Po nějaké době zase zdravím všechny a přidávám další zkušenost a poznatky z údržby mé Jawy 650.
Během zimní údržby jsem si tak točil koly a z předního se mě zdálo, že se ozývá hučení. Tak jsem si naplánoval výměnu ložisek. Koupil jsem tedy nová ložiska SKF a když byl konečně čas a prostor, přejel jsem s motorkou do dílny a pustil jsem se do výměny. Na ložiska používám stahovák pro vnitřní díru a buď se dají ložiska vyrazit kluzným kladivem a nebo pomocí stahováku. Hned první ložisko na předním kole mě nešlo ani tak, ani tak... Tak jsem začal ohřívat náboj a po jeho ohřátí to šlo samo. Kolem ložiska pak byla ztvrdlé cosi, tak si myslím, že ho ve fabrice snad přilepily.
Druhé ložisko jsem pak také dostal po nahřátí ven snadno a jak se ukázalo, tak jedno bylo OK, druhé už opravdu hučelo, obě značky ZVL.
Zpětná montáž šla snadno, náboj jsem nahřál, ložiska tam padly sami. To samé jsem pak udělal na zadním kole, v rozetě a měl jsem hotovo. Tam byly ložiska sice OK, ale když už jsem to dělal, tak prostě všude nové.
Shodou okolností jsem o nějaký týden později byl na našem srazu a kolegovi se rozsypalo ložisko na stejné motorce, takže jsme na srazu vesele montovali. Šikovný kolega naštěstí sehnal v sobotu ložiska, ty jsem vyměnil a tak jsem si to v krátkém čase střihnul dvakrát.
Cestou ze srazu mě motorka divně plavala, že to nebylo normální a cesta byla díky tomu dost únavná. Nakonec se ukázalo, že na předním kole spadl tlak v pneu na cca 1.9, fouknul jsem ji tedy na 2.4 a hned se jelo lépe. Přední pneu jsem používal celá léta Mitas a když jsem si vzpomněl, jak na zadním kolem to s Mitas plavalo že se nedalo jezdit, tak jsem se konečně rozhodl změnit i značku na předku. Mimochodem Jawa udává tlak 1.8 na předním kole.
Jawa používá podivný rozměr 90/90 18, což je docela užovka, dle mého by bylo lepší aspoň 100/90. Ale v případě nehody nechci být bit, tak jsem koupil Michelin Road Classic ( co jiného na Jawu 650 Classic ) a musím říct, že jízda je okamžitě úplně jiná. Tak hezky to do zatáček nejezdilo ani když Mitas byl nafoukán na 2.5 a byl nový. Teď foukám 2.2, motorka do zatáček nepadá, krásně je vykružuje, i když s ovladatelností RVM se to nedá srovnávat - určitý pocit plavání při nižších rychlostech je pořád.
Takže závěr je ten - pozor na ložiska, Mitas (aspoň ty co jsem měl já) dát pryč a jezdit na něčem normálním.
Hodně spokojených kilometrů všem.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 5.7.2007 | |
Aktualizováno | 26.2.2016 | |
Zobrazeno | 25 664x |
Tak s těmi Mitaskami to je smutné.