Několik měsíců jsem deník zanedbával, ale pořád se něco dělo a vše jsem poctivě dokumentoval. Takže jak je mým zvykem, zápisy budou se zpoždění, ale přeci . Začnou s výměnou oleje, která proběhla v závěru loňské sezóny...
Na olej bylo najeto od posledka asi 5300km, čímž jsem přetáhl doporučený interval o 1300km. Jelikož ale motor po většinu času moc nezatěžuji (na rozdíl od jiných jedinců ), myslím že to natažení až tak moc nevadí . Během té doby jsem pro lepší pocit dolil asi 50ml oleje, ale hladina na olejoznaku klesla opravdu minimálně. Litrová lahvinka tedy bez potíží stačila od výměny k výměně.
Použil jsem opět doporučený polosyntetický olej Valvoline 20W-50 Durablend (nákup v AD Bados za 249Kč) a olejový filtr Hiflofiltro HF 132 z mých zásob. Veškeré těsnění (o-kroužky) jsem nechal stále původní. Akorát těsnost víka filtru oleje jsem pojistil jako vždy červeným silikonem na těsnění motorů (konkrétně Lukopren). Avšak samozřejmě ve velmi malém množství, aby se tmel nevytlačil do motoru a neuvolnil do náplně. Starý olej se mi kupodivu tentokrát nepodařilo ani moc vybryndat na zem. Použil jsem totiž pořádnou nádobu .
Pro tentokrát mě napadlo, že bych celý postup mohl opravdu pečlivě zdokumentovat krok po kroku, jelikož by to třeba někoho mohlo zajímat. Výsledkem je toto video:
Pokud máte nějaké připomínky, neváhejte je napsat.
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 164x |
125Marek: Díky
Krásné video