renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Motorro Sonny 50 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PBM2
Vloženo 13.8.2013
Aktualizováno 28.2.2018
Zobrazeno 6 043x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první motorka, přesněji skůtr. Nevím, zda časem nepůjdu do většího obsahu nebo neudělám něco jiného, ale zatím jsem v rámci možností a financí spokojený. Vím, co jsem chtěl, co jsem si mohl dovolit a jak na tom jsem dneska finančně.

Více fotografii

Motorka koupena od AUTO/MOTO SERVIS Martin Kubančík - Ochotný, vstřícný, dokázal dobře vysvětlit a odpovídat na případné dotazy.

První dojmy - Vcelku rychle jsme si padli do oka a bylo jen otázkou času, kdy to taky pořádným poježděním stvrdíme. Sice přišla nečekaně havárie a půlroční nemocenská, ale nakonec se to v dobré obrátilo a dneska jsem spokojený. Neměl bych nic proti výkonnějšímu stroji, ale nemám ho kde parkovat. Jsem limitován obsahem a domovním řádem, který parkovat v kolárně neumožňuje víc jak 50 ccm.

Motorku bych doporučil pro - Řekl bych, že tento skůtr je vhodný pro relativně nenáročného jezdce, který na tom není finančně nejlépe, ale nechce kupovat za každou cenu někdy nejistou ojetinu a který si toho doma sám moc neopraví. Pro toho, kdo chce moderně vyhlížející strojek a přitom chce mít svoje pohodlí, protože sedlo je opravdu pohodlné a díky slušnému rozvoru je i místo na nohy v pohodě.

Doplňky na motorce - Samozřejmě jsem nezůstal u původní sestavy. Důvodem bylo to, že v kopci rychle ztrácel dech a taky to, že jsem chtěl mít některé věci hezky po ruce pro případ potřeby. Takže variátor vyměněn za Naraku Sport, výměna výfuku za streetový Naraku Traffic, výměna původních zrcátek za jiná, s LED blinkry.




Výměna "fajfky" (byla nějaká poškozená) a svíčky za iridiovou NGK. Před pár dny, kolem 5.srpna 2013, jsem nainstaloval cyklokomputer. Důvodem byla snaha mít denní počítadlo kilometrů, hodiny, stopky, rychloměr. A to celé na přístrojovce a vodotěsné. Z Číny za pár korun. A taky jsem nainstaloval závažíčka do řídítek.










Průměrná spotřeba - 16.867 l/100km

Recenze

Co napsat k tomuto skůtru... Chtěl jsem něco s moderním vzhledem, nic retro. Nechtěl jsem tmavé barvy, trochu šlo o bezpečnost a taky si ho spíše lidi všimnou (a tím pádem i mě ..).

Je poznat, že jde o "čínu", ani ne tak ve zpracování (původně se prodával jako Sachs Speedjet 50 R). Až na pár drobných rozdílů si jsou podobní jako vejce vejci.

Edit: 17.6.2013 - věci jsou tam, kde být mají, jen prostě tvarově se podobá dalším, běžně vyráběným typům v Číně. Rozdíly jsou ve tvaru světel, tvaru oplastování, naopak trochu změt kabelů pod přístrojovkou (nemohu ale posoudit, jak je tomu u značkových strojů), občas neznatelné lehce nepřesné slícování plastů (i když i u značek jsem o tom slyšel, jen to bylo v menším množství případů), tak to jsou asi takové na první pohled znaky, říkající, že původ není ani v Japonsku, ani v Itálii, případně Francii.

Jízda je slušná, i když kola jsou jen 12-ti palcové. Motor je klasický GY6 50 ccm. Přední brzda kotoučová s jednopístkem, zadní buben. Podvozek slušně tlumí nerovnosti. Ovladatelnot je na slušné úrovni, je třeba si ale zvyknout, že řídítka se nedají moc otočit do strany (nemám bohužel možnost srovnat s jiným typem, takže jen můj dojem).

Sice je homologován pro dva lidi, ale nosnost 150 kg celkem limituje, kdo se sveze a kdo už ne, stejně jako výkon motoru něco přes 2,1 kW. Úložný prostor pod sedlem by asi stačil na JET přilbu, odklápěčka nebo integrální se tam ale nevejde. Takže kufr, který byl v ceně, se opravdu hodil.

Spotřeba se pohybovala mezi 2-3 litry, teď to trochu honím, tak jsem lehce přes 3 (cca 3,07 l/100 km), ale zjišťuji, že pomalu klesá. Servis s rostoucím počtem prodejců je na slušné úrovni. Nesnese srovnání se značkami jako Suzuki, Yamaha nebo Honda, ale to základní je za slušné ceny, stejně jako i dostupnost, to díky tomu, že použitý motor GY6 je hodně rozšířený. Poruchy, to zatím snad ani ne. Kromě fajfky. Jinak jsem měl havárku, autobus se mi nechtěl vyhnout, ale to není porucha. Pak už snad jen plasty nášlapů. Jsou sice fest, ale v přední časti, kde se stýkají dva kusy, mají trochu snahu mít vůli a rozjíždět se. Nic, co se nedá unést, ale nemuselo by to být.

Kde se cítí nejlépe? No, na rovince, při jízdě z kopce ( a která taky ne, že...), v kopci mu to moc nesedlo. Ale vyměnil jsem pár věcí a dneska je to znát.

Jestli se s ním dá slušně cestovat? Dá, sedlo je pohodlné, tak akorát měkké, snad se jen trochu vibrace od motoru a cesty přenáší víc do řídítek, takže je třeba občas ruce protřepat. Ale jinak zatím nebyl větší problém.

Edit: 17.6.2013 - tak spotřeba opět při vyjížďkách o něco klesla, nyní je aktuálně na 2,97. Není to velký pokles, ale jde to dál, i když pomalu .

Edit: 24.8.2013 - po delší cestě a další čepování opět klasla spotřeba o koušíček - na 2,96 .

Edit: 31.8.2013 - doposud jsem slýchal, že čínské gumy jsou na dvě věci a ani jedna není dobrá. Za sucha to ještě jde, ale za mokra je to o strach. Ale že kdo chce jezdit na jedněch gumách do konce života motorky, pak ať si je nechá . Já dneska zažil na delší cestě snad všechny možné varianty mokra při nebo po dešti. Vlhko, mokro, kaluže, mokré podélné značení atd. A nemohu si zatím stežovat. Gumy mají značku Innova, za sucha sedí dobře a za mokra to nijak neklopím, protože vím, že i značkové, o třídu dražší a prý i kvalitnější gumy, mají na podélném značení nebo nerovnostech celkem dost problémy za mokra. Tak uvidím časem.

Edit: 7.9.2013 - další projížďka, která vedla cestama, necestama a spotřeba opět lehce klesla. Nyní je to 2,94 )

Edit: 26.9.2013 - dneska jsem dostal zprávu ze servisu. Před třemi dny jsem tam dal strojek na prohlídku, protože při vyjíždění z domu jsem od zadního kola slyšel občas buď vrzání nebo jindy zase takové klepání. Nechtěl jsem čekat, až se něco potentočkuje docela a raději, díky takřka konci sezóny, jsem ho tam dal už teď. Na dotaz, kolik mě to bude stát a co mu bylo, jsem dostal tyto odpovědi. 1) Stát to bude 700,- Kč. 2) Po rozebrání krytu variátoru nebylo zjištěno nic. Při prohlídce zadního kola a jeho uložení bylo zjištěno, že se podle všeho povolila matice, držící kolo na ose. Pod ni se dostala k ose vlhkost a ta lehce rezla. Proto ten nepravidelný zvuk, od skřípotu a vrzání až po klepání. Kolo sundali, osu vyčistili, namazali, nasadili kolo zpět a matici dobře utáhli. To je jen zjednodušeně to, co mi řekli do telefonu. Někdo by teď mohl říct, že takovou prkotinu jsem si mohl udělat sám. Ano, jistou pravdu by měl. Ale nemám ani nářadí, ani prostory, kde bych toto mohl provést. A hlavně bych nevěděl, CO PŘESNĚ je třeba opravit. Proto raději zajdu do servisu, který mám blízko, zatím jsme se vždycky domluvili na ceně i všem ostatním, vycházejí mi tam dost vstříc, což v dnešní době není vždy až tak běžné. Takže za mě mají velké "+". Takže první "opravdová" závada, která sice nebránila (zatím) samotnému provozu, časem by všek mohla být problémem. A tady je odkaz na stránky pro případné zájemce o servis nebo koupi skůtru, kterým se tam zabývají také - http://www.sym-moto...s-r-o-frydek-mistek/
P.S. Dnes, 27.9.2013, jsem si byl pro strojek a hned jsem ho taky projel. Jen tak "kolem komína", nějakých 30-40 km v blízkém okolí. Po onom ohavném zvuku žádná památka. Servisák na dotaz, jak moc to bylo "chycené" rzí, povídal, že "celkem jo" a že se to stává, když se povolí matka na kole, takže voda může dovnitř. Doporučil mi, že by to chtělo tak jednou za sezónu to nechat zkontrolovat a případně promazat a dotáhnout. Tak uvidím


Edit: 14.10.2013 - tak dneska jsem si ověřil, že údaj, uvedený v technickém popisu strojku ohledně obsahu nádrže, odpovídá skutečnosti. Po jízdě jsem zajel na pumpu a i když jsem ještě nebyl na dně, "podařilo se mi natlačit" do nádrže 5,87 l paliva. Takže těch 6, uváděných u strojku, je opravdu reálných, možná že i více. Ale to neřeším, jen jsem rád, že vím, že neskončím po 5 l někde v kopci. Navíc od minulého týdne sebou vozím láhev od oleje, který jsem předtím nalil do nádržky, s naturalem 98. Je to sice jen litr, ale jako pojistka je dobrý . Sice je pump v okolí dost a dost, ale už jsem při svých výletech zažil horké chvilky, kdy jsem byl v "neznámém" terénu a o pumpu se dalo zavadit co 30 km! Takže si aspoň nemusím dělat vrásky při delší vyjížďce. Ano, doplňuji včas. Ale jeden nikdy neví...

Edit: 5.4.2014 - při dnešní jízdě jsem měl možnost opět zjistit, že nádrž má oněch 6 litrů, jak je v papírech, což u některých jiných značek nebo typů není vždy pravidlem. Navíc jsem zjisti, že když je ručička na červené čárce, která jakoby už ukazovala prázdno v nádrži, k zarážecímu kolíku zbývá cca 4 mm a na tuto "rezervu" lze dojet bez jakýchkoliv problémů nejméně 15 km, ale spíše 20-25 km. Dobré vědět, že?

Edit: 12.4.2014 - přes týden opravena přední guma, netěsnosti u patky a ventilku, namontován nový držák na mobil (původní už na nový neseděl, takže hledáno a zakoupeno na DX.com - čína .

Edit: 31.7.2014 - dnes jsem vyměnil brzdové destičky. Ne, neměl jsem tolik najeto, abych je musel měnit. Ale od určité doby při brždění nebo i pouhém tlačení pískaly. Zkusil jsem "srazit" jejich hrany. Nic. Zkusil jsem je odmastit, včetně kotouče. Nic. A protože jsem z více míst slyšel a také jsem se dočetl, že se často stává, že původní destičky jsou buď příliš tvrdé nebo z materiálu, který obsahuje příměsi, díky kterým pískají, rozhodl jsem se koupit jiné a při tom doufat, že to bude v pořádku. Na Skutrforu jsem s uživatelem Kiper toto probral, zvážili jsme možnosti a on si jako první objednal nové destičky. Já si je pak následně objednal také. Samotná výměna proběhla v pohodě, jen uchycovací šrouby brzdiče byly nejen zakápnuté barvou u hlavy, ale jak jsem mohl následně zjistit, tak měly celý závit natřený lepidlem. Držely opravdu pořádně . Sundat dva šrouby, které drží brzdič/jednopístek, pak vyšroubovat upevňovací čepy od destiček, vyjmout původní destičky a na jejich místo vložit nové. A postup v opačném pořadí zopakovat. Pak jsem jen zkusil zabrzdit, což na první pokus bylo zcela "mimo mísu", ale to je normální. Teprve na druhý už brzda měla ten správný "chod". Celá akce mohla trvat +/- půl hodiny? Asi tak nějak. A které součástky tvoří vlastně přední brzdu na mém strojku: Brzdový třmen přední , Motocyklové brzdové destičky BREMBO 07018 . Původní brzdové destičky byly od pohledu takové... kompaktnější, tvrdší, materiál působí "hustým" dojmem, že je jakoby z jemného materiálu. Nové destičky mají dosedací plochu rozdělenu drážkami na tři části, jejich povrch je příjemný na dotek, je tvořen jinou směsí s různou zrnitostí. Podle koleky Kipera je brždění o něčem zcela jiném a i pískání vymizelo. Zatím jsem neměl možnost vyzkoušet díky počasí, ale snad už tuto sobotu to vyjde.

P.S. Pár fotek balení destiček. Nějak mi nevyšly, ale snad pro představu to bude stačit: 1) Čelní strana balení destiček , 2) Opět čelní strana balení , 3) Označení typu , 4) Číselný kód destiček

Edit: 16.9.2015 - dnes jsem ráno přišel ke skůtru, dávám ho dolů ze stojanu a když ho tlačím ven z kolovny, cítil jsem dosti velký odpor. Tak zastavit, vyklopit policajta a kouknout, co se děje. Vše vypadalo v pořádku, dokud jsem nezkusil zadní gumu. Prázdná. 2 dny jsem od posledního výletu nejezdil, takže buď mi dobrý doused vypustil gumu nebo jsem po cestě píchnul (naštěstí se to projevilo až teď) nebo to začalo někde unikat - kolem ráfku, ventilek, výstup s ventilkem, Odpoledne jsem zajel do pneuservisu na moto, domluvil se, že bych ho dovezl (raději by byli, kdybych přivezl jen kolo, ale nemám místo ani potřebné vybavení), po příjezdu domů jsem vzal kompresor na 12V, nafoukl na 2atm. a zajel zpátky k nim. Zítra odpoledne by měl být hotový, nechal jsem udělat rovnou i přední gumu, ať je klid, cena někde k 200-300,- Kč. Tak uvidím.

Edit: 17.9.2015 - tak jsem dorazil z pneuservisu zpět. Po příchodu měli zadní pneumatiku zrovna v práci. Když jsem se zeptal, co to tedy bylo, servisák mi řekl, že tam byla malá dírka, ale fakt v "extra" místě - přímo ve středu gumy. Byla opravdu malá, snad od nějakého drátu. O její velikosti svědčí to, že dva dny trvalo, než bylo kolo prázdné. Po opravě pláště jej obul zpět na ráfek, nafoukl na 2 atm. a namontoval zpět na skůtr. V kanceláři jsem pak zaplatil 200,- Kč. Těžko říct, zda je to moc nebo málo. Ale vzhledem k tomu, že nemám vhodné nářadí na sundání kola, pláště, následné zpětné nasazení pláště, namontování kola zpět, nemám vhodné těsnící přípravky ani zkušenosti s těmito opravami, přijde mi, že to nebyly zbytečně vyhozené peníze. Nákup potřebných věcí plus práce by znamenalo vydat větší částku. A využití jednou za "X" roků... Tak ať zase jezdím dlouho a v pohodě...

Edit: 18.9.2015 - ráno po rozjetí do práce cítím hned na první křižovatce a nerovnostech, že mi skůtr plave pod zadkem. Hned mě napadlo, že když zadní pneu je opravená, čeká mě ještě ta přední. Piánko jsem dorazil do práce a očekával, zda při odjezdu pojedu po ráfku nebo to ještě vyjde. Vyrazil jsem k pneuservisu, ať se na to kouknou, a pokud to bude ta zadní guma, tak to hned vyreklamuju. Ale už z rána jsem věděl, že je měkká právě ta zadní guma, takže něco při opravě nevyšlo. Sotva jsem přijel, hned se ptali, co se jako stalo. Když jsem jim to pověděl, nechtělo se jim věřit, ale koukli na to a uznali, že je guma podhuštěná. Ten, co mi ji opravoval, přinesl kýbl vody, našel místo, které opravil a zkusil, zda nepropouští vzduch. Nic! Tak jsme ještě chvíli hledali, když tu povídá, že je tam nějaký drátek. Byl ve vzorku,. Ale nebyl to drát, který se do pneu zapíchl, ale drát z kordu pláště. Bylo mi sděleno, že je po obvodu plášť už celkem tenký a při defektu a následné opravě se asi na povrch dostaly právě ty dráty. Načež jsme zpozorovali, že když se prstem zatlačí v okolí místa s drátem na pneu, začne to kolem něho pobublávat. Takže koupě nových gum (vyměním obě, jistota je jistota), výměna a mohu pokračovat. Teď jen vybrat. Dunlop GT301, Vee Rubber VRM 134, Continental Conti Twist, Pirelli SL26 nebo Michelin City Grip? Je toho víc, roli hraje cena, dodání, zkušenosti druhých, takže uvidím. :-) Jo, jinak najeto přes 5 a půl tisíce km, což není moc, ale s mojí váhou a možná díky opravě defektu, kdy se mohly na povrch dostat ty drátky, je pneu na odpis. Snad další vydrží déle. P.S. Zakoupeny na internetu Conti ScooterTwist, přední za 757,58 Kč a zadní za 818,57 Kč. Dodavatelem je firma Moto-pneu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Wildaja
Wildaja napsal 28.12.15 v 17:44 10b.

Mám obavy, že jsem nikdy nehodnotila skůtr . Podle popisu sis ho pěkně vylepšil
a máš vlastně svůj originál . Spotřeba je úžasná, ale vše má své proti.
Třeba se nedá jezdit stále jen z kopce, že ??? .
Přeji Ti krásné výlety a zážitky na tomto malém pekelném stroji .
Přijmi 10 bodů a jezdi s úsměvem a bez nehod .

cmelda222
cmelda222 napsal 12.10.14 v 19:41

tak ať slouží ke spokojenosti . Mnoho pohodových km a na viděnou

ansvermy
ansvermy napsal 14.07.14 v 18:03

Lepsie ako recenzia zajtra idem pon do obchodu tak som zvedavy.

PBM2
PBM2 napsal 17.06.14 v 21:20

To kroko007: díky za pochvalu , odpovědi jsem poslal ve zprávě, snad budou co platné. B.

kroko007
kroko007 napsal 16.06.14 v 10:47 10b.

Super komentář prosím o adresu kde jste kupoval tu třetí sadu.

Více komentářů



TOPlist