tak všechny stroje se jen třesou na nové kilometry, motory se už nervózně protáčí, jen odněkud zezadu se nesou nelibé kovové zvuky, chrastění, nepravidelné kašlání ... a on to chudák malý,

    Typ: Oprava
    Vloženo: 03.01.2023
    Uskutečněno: 03.01.2023
    Komentářů: 6x
  • Gufero

    Ahoj, tak i na nejmenší Jawku se dostalo a také se přihlásila o svůj díl pozornosti. Spíše bych měl říct, že se o něj hlásila už docela dlouhou dobu, ale až teď jsem se nějak dostal k tomu, abych to začal řešit. Pioný

    Typ: Údržba
    Vloženo: 16.09.2021
    Uskutečněno: 16.09.2021
  • Pár úprav...

    Ahoj všem, uplynul nějaký čas, ujeto pár kilometrů a báječný stroj Jawa 20 dostal jednu z posledních oprav a to nové přední kolo. Měl jsem problémy s účinností zadní brzdy, ta se teď podařila dát dohromady tak, že brzdí

    Typ: Údržba
    Vloženo: 25.03.2019
    Uskutečněno: 25.03.2019


TOPlist