JAK PROBÍHALY OPRAVY MOJÍ TENERKY
V září minulého roku jsem měl nehodu a to díky nepozornosti lesní zvěře, která se bohužel ještě nenaučila přecházet na přechodu. Dost dlouho jsem se rozhoupával než jsem se vůbec pustil do oprav a schánění dílů. Motorka to odnesla tak nějak středně. Nebyla na šrot, ale ani nebyla moc pojízdná.
Motorku jsem teda po nějaký době začal odstrojovat a pomalu zjišťoval co jí vlastně je. Diagnóza zněla: promáčklá nádrž, prasklá maska, zlomené plexi, ohlý řidítka, ohlý klemy, zlomená brzdová páčka, ohlá přední pravá stupačka, zlomená zadní pravá stupačka, rozbité oba pravé blinkry, odřený nosič. Není to nic extra strašnýho ale něco to stát bude.
Počáteční práce spočívali v kompletním odstrojení motorky. Musel jsem sundat masku, nádrž a zadní plasty (všechno mělo přijít nově nalakovat). První krůčky šli pomalu, hlavně kvůli financím. Díly jsem kupoval jak byl čas a šlo to všechno tak nějak samovolně. Zajel jsem do Yacomi shopu v Braníku a tam jsem koupil přední brzdovou páčku, gripy, řidítka, brzdové destičky a oba pravé blinkry. Rovnou jsem to vzal i přes Vrbovku a přímo u Yamahy jsem koupil klemy. Bohužel jak jsem se později dozvěděl, jsem objednal pouze vrchní díly (podkovy) a tak jsem byl zklamanej, hlavně kůli ceně. Když už jsem začal opravovat, tak jsem si řekl se vším všudy. Na internetu jsem objednal přední blatník Acerbis. Docela dlouho jsem hledal někoho, kdo by mi udělal lak a nestálo to jako půlka motorky. Nakonec, po dlouhém hledání, jsem narazil na firmu Motovision. Po telefonu jsem se dohodl a o pár dní později už jsem vezl nádrž a plasty na lak. Musím říct, že kluci my vyšli opravdu vstříc a čekání se vyplatilo. Promáčklá nádrž byla z části vyklepnutá zpět a z části vykitovaná. Prasklá maska slepená a vykitlá. Všechno bylo komplet stříklé do sněhové bílé. Design jsem volil podle nové Yamahy XT660Z Ténéré. Prostě nádhera.
Mezi čekáním na nový lak jsem sundal airbox a vyndal karburátor. Sehnal jsem nosič brašen. Nechal jsem narovnat držák přední stupačky i spodní klemy a slepil jsem si plexi. Na netu jsem koupil vyhřejvaný rukojeti a 12V zásuvku. A postupně to nainstaloval (zatím bez zapojení). Museli se dělat nějaké úpravy ale zvládl jsem to. Upravovat se musel i přední blatník, který mi mezi tím přišel. Blatník jsem musel uříznout a zkrátit, protože vadil chladiči oleje. Po takřka měsíci jsem si dojel pro nalakované věci a začal jsem dávat všechno zpět na své místo. Karburátor a airbox, nádrž, maska, zadní plasty, baterka, sedlo a je to. Už jen zapojit vyhřívané rukojeti a 12V zásuvku a přidělat zadní nosič bočních brašen.
Dnes jsem ji poprvé nastartoval. Je to paráda a jsem rád že šla a chytla docela v pohodě (přestože mi nejspíš nefunguje sytič). Teď musím ještě zajet na technickou a pak už jen jezdit.
Plány do budoucna? Těch je plno. Určitě půjdou chromové ráfky do černé barvy a ještě musím přitvrdit zadek (pružina už koupená). Dál spíš designové věci, jako přídavné světlomety a nebo trochu jinak tvarované a měkčí sedlo. Uvidim na co bude čas a peníze. Fotky jak motorka vypadala a jak vypadá teď budou ale nejdřív ji musím nafotit.
Vlastník | zikky | |
---|---|---|
Vloženo | 11.9.2007 | |
Aktualizováno | 9.11.2010 | |
Zobrazeno | 9 772x |