V podstatě by to byla jen rutina při servisním intervalu 48.000 km, kdyby se mi už nějakou dobu neválel v regále "Ignition Advancer"
Tak když už jsem kvůli kontrole vůlí ventilů, které mimochodem byly bez nutnosti zásahu, musel sundavat víko zapalování rovnou jsem ho namontoval.
Uvidíme jestli to přinese efekt probíraný na anglickém GSX fóru
-
Jako pohled pod sukni...
-
OEM signal generator rotor
-
IA signal generator rotor
-
Pro porovnání OEM i IA signal generator rotor
Tak po x tisících kilometrech najeto s touto úpravou musím poznamenat následující:
+ motor jde mnohem hladčeji až do červeného (a možná i kousek dál než předtím nebo prostě jen mnohem ochotněji, že mi nevadilo ho tam párkrát při předjíždění podržet)
+ mnohem lépe se dávkuje plyn na výjezdech ze zatáček
+ méně to brzdí motorem
- stále občas trošku ucukané po městě kolem 3.000 ot,/min.
- trošku ztratil projev motoru koule
Takže zatím to na motorce zůstává
Tak doskládáno a krátce odzkoušeno. Po montáži IA mi přijde že motorka se od cca 3.000 ot./min lépe sbírá a ochotněji a tak nějak lehčeji jde až k omezovači. Do 3.000 ot./min jsem žádnou změnu nepozoroval.
Nebo jsem na tom prostě jen dlouho neseděl a nebo nastoupil placebo efekt
Přesně tak. Konkrétně u této motorky je to odzkoušené o 4 stupně. U bandasky třeba dokonce o 5 stupňů.
Víc se o tom debatovalo třeba tady:
//www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?/topic/19795-pro-ignition-advancers/page-1?hl=%20ignition%20%20advancer
Pokud ti nevadí čtení v angličtině a odmyslíš si některé názory blbů co si pletou IA a TRE
Dá se to ještě udělat převrtáním a natočením snímače, ale tohle řešení mi přijde mnohem elegantnější.
Údajně to bylo nejvíce znát u motorek s full výfukovým systémem. Kromě toho, že většina lidí naměřila +1PS, +2Nm, což je mi uplně jedno protože chyba měření je větší, tak by se měl motor lépe sbírat, mít lepší zátah a hladší chod. Údajně to má pouze negativní vliv na emise, kvůli kterým tuhle motorku v roce 2008 přestali vyrábět. Což už mi díky vyřazení systému P.A.I.R.S moc trápit nemusí a snad je na motorkách nezačnou také měřit.
Až to poskládám zpátky, protože teď to mám do středy rozhozené a čekám na kamaráda abych mu ukázal jak se měří vůle, a odzkouším tuhle úpravu tak mohu poreferovat víc.
Ale už jsem na tom chvíli neseděl, tak to určitě pojede líp Ale asi nejlepší bude vytáhnout kámoše taky s GSX1400 a povyměňovat si motorky a posoudit při jedné projížďce při různých režimech tuhle úpravu.
To je zajimava uprava, pocitam, ze se trochu meni predstih. Ma to nejakej efekt v provozu?