Dneska sem vyměnil na pekelném stroji ložiska v zadním kole. V souvislosti s instalací nové pancéřové hadice pro zadní brzdu vyvstala myšlenka pořídit lepší tlakový spínač zadní brzdy a tak když už se člověk hrabe v zadní části motorky, tak ať se udělá vše, co by mohlo být potřeba. Ložiska jsem poptal u autorizovaného dealera SKF. Nakonec to dopadlo tak, že sme po společné debatě o umístění do zadního kola zvolili značku NSK, která je dle dealera aktálně lepší, než SKF.
Ve výsledku to dopadlo tak, že sem si objednal jak SKF tak NSK a do poslední sekundy před montáží jsem si je protáčel na prstě a rozhodoval se které :) Nakonec to vyhrály ony NSK.
Původní střed kola jsem nahřál horkovzduškou a posléze ložiska, respektive jejich vnější kroužky prudce zchladil speciálním chladícím sprejem. Ložiska tak bez dotyku rukou sama vypadla ven po otočení kola :)
Vzhledem k tomu, že jsou zde použity ložiska s celoživotní náplní maziva je třeba dbát velké opatrnosti při jakémkoli nahřívání..pokud tedy máme v plánu ložiska ještě použít. Proto při montáži nových je velice rozumné počkat, až se teplota středu dostatečně sníží, kdy jsou sice horké..ale slina neodskočí a poté nové ložisko nalisovat za vnější kroužek případně je s přípravkem přes vnější kroužek gumovým kladívkem naklepnout a projistotu ještě dochladit sprejem.
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 2.8.2014 | |
Aktualizováno | 29.8.2014 | |
Zobrazeno | 3 159x |
já používám mrazák a troubu nebo horkovzdušku též
SKF není kus jako kus. Poznali jsme to na elektromotorech o váze 650kg
původní vydržely 7let, některý ani ne rok. Teď zatím držej, zase pár let.