renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 11.5.2019
Aktualizováno 28.10.2022
Zobrazeno 6 927x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 24.10.2022, Uskutečněno: 23.10.2022, Zhlédnuto: 58x


"Mně se moc nechce, od srpna jsem nejezdila, jedna vyšší obluda než druhá, pořádně z toho nedosáhnu na zem, akorát ti s tím praštím, je zima a bude mokro a stejně tomu moc nerozumím..."

Tak přesně takhle argumentovala moje žena, když jsem se jí snažil přesvědčit na společnou srovnávací vyjížďku - BMW F800GS vs Yamaha Tenere 700. Ale nakonec se podařilo ! Asi že jí děti zrovna tak nasr... že dala předost motorkám před rodinným výletem. Samozřejmě jen po silnici, ale i tak to stálo za to.

Tak kterou ? Já už mám jasno Proto jsem si taky koupil Yamahu. A jak to vidí ženská ?

Začínám na Yamaze. Jedeme cca 20km, než proběhne první střídání. Klídek, pohodička, místy je mokro a na motorkách špunty gumy. Užívám si příjemnou podzimní vyjížďku a i těch 14 stupňů se docela dá. Ale co to ? Jedu sice celkem klidně, ale pořád se na mě v zrcátku lepí nějaká motorka. Asi jí to BMW fakt sedlo, protože se s tím na můj vkus moc nemaže a vůbec na ní nemusím čekat ! Jo takhle kdyby to bylo v srpnu v Alpách, kam jsme jeli provětrat Triumphy

První střídání - ptám se na dojmy a jsou veskrze pozitivní:
"Ale jo, čekala jsem to horší. Na místě s tím trochu bojuju, sotva dosáhnu na zem. Motor je takovej příjemnej, brzdí to taky dobře, jen je to takový nějak vratký a padá to do zatáčky úplně samo, na to nejsem zvyklát"
Proběhne výměna strojů a pokračujeme dál. Co to je ? Nějak jsem si už odvykl a je to nějaký divný. Pocitově nižší a širší proti vyšší a užší Yamaze. Ten posez je úplně jinej, GS má širší řídítka, o kousek níž a dál, měkčí sedačku, mezi koleny je širší (ne)nádrž. A vždyť to nechce vůbec zatáčet. A pocitově to má tak 20kg navíc (nemá, jsou skoro stejně těžký), působí těžkopádným dojmem. Ale jo, zatáčí to taky pěkně, jen ne s takovou lehkostí. Jedeme jen hladký asfalt, práci podvozku nemůžu pořádně posoudit, mám z toho takový tužší dojem, Yamaha se víc houpe. Brzdy má BMW o fous ostřejší a míň se potápí. Víc slyším mechanické zvuky motoru než výfuk. Plyn je o hodně jemnější než na Yamaze, má delší chod a vůbec necuká. Tak s tímhle se musí umět rozjet každý, hotový samet. Spojka o fous tužší, převodovka přesná a jde zlehka, ale chybí tam to přesné "cvak" co znám z Yamahy. Tak tohle je opravdu hodně rozdílů, to by jeden neřekl. Delší rychlosti způsobují pocit, že to moc nejede. A to přitom GS vede papírově o 100ccm a o 9kW ! Samozřejmě že to jede, ale je to proti ucukaný Yamaze tak jemný a vyhlazený, ta dodávka výkonu je úplně dokonalá. Ale jak to míň cuká, člověku se zdá, že to tolik nejede.
Celkově to je takový míň hbitý a zábavný, spíš takový hutný, ale zase je strašně snadný jí řídit, opravdu snadno ta motorka padne do ruky. Nemusíš nad tím vůbec přemýšlet a ta motorka poslouchá tak, že máš pocit že jede sama.
Koukám do zrcátka a ten Yamahy kukuč vypadá opravdu dobře, holt doba pokročila a LED jsou proti halogenům někde jinde, třeba zrovna tady je těch 10 let rozdílu znát. Ale vidím tu Yamahu tak nějak zdálky, jak je to možné ? Zpomalím všude o cca 20km/h a i tak musím pořád čekat. Že by jí Yamaha tolik nesedla ? Ano, na GS se už svezla dřív, ale tady je vidět, že se s tím opravdu pere.

Jaké jsou dojmy druhého jezdce při dalším střídání ?
"Hele já to už nechci. Vůbec se na tom necítím dobře, na GS se mi jede mnohem líp." Takže se mi potvrzuje můj pocit z toho co vidím v zrcátku.
"Dosáhnu z toho ještě hůř, je to víc vratký a ten motor je takovej ucukanej, hůř se mi s tím řadí, vem si to"
Shodneme se víceméně na všem - hodnější motor u BMW proti ucukanějšímu na Yamaze, podvozek méně ochotný zatáčet u BMW, jen na převodovku máme každý jiný názor. Obě řadí dobře a přesně, ale mně přijde Yamaha tužší, zatímco Míša to má naopak.

S radostí usedá na BMW a další střídání už neproběhlo. A jaký je z toho všeho závěr ? Každý jsme jiný a co jednomu vyhovuje, druhému nemusí být po chuti. Pro mě je ostřejší projev motoru Yamahy výhodou, o hbitějším podvozku nemluvě. Jízdu si opravdu užívám, zatímco na BMW se jen vezu. Což je ale přesně výhodou pro méně zkušeného a klidnějšího jezdce - nechce se s motorkou prát a je ráda, že poslouchá a ovládá se jí tak snadno a lehce. Nad ničím nemusí přemýšlet, nic jí vyloženě nevadí.
BMW je stavěný na klid a pohodu, tak aby ho velice snadno mohl ovládat kdokoliv a hned padne do ruky. Ale tak nějak bez emocí.
Naproti tomu i zkušenému jezdci Yamaha poskytuje dostatek zábavy a nezná za jejími řídítky slovo nuda.
A to je vše

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Radkis_1 (4) napsal 22.01.2023 v 14:49

Kočičinka (6) napsal 26.10.2022 v 17:13

Milan1963 (273) napsal 25.10.2022 v 16:40


Nejnovější záznamy v deníku
  • Tři různé vyjížďky - krátké zamyšlení

    To bylo na podzim řečí, jak budu na jaře Trutníka prodávat a ejhle - ono nic. Je ta motorka tak skvělá ? Je a není. Je, protože po zbořené Yamahy Tenere 700 nic jiného podzimně-jarního (rozuměj kde na mě nefouká a mám te

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 14.05.2023
    Uskutečněno: 14.05.2023
    Komentářů: 2x
  • Test Yamahy Tenere 700

    Proč je svezení na Yamaze Tenere 700 v deníku u BMW ? Jednoduše, protože jsem tam jel na BMW :-) Takže jsem měl výbornou možnost bezprostředního srovnání. A jaké to bylo ? Ve zkratce: Yamaha lepší motor, vzhled, zvuk

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 12.05.2022
    Uskutečněno: 11.05.2022
    Komentářů: 2x
  • nové gumy

    Tak po roce opět výměna pneu. A tentokrát to bude jinak. Letos se bohužel žádný výlet na Balkán neplánuje, takže na motorku přijdou silniční pneu ! Na Speed Tripla moc pohodlí nenamontovali, do terénu mám Kawu, takže chc

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 21.12.2021
    Uskutečněno: 30.07.2021


TOPlist