PROFIL MOTORKY

Motorro Sonny 50 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PBM2
Vloženo 13.8.2013
Aktualizováno 28.2.2018
Zobrazeno 6 067x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 19.12.2015, Uskutečněno: 19.12.2015, Zhlédnuto: 37x


19.12.2015 - Dnes jsem měl v plánu dodělat výměnu hadiček mezi podtlakovým ventilem, benzínovým filtrem a karburátorem. Podařilo se, viz "Edit: Část 2." Ale jako hlavní věc tu byla demontáž plastu na pravé straně pod nášlapem, demontáž krytu ventilátoru chlazení motoru, jejich očista a příprava na montáž náporového sání. Vyšrouboval jsem všechny šrouby, které držely plast pod nášlapem (8 šroubů). Vzhledem k tomu, že jsem se poučil z minula, kdy jsem demontoval stejný plast na levé straně, jsem si dal pozor na jednu věc. Pod nášlapem jsou dvě plastová oka, do kterých zapadají takové plastová jazýčky z oplastování, s jištěním proti samovolnému uvolnění nebo deformaci, vedoucí k nelícujícím plastům nášlapu a plastu pod ním, který kryje air box na levé straně, na pravé pak ventilátor chlazení. Na levé straně se mi podařilo napůl toto jedno oko nalomit (ale už mám plán, jak to napravím ), takže na pravé straně jsem v místě oka lehce šroubovákem zatlačil a toto stačilo k vyskočení onoho jazýčku. Po demontáži plastu jsem uvolnil šrouby, držící kryt nad vstupem do ventilátoru (3 šrouby). Tyto pod sebou, kromě onoho krytu, měly na sobě natáhnuté plastové trubičky, které udržovaly kryt v určité vzdálenosti od vstupu do ventilátoru. Poté jsem uvolnil plastový kryt ventilátoru (3 šrouby, 2 do kovu a 1 samořezný do plastu). Pak už jen v dolní části lehce zatlačit na takový plastový proužek, který přidržoval kryt ventilátoru ke krytu hlavy válce. Po demontáži krytu ventilátoru jsem před sebou měl samotný žebrovaný ventilátor, upevněný k rotoru. Pomoci 10-ky Gola klíče jsem uvolnil šrouby, které ho přidržovaly k rotoru (3 kusy) a ventilátor vyjmul. Poté jsem ještě, pro jistotu, udělal takovou drobnost. Nevím, v jaké míře používá ten či onen výrobce samořezné šrouby k upevnění plastových částí nebo kapotáže. Ve většině případů u mě je jako protikus použita plechová matka pro samořezné šroubky. Občas nejsou použity, asi výrobce neuznal za vhodné nebo nutné je na onom místě použít. Ale občas se stane, že při manipulaci (montáž, demontáž, atd.) se tato matka uvolní (přece jen je to jen kus plíšku a po mírném roztažení stačí k upadnutí dost málo ). Proto, když jsem minule uvažoval, odkud se na plastu podlahy vzala jedna taková matka, jsem zapátral a zjistil, že na pravé straně upadla při uvolňování plastu pod nášlapem a já si toho nevšimnul. Proto jsem vzal tu z minula i tu dnešní, obě stisknul a dal zpět na původní místo. Už jsem byl na cestě domů, když mě napadlo udělat ještě jednu drobnost. Před pár roky jsem si pořídil zpětná zrcátka s vestavěnými LED blinkry. Tenkrát takové nebyly běžně v obchodě, tak z Číny. A v pohodě. Dneska jsou už k sehnání i u nás. V servisu, spolu s dalšími pracemi, jsem si je nechal namontovat (nejsem elektrikář a něco z hlouposti spálit je celkem lehké ). Jenže používáním, natáčením a dalšími pohyby se projevil jeden jejich nedostatek, konstrukční vada, chyba materiálu (nebo jsem jen měl smůlu na kus?). V podstatě je jedna část, která je upevněna na řídítkách a má uvnitř sebe takovou tyčku se závitem. A pak druhá, která je k ní upevněna díky části se závitem, kolem kterého je umístěna tvrdší pružinka, na ní podložka a to celé je staženo matkou. Vše je funkční, dostatečně ovladatelné, LED fungovala výborně a zpětný pohled byl "par excellence" . Je tu ale jedno malé "jenže". Ona část se závitem, na kterou je navlečena ta druhá a pomocí matky jsou obě staženy k sobě, má tu nevýhodu, že závit je příliš jemný nebo materiál není vhodný/ tvrdý, případně výrobce nepočítá s tím, že se bude občas se zrcátkem manipulovat. Jinými slovy se závit po cca 2 letech v místě, kde zrovna byla ona matka, strhal a postupně se stávalo častěji a častěji, že zrcátko na jedné straně se uvolňovalo a otáčelo jako korouhvička. Tak jsem zkusil vzít dvě matky, aby jedna byla v místě strhnutého závitu a druhá jistila zrcátko. Chvíli pohoda, ale po čase se to uvolňovalo opět. Takže muselo padnout rozhodnutí. Vyměnit nebo nějak opravit/ upravit? Rozhodl jsem se pro výměnu, jen jsem potřeboval odpojit napájení LED v zrcátkách a nechtělo se mi moc jít do demontáže kapotáže, protože jsem neměl páru o tom, kam to v servisu napojili, takže demontovat, aniž vím, zda je to nutné nebo ne, se mi nechtělo. Naštěstí jsem to našel rychle. Napojili dráty do jednoho konektoru pod přístrojovkou, kde byly vedeny i klasické blinkry. Takže stačilo drátky u výstupu ucvaknout, zaizolovat, pak ještě zaizolovat i dráty u konektoru, vše dát zpátky na své místo, kapotáž dát zpět a užívat si pocit z dobře udělané práce . No nic, další příště. Mějte se.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Po mimosezónní údržbě

    Dlouho jsem nic nenapsal. Nebyla to ale zcela moje vina, protože jsem během posledních několika měsíců byl dosti často na návštěvě u doktora. +o( Takže jsem měl jiné starosti, než hledat potřebné součástky, provádět

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.05.2016
    Uskutečněno: 07.05.2016
    Komentářů: 3x
  • Co se může stát aneb i takové bývají následky...

    Každý, kdo jezdil nebo jezdí na motorce, skůtru nebo čemkoliv tomuto podobném, se s tím už setkal nebo se do podobné/ stejné situace dostal. Havárie. Občas je osudová, občas jen "pohrozí", aby si dotyčný uvědomil, že pří

    Typ: Havárie
    Vloženo: 14.03.2016
    Uskutečněno: 14.03.2016
    Komentářů: 11x
  • Zapomněl jsem ještě na něco?... - část 4.

    26.12.2015 - Jak postupně přecházím z levé strany přes sedlo na pravou stranu, dostal jsem se po nasazení předního kola k práci na zrcátkách a držáku plexi. O co jde zde? Obě věci prohodím a začnu držákem. Dosud měl za

    Typ: Údržba
    Vloženo: 26.12.2015
    Uskutečněno: 26.12.2015
    Komentářů: 3x


TOPlist