Když jsem se jel v lednových mrazech na Shivera podívat, něco mě osvítilo a vzal jsem s sebou, čistě pro jistotu, akumulátor z SVčka. Dobře jsem udělal, protože akumulátor v Shiveru nedokázal po zapnutí zapalování ani rozsvítit kontrolky. Následovala rychlá výměna za přivezenou provizorní náhradu, nastartování zkušební jízda atd.
AGM baterie toho vydrží celkem dost a tak jsem si říkal, že 6 let přece pro originál Yuasu nic není a takové škádlení snese bez výrazné újmy. Výsledek měření vnitřního odporu akumulátoru (>30 mOhm) však mojí hypotéze uštědřil pořádnou ránu a pečlivé sledování poklesu napětí akumulátoru během začátku sezóny ji totálně dorazilo.
Pokud se chci na motorku spolehnout, budu zkrátka muset koupit nový akumulátor. Po krátkém rozhodování, zda budu věrný původní značce a téměř 100%ně pozitivním zkušenostem všech majitelů, nebo se rozhodnu ke kompromisu s ohledem na cenu jsem zvolil druhou variantu. Varta by nemusela být úplně špatná a na papíře jsou si oba akumulátory rovny.
Proces plnění a uvedení do provozu byl bezproblémový a zvládne jej snad každý. Náročnost montáže je pak veskrze individuální věc, kterou určuje konstruktér vašeho vozítka. Může to být záležitost řádově jednotek, ale i desítek minut. Při troše dobré vůle ale také zvládne každý...
Vlastník | giacomo | |
---|---|---|
Vloženo | 31.3.2017 | |
Aktualizováno | 1.7.2020 | |
Zobrazeno | 2 364x |