Tak je to tu - ani můj italský stroj nezapře mýtické pověry, kterými jsou všechny výrobky z Apeninského poloostrova opředeny. Statistika spolehlivosti italských strojů opět padá o další 0,0001 % níže až někam hluboko do Mariánského příkopu.
A to vše, abych parafrázoval výrok z jednoho - dnes již klasického díla české kinematografie, díky jedné vadné elektrónce z našeho podniku Katoda Olomóc, tedy již bez parafrázování a přesněji - díky žárovce H7 renomované firmy Autolamp.
Po dnešním mytí (tentokrát bez leštění ) jsem se rozhodl Shivera trochu 'vyfoukat' krátkou projížďkou. Když jsem se vracel, všimnul jsem si při najíždění do garáže, že mi chybí troška světla. Probliknutím dálkových (sdílí pojistku s potkávačkami) byla odhalena příčina - žárovka po smrti (závadu v drátech jsem kvůli prevenci infarktu odložil v myšlenkách na později). S žárovkami H7 a jejich 'spolehlivostí' už mám navíc nějaké zkušenosti.
Takže následovalo krátké prostudování palubní příručky - bible každého jezdce -, krátké hledání náhrady a demontáž, resp. výměna za nový kus.
Kdo někdy pracoval na nějakém italském stroji, ten ví, že jakýkoliv postup, kterému je v manuálu věnován pouze krátký odstavec, bude při následném pokusu o rekonstrukci majitelem podoben akrobatickým prvkům skupiny 'Frecce Tricolori' těsně před tím, než na základně Ramstein došlo k onomu pověstnému incidentu - černému dni italské akrobacie. Práce, jejichž rozsah je popsán o něco detailněji, pak majitele zaručeně přivede do stavu extatického štěstí - pokud se tedy oprava provede. Zhluboka jsem se tedy nadechl, otevřel příruční kufřík s nářadím a jal se rozebírat půl motorky, abych vyměnil jednu vadnó žárofko.
Naštěstí to nebyla taková tragédie a za necelé půl hodiny bylo po všem. Byl jsem trochu zklamaný, že bylo nutné demontovat plexi, protože společně se světlem se vyklápí i přístrojovka. Pak už to šlo ráz na ráz a ani jsem si nemusel brát pinzetu, nebo si lámat prsty. Provádět tuto operaci v deštivé noci u krajnice italské dálnice bych však nechtěl...
Vlastník | giacomo | |
---|---|---|
Vloženo | 31.3.2017 | |
Aktualizováno | 1.7.2020 | |
Zobrazeno | 2 364x |
Žárovku už mám také za sebou, u SV to bylo o jednom sřoubku, tady trošku náročnější
To je keců kvuli praskle žárovce
Troufneš si ješte vubec jezdit když je to tak nespolehlivej stroj ?