Tak mám oranžové péro. Na motorce samozřejmě I s tlumičem.
Ano, tento stroj si kupodivu plánuji zatím nechat, tak jsem se rozhodl vylepšit jeho jízdní vlastnosti. Pořád jsem nebyl spokojený s podvozkem, zdálo se mi to (naprosto nečekaně) tvrdé a rozhodl jsem se s tím něco udělat. Na rozbitých cestách anebo na šotolině jsem jezdil vestoje, protože prostě rány do zad nebyly příjemné. A nastavení ESA ? Myslel jsem, že je to rozbité, protože jsem nepoznal rozdíl. Jednou jsem ale na týden naložil za sebe kufr a pytel plný věcí a ejhle - motorka najednou začala pérovat, být pohodlnější a změny nastavení začaly být také znát.
Přes zimu jsem trochu zjišťoval, trochu se vyptával jaké jsou možnosti upgrade podvozku a nakonec jsem se rozhodl. Vpředu už mám progresivní pružiny a o fous řidší olej. Dá se říct, že jsem s tím vcelku spokojený, i když občas mám pocit, že by to mohlo být měkčí. Ale zlepšit předek by se dal už jen když se dají do vidlic jiné cartridge. Jednak to stojí dost peněz a pak taky firma, kterou jsem oslovil, toto neposkytuje. Takže předek zůstane jak je.
A vzadu ? Oslovil jsem firmu CAR servis Praha, specialisty na BMW a po několikerém vyptávání a sbírání informací jsem se rozhodl pro výměnu zadního tlumiče a pružiny od firmy WILBERS. S tím, že jak pružinu, tak nastavení tlumiče budu mít na míru mojí váze a jízdnímu stylu. Vyplnil jsem dotazník ohledně mojí váhy, poměru cest s kufry, spolujezdcem, spolujezdcem i kufry, poměru silnice a terénu a stylu jízdy. Dle zkušeností by se prý teoreticky měli do mých požadavků trefit, tak uvidíme
Na výběr jsem dostal ze třech možností. Tlumič 640 s nastavitelným předpětím (klíčem nebo hydraulicky) a odskokem. Varianta 644 WESA, také nastavitelné předpětí (klíčem anebo hydraulicky, s tím, že hydraulické nastavení je možno použít z mého orig.tlumiče) a nastavení odskoku je elektronicky stejně jako u originálního systému ESA, který by mi tímto zůstal. No a třetí varianta by byla 641, tlumič plně nastavitelný a to kromě předpětí jak tlumení, tak odskok. Vše manuálně. Navíc má expanzní nádobku s olejem a je i nejdražší.
Jak už jsem psal, rozhodl jsem se pro prostřední variantu a to jak funkčně, tak cenově. Kolik celá ta sranda stála ? Něco lehce přes 20 tis. a to včetně práce.
Proběhlo to celkem jednoduše. Po dlouhém vybírání a rozmýšlení stačilo už jen vyplnit objednávku, zaplatit zálohu a cca za měsíc jsem už vezl mašinu do Prahy. Dle předchozí domluvy bylo hotovo ještě týž den, stačilo si jen půl dne počkat.
A proč se tato část deníku jmenuje díl první ? Protože jsem to jednoduše vzhledem k počasí ještě neměl čas vyzkoušet
Vlastník | Frankie | |
---|---|---|
Vloženo | 11.5.2019 | |
Aktualizováno | 16.5.2024 | |
Zobrazeno | 7 041x |
Jak se říká v jedné filmové hlášce (Viki ty máš, ale péro) Tak závidím. Doufám, že se k tomu taky někdy dostanu. Předtím si, ale budu muset najít nějakou bankéřovu ceru. Parádní popis i informace. Děkuji
ať lítá.