Zveřejněno: 09.07.2016 13:05,Kategorie: Návod,Zhlédnuto: 2645x,Komentářů: 9x,Hodnocení: 5.00 od 5 uživatelů
Řešení vibrací řidítek při brždění
Zdravím kolegové v jedné stopě. Vloni jsem konečně našel svoji další vytouženou motorku. Pro Suzuki magora to nemohlo bejt nic jinýho než Suza. Po vyzkoušení blbnutí na okruzích se chci zase vrátit ke kochání a případně cestování. Proto padla volba na GSX1400. Samozřejmě musí mít dva krásný chromový vejfuky a tzn do r.v. 2004. Dále musí být jako správná Suzuki modrá a dle mého je nejzdařilejší design z roku 2004. A hledal a hledal až našel... Počítal jsem s drobnými neduhy staršího stroje s 50.000km. Bývalý majitel z německa se velmi dobře staral takže vše ok... jen se začaly projevovat vibrace řidítek při brždění při 80-110km/h ......
Omlouvám se za delší úvod, ale chci aby bylo jasno, že je to srdcovka a chtěl jsem to vyřešit za každou cenu...
Po progůglování českých i zahraničních diskuzí jsem nebyl moudřejší. Naopak... možných příčin bylo napsáno různými teoretiky spousty a já si mohl vybrat s čím začnu. Bludu, že jsou šestipístky od NISSINu špatné a jsou potřeba vyměnit za čtyřpístky, jsem se ihned vysmál a vynechal. Takže od nejjednoduššího :
1) nevyvážené kolo - vyváženo - bez efektu
2) volné/poškozené ložisko v krku řízení - utaženo - bez efektu
3) vadné ložisko předního kola - vyměněno - bez efektu
4) opotřebený futra ve vidlicích - repase - bez efektu
5) zatuhlé pístky ve třmenech - repase - bez efektu
6) zvlnění/opotřebení předních kotoučů - měření a optické ohledání - opotřebení OK
7) poškozená přední pneu - rovnoměrně minimálně jetá, bez známek nárazu apod...
Takže jsme se dostali k nejdražším řešením - nové pneu, nebo kotouče. Vymontoval jsem přední kolo a pořádně jsem zatahal za kotouče a hle - na jedné straně je jedna část volnější než druhá. A hle - dva nýty neměly vymezovací pružnou podložku a třetí ji měl již na odchodu. Znamenalo to, že se jedna část kotouče chovala jinak než zbytek a při brždění v určitých otáčkách (80-110km/h) vyvolával vibrace vidlic a řidítek.
Vynechal jsem tedy nákup nové pneu a koupil nové kotouče s deskami. Po delším studiu a konzultacích se zkušenými jsem vynechal Čínu za půlku a šel do kvality - BREMBO. Do druhého dne dodal ELIT i s deskami a už jsem šrouboval. HEURÉKA zpočátku si sedají desky, ale vibrace jsou pryč !!!
Závěrem bych řekl, že jsem pátral po původu polorozpadlých kotoučů. Je na nich vyraženo SUNSTAR. Tato společnost je jaksi spojena s firmou BRAKING. SUNSTAR je dodavatelem do prvovýroby a tzn. že kotouče jsou originál šroubovány v Hamamatsu v Suzuki. Což je pro mne velkým zklamáním. Že se jedná o shit dokazují četné výskyty těchto potíží u motorek, které se osazují těmito kotouči podřadné kvality. Již okraje jsou potrhané od střižného nástroje a ostatní detaily vykazují šlendrián bůhvíjakých pokoutných garážových výrobců někde v přístavu.... :-( Velký rozdíl dílenského zpracování shledáte u BREMBO kotoučů. Srdce strojaře zaplesá ;-)
Jak se Vám líbil tento článek?
Je fakt, že při popsaném chování stroje nejdříve hledám žraloky na předním plášti a když je v cajku, jde pod kudlu kotouč. Ale nýty mě nenapadly. Díky za tip.
Článek sice starý, ale téma aktuální. Jen doplním, že ty zatuhlé nýty ve většině případů jdou vyčistit a rozhýbat a pokud jsou kotouče jinak OK tak nevidím důvod proč je měnit. Ale nové jsou samo nové, o tom žádná. Na to uvolnění a vyčištění stačí na to šroub (tuším že M10), matice a čistič brzd
Na těch nýtech možná něco bude... Po závodech v Mostě mi začaly řidítka taky drnčet, kotouče měly sem tam fleky do modra, takže myslím že se určitě pokroutily. Měl jsem rozdělaný i brzdiče, ty byly v pořádku, krk taky, ložiska ok. Jinak proti šestipístkům ani slovo... Najeto mám taky 50t.
Ahoj
On ten problém je to ,že nýtky musí být volné. Bohužel třmeny nejsou plovoucí a neumí vykompenzovat kroucení kotouče. Tak proto je kotouč volný na nitkách tzv plovoucí. Také jsem řešil vibrace a stačilo pročistit prostor kolem nýtů od nečistot prachu a drobného písečku . a opět kotouč fungoval jak má. Již jsem se setkal s kolegou co ty nýtky nechal zaklepat ,že jsou volné.
Tomu říkám technologický postup!!! Mám podobný problém i za jízdy bez brždění, ale vibrace jdou až od cca 140 km/h výš. Kola jsou po přezutí a vyvážení, ale byl jsem upozorněn, že většina pneuservisů nemusí mít dostatečně citlivé vyvažovačky a i pár gramů může škodit víc než by se dalo čekat. Takže mám tipa na moto pneuservis a pak se uvidí... Jak jsem psal, klepe se to až ve vyšší rychlosti, a protože jezdím spíš na kochačku, tak mně to moc netrápí, nanejvýš při předjíždění. Takže pokud nezačnu jezdit na prasáka, tak to asi počká na konec sezóny Přeju ať to jezdí!!!
PS: GSX 14 je výborná volba!! Vím o čem mluvíš!!!
Toto je problem vsetkych GSX a Hayabusa. Kotuce su celkovo z napicu materialu a odchadzaju. Tiez som to riesil na GSX.
Pak ještě vyměň ložisko v krku za kuželíková a budeš spokojenej.Ať slouží.
Pěkný článek, dobrá práce, škoda, žes to kolo nesundal dřív ale ted at to fici
Ahoj musim napsat ze jsem na znacu kotoucu nez jsem si precetl tvuj clanek nekoukal a sun star tam mam a naprosto bez problemu