Trocha čísel na chladné dnešní večery
Jawa používá "recyklovaný" regulátor Vape R87 14V 25A tj 350W umístěný nevhodně, a provozovaný "na krev" bez rezerv, který má psánu maximální teplotu povrchu 95*C - pokud by teda byl provozovaný jak se patří
Yamaha, protože není blbá, používá adekvátní regulátor SH713AA 14V 35A tj 490W
To celé živí alternátor LMX51 od Densa schpný dodat 14V/20,8A tj 291,2W. Tyto parametry má nicméně AŽ při 5000 otáčkách, do té doby je výkon menší a skoro lineárně roste.. Vzhledem k tomu, že alternátor s pernamentními magnety je proudový zdroj, tak budeme přepočítávat všechno na Ampéry.
MAXIMÁLNÍ PROUD ALTERNÁTORU 20,8A
Mezi hlavní spotřebiče našeho pekelného spotřebiče patří v první řadě světlomety, které v podstatě nejdou vypínat - Jawa má narozdíl od Yamahy světlomety DVA tj 2x 55W. k tomu 2x 5W potkávačka. Zadní osvětlení spz 5W. Tím pádem máme jenom na světlech 125W při 12V tj 10,5A z celkových 20,8! / počítáno ze jmenovitého napětí žárovek 12V, s rostoucím napětím - na maximálních regulovaných 14V proud ještě poroste /
OSVĚTLENÍ 10,5A
Pokračujeme tedy dalším nutným a tím pádem nevypínatelným spotřebičem, a tím je palivové čerpadlo. V našem případě si z palubní sítě cucne 3,5A
ČERPADLO 3,5A
Nezbytné pro funkci stroje je také zapalování, zde v provedení TCI s cívkou o ohmmickém odporu 3.5R. Pokud všechno počítáme na maximální vyrobenou energii, tak musíkme počítat stejným způsobem i zapalování. Obecně mají takovéto cívky dwell time 3ms při 5000 otáčkách to tedy vychází na 0,25A, vezmeme li v úvahu spotřebu celé jednotky, dostaneme se někde na 2A
ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA 2A
V ideálním případě tedy máme motorku se spotřebou 16A z 20,8 celkových.. v tom není započítáno použití blinkrů, spotřeba samotného sdruženého přístroje - tachometru a spol natožtak použití klakson nebo snad roztočení ventilátoru.
Z toho musíme případně uživit vyhřívání rukojetí, nebo náš oblíbený a roklínaný akumulátor. Problém všeho pak nastává v momentě, kdy těch 5000 otáček nejedeme, což asi nikdy.. Rozumné použitelné pásmo je v rozmezí 3500 - 4000 otáček, kdy si motor spokojeně vrní a svižně letí. Většinou charakteristika takových alternátorů vypadá tak, že do 4000 otáček roste prudce, a poté do maximálních toček pozvolna. Takže při zralé úvaze a všech těchto spotřebičích ve stavu zapnutém máme energie v nejlepším případě tak akorát, aby alternátor stačil pokrývat spotřebu - samozřejmě v ideálním stavu, kdy by elektroinstalace byla špičková a vykazovala prakticky nulové ztráty. V horším případě nás musí ještě přikrmovat akumulátor, který se pak logicky nedobíjí, ale naopak vybíjí.
Doporučuju proto také instalaci DLR světla denního svícení a úpravu elektroinstalace tak, aby se světlomet automaticky nerozsvicoval - jeho část je ovládaná přímo jednotkou a není ji možné ručně ovládat!
Pokračování přístě.. :)
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 13.9.2015 | |
Aktualizováno | 29.3.2018 | |
Zobrazeno | 7 039x |
Hlavní světlomet s led žárovkama je nesmysl, a ten zbytek to nezachrání., Tudy cesta nevede
pak mě napadá dát LED zdroje(žárovičky) kam to půjde
Víš Milane, opno je všechno "tak akorát" něco mohlo byt lepší, něco horší. Obecně výrobci tlačí na cenu, na tom není nic nového, ale někteří si pořád zachovávají příčetnost a ví, kde už jít dolů nemůžou. V případě Jawy to dejme tomu velice těsně, ale vychází. Problém pak nastane, pokud jakýkoli komponent - elektroinstalace - vykazuje nějakou odchylku dolů.. a pak už se nevejdeš..
Napsal jsi to odborně, ale i pro mně srozumitelně ! O to horší je skutečnost, jak se k tomu postavili v Týnci a nám , majitelům nových Jaw 660 koupených přímo ve fabrice, nebylo NIC ani naznačeno.
A to si tohle neuměli spočítat v Jawě a vyvodit z toho důsledky jako že se nebude stíhat dobíjet akumulátor?! To je krutý. A ty si technošílenec Snad to Milanovi nějak pomůže...Doufám.