PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Frantas
Vloženo 5.1.2010
Aktualizováno 17.7.2022
Zobrazeno 5 879x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 29.07.2014, Uskutečněno: 05.07.2014, Zhlédnuto: 4x


Trošku hec s kamarádem mě donutil se připravit na další ročník tajného závodu s oškůtrovanou jawou ze slovenské továrny.

Rok 2011 zdolala celkem zdárně, cirka přes 600km za 13hodin. Trasu jsem jel ale přímo, určeným průjezdním místům jsem se ze strachu o čas vyhýbal. Což jsem byl následně rád protože se mi to po 3/4 závodu kouslo (blbě, ale do cíle to dojelo)
Letos jsem to však chtěl napravit. Pokud možno dojed do cíle v rozumném čase, a nejlíp vylepšit svůj čas bez om*dávání a technických problémů. Což jsem měl zase v hlavě brouka. Na "rok starý" klice taková nálož kilometrů a takovym tempem. Řikám si tempo mám stejný každej den při cesě do práce, a za ten rok to najelo prt. Musí to vydržet. Když ne, ta naše prdelka je malá.

Krok k lepšímu naladění jsem udělal už napodzim montáží "rychlé převodovky", další krok byl montáž 4K válce, což se ukázalo jako krok stranou a vrátil jsem zpět válec "pouze" s cestovní úpravou, co už závod zná z roku 2011
Dlouhá jednička (cirka k 50-ti km/h), delší dvojka (přes 60km/h) a maximálka uspokojivých 73-77 po rovině, kolem 85-ti z kopce. Naprostá spokojenost.

Cestou na start v Rožnově pod Radhoštem jsem začal mít problémy s vyloženym nedotékáním benzínu do karburátoru. 5 kilometrů na plnej plyn a nic, střídajíc 5km na zvýšenej volnoběh. Strašný. Následovalo odpojení přídavné nádrže (pod krytem na místě indukční cívky lahev od sava-2l napojená rozdvojkou na stávající palivový systém) Problém se zdál být vyřešen. Vrátil se jen při jízdě na rezervu. Spotřeba mě mile překvapila. Dojezd s "nakouslou" rezervou 100km, tedy uspokojivé. Původní propočty byly 100km i s celou rezervou a odřenýma ušima což mi připadalo jako neuspokojivé na dálkovou soutěž
A to se i přes dlouhé předzávodní ladění ukázalo že mám směs moc bahatou což pro klid v duši nevadí aspoň se to líp chladí, ale snižuje mi to maximálku. Doma to jezdí slušně přes 80 z kopce a teď při 76-ti už motor nechce víc točit. To je pech. Ale co řikám si, změnit trisku můžu vždy, a aspoň se to lépe chladí a neni to závod na čas, ale vytrvalosti.

Příjezd na start do rožnova se mi díky nepřesnému propočtu a technickým problémům posunul a přijel jsem místo očekávaných třech hodin odpoledne někdy v pět večer. A hle, byl jsem stejně první z několika kamarádů.
Později samozřejmě dorazili kámoši, i na ksichtové knize zmiňovaná druhá jawa 50 též v oškůtrované verzi. Jen v naprosto seriovém stavu jak majitel říkal.
Pár pivek, guláš a poklábosit do přiměřených večerních hodin s kamarády a spát !

Ráno po šesté už plno lidí nedočkavostí nespalo, tedy i mě vzbudily a nenechali pořádně dospat. Pobalit cajky, nasnídat párků v kempové závodní kuchyni a odjezd. Bylo po půl osmé rano a já se vydal vstříc prvnímu průjezdnímu bodu. Přerovu. Hned asi po půl hodince jízdy jsem dojel ještě předemnou startující konkurenční jawu 50. Pár metrů následování, máznutí na dvojku a valil jsem dál zase svým tempem. V Přerově následovaly semaforové závody. Neohroženě jsem jel vždy okamžitě dopředu na lajnu. A s oranžovou startoval jak na ňáké velé ceně.
Obdobná situace následovala při několika dalších kilometrech kdy mě míjeli silné motorky ale záhy jsem jim to vždy několikrát vrátil při vjezdu do vesnice.
Krásnej pocit motat si za jízdy péro kolem pasu, jak se natahovalo a natahovalo Mmm

Pocitově celkem za chvíli jsem byl v Olomouci kde jsem dokonce při městském kličkování mezi auty silným motorkám zase ujel. Ale přesně jak jsem čekal, hned na výjezdu z města už jsem si nadával že jsem se těch týpků s navigacema nedržel. Další bod byl hned za Olomoucem v Křelovicích. Ňáká vojenská pevnost jako motorkářský místečko. Samozřejmě neoznačená, a pro mě bez "GdePaSů" problém najít. Naštěstí intůjce a opisování od kolegu mě hned dohnalo na správné místo. Rychle koupit za pětku kofolu, dlouhý brčko a už se pilo na čas.. (snad metrovým brčkem ! )
Ledová kofola, na studenej krk motorkáře, super nápad. Následovala nadávka organizátorivi a šup dál. Před nasednutim na můj supersport pár slov se soupeři a vzhůru na Mohelnici a dál na Pokličku..

Tedy Poličku. Další průjezdní místo.
Dál směrem na HavlBrod do Čihoště.. Ehm. To jsem letos nechtíc.. no.. kamarád by řekl to je to čecháčkovství. Ale můžu za to, že cestou na start jsem se stavil v Čihošti, středu republiky. A když jsem se chtěl zapsat do návštěvní knihy ležely tam kartičky s nápisem průjezdní karta Transpublik. Čuměl jsem jak vylítlej píst mimo kartery a jednu jsem si vzal no.. Však až se budou ptát , já tu byl že Neskutečný jak je ten náš kocourkov malej Korunoval to organizátor, když do návštěvní knihy napsal něco ve smyslu kartičky prosím nerozebírat, jsou součástí soutěžě. Ale když dál bylo po neděli si je klidně rozeberte už nenapsal kterou neděli myslel.

Tedy HavlBrod, dál dolu Humpolec a vzhůru dolů do tábora jakožto dalšího průjezdního místa. Ve městě jsem potkal pár kámošů což mi v duchu řikalo paráda, jedeš jak debil a vyplácí se ti to. Asi máš čas. Tedy v mekáči hned vedle pumpy tři hambáče se semtexem, první ozvání se domu (kolem druhý odpoledne, ouvej ..závodim no ) kontrola mapy a po asi 15-ti minutovym obídku rychle dál. Dál krajem kterej celkem znám do Rožmitálu pro další účet za benzín jako doklad projetí průjezdního bodu. Vzhůru kolem Plzně kde jsem se parádně svezl po krásných okreskách.. Jen ouvej. První pořádnej přešlap. Sjel jsem asi 10km z kurzu, a silnice vycházející mi na mapě jako náhrada byla bez mostu. Tedy zase zpět. A dál honem do Stříbra, které už je pro mě relativně zarohem Chebu. Jenže cedule pořád ukazují snad milion kilometrů. Ale čas dobrý a po dalších rychlých ale nekončících kilometrech mého zkráceného sedla konečně před půl šestou do cíle !

Nakonec tedy asi 530km závodu a pod 10 hodin jízdy ! Paráda, novej rekord tratě .. Tedy vylepšenej muj rekord !

Večer oslava, cákání šampíčka za první místo v padesátkách, tedy třídě nezařaditelné. Na druhím místě klučina mě přes kopec na T-maxu (500ccm ! ) a po necelých 15-ti hodinách jízdy stroj ze stejné slovenské továrny !

První celkově borec na velkym mitu. Duchcati 998 s časem 5:19 ! Magor ! říkám si.

Další prvenství obhájil Kosťa s Týneckou 640-kou ve třídě stroje socialismu.

Oslavy byly menší než bych čekal. Už před osmou ranní balení a odjezd dokonce už v rovných 8:00. Kámoš na Týnecké 634 co mě měl doprovodit vzdal po 20-ti kilometrech za pravou rujojeť a kašlal na mě. Říkám fajn, jízdu sám znám, stejně se ti nedivim Srát se na třindě 70 za fichtlem.
Před Benešovem koukám na průměrnou rychlost na mém cyklokopočítači a závodím s ním Na chvilku se mi rosvítilo přes 66km!h průměrná rychlost. Ketrá ovšem po vjetí do města zase padla.
Nicméně cesta domu tedy asi 220km za 3:30 hod.. Další pěknej souboj !

.. ...A vlastně abych nezapoměl. Ve čtvrtek večer, večer před odjezdem.
Kontroluji stroj, a přišel jsem na prasklou přírubu karburátoru. Mám jí vyrobenou z hadice. Hadice uplně prasklá podél. A to jsem si řikal jestli nevzít náhradní. (vzít jsem jí nechtěl ). .. Ale to neni jediná klika. Nasadim novou přírubu, jedu projed stroj. Za jízdy šahám že v kapse nemám telefon. Řikám si "fotil jsem fichtla někde v garáži leží". Po dvou kilometrech se vrátim domu, a při otevírání branky mžikem zahlídnu někde dole telefon ! Řikám si kurva, pohled opět dolu na podlahu a je tam ! Položil jsem si debil telefon na pravou podlahu stroje při opravě, ale nechal jsem ho tam. A vydržel tam cirka ty dva testovací kilometry za městěm !! ..

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Hery22 (20) napsal 20.08.2014 v 19:46

Parádní početní a gratuluju k vítězství


Nejnovější záznamy v deníku
  • Všelibice 2022

    Už pár let jezdíme na mezinárodní sraz 50ccm do Všelibic. Minulý rok jsme teda jeli na Vranov nad Dyjí, předminulý rok ve Všelibicích nebylo živáčka (Korouš) Ale letos opět komplet meny. Navíc s účastí na dalším sra

    Typ: Sraz
    Vloženo: 17.07.2022
    Uskutečněno: 04.06.2022
    Komentářů: 1x
  • Oslava pátého výročí

    Po x letech jsem zkusil poladit na trať v Kozmicích. Kvůli pravidlům jsem přendal hlavu i karburátor. A k mému údivu bez velkýho, vlastně bez žádnýho ladění to chodilo líp než jsem čekal. I když samozřejmě hůř než s DO

    Typ: Havárie
    Vloženo: 15.11.2014
    Uskutečněno: 15.11.2014
  • Zimáč a ELFTT 2014

    A po roce opět na zimáči, a ob rok zas na Elefantech. A opět parádní reprezentace

    Typ: Sraz
    Vloženo: 05.02.2014
    Uskutečněno: 01.02.2014


TOPlist