PROFIL MOTORKY

KTM 990 SM (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 22.3.2011
Aktualizováno 8.3.2012
Zobrazeno 6 237x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Projížďka pokusnická - nastavení podvozku

Vloženo: 07.05.2011, Uskutečněno: 07.05.2011, Zhlédnuto: 31x


Posledni dva tydny jsem porad resil proc se mi motorka vlni jako had a v zatacce nedrzi stopu. Podezreni na sjety gumy (navic dal dozadu nejaky blbec gumu 190, ktera sice lip vypada, ale jeji bok se dre o kryt retezu), kontroloval jsem tlaky gum, laboroval s nastavenim podvozku, zjistoval jestli neni nekde nejaka vule...a pak jsem na to prisel ! Kufr Kvuli tomu abych se mohl dostavat pod sedacku jsem ho musel dat dost dozadu, no a jak je motorka vysoka, silene to rozhodilo teziste. Takze jezdit s batohem je reseni
Dalsi vec se kterou jsem si tim padem pohral, je nastaveni. Par useku jsem si dal 3x po sobe a pokazde s jinym nastavenim podvozku, staci jen mit v kapse maly sroubovak. Odrazel jsem se od toho co vyrobce pise v manualu, je tam comfort, standard a sport. Komfort diky sedacce na KTM 990SM asi nezaziju nikdy Ale aspon uz zhruba vim na co se da ktery nastaveni pouzit, perfektni je, ze jsou zmeny nastaveni opravdu znat a nejsou tam ty sroubky jen na paradu.
Takze: "comfort" - nastaveni je vyborny na opravdu rozbity silnice, jejichz povrch uz nema s asfaltem moc spolecnyho. Taky na lehky teren. Na peknych silnicich se to pri rychly jizde houpe a neni tam tolik presnosti v ovladani, jinak se to da.
"standard" - univerzalni na vetsinu povrchu, od lehce rozbitych cest az po ty prvotridni. Na beznou rychlost plne dostacujici, ale kdyz jedu hodne svizne, podvozek uz ma sve rezervy...a ty temer zmizi v rezimu sport
"sport" - ten je hoden sveho nazvu. Masina je jak prkno a na honeni sportu a nahacu na oblibenem useku idealni. Na rozbitych cestach utrpeni, musi se jet porad ve stupackach. Ve vysokych rychlostech cca 160km/h se masina i tak do zatacek trochu houpe, ale da se na to zvyknout (na to jak je motorka vysoka a jaky ma zdvihy perovani nic hroznyho a da se s tim zit, holt trochu dan za univerzalnost). Troufam si rict ze v rozumnych rychlostech budu nahacum a zmrzlinam stihat, zase na druhou stranu oni urcite nebudou jezdit po cyklostezkach
A tim se dostavame k posledni fazi vyjizdky a to je zkouska v terenu. Asfalt se horsi a horsi az zmizi uplne. Jedu ve stupackach po ujete sotoline a nemam z toho spatny pocit. Z cesty polni se stane cesta lesni a tam uz to neni uplne idealni, ale porad se da. Kupodivu nikde zadny zakaz vjezdu. Jeste ze jsou ty cyklostezky dobre znaceny
Obcas narazim na blaticko nebo louzi, predek je hodne nervozni, ale udrzi se to. Hlinu strida kameni, hodne kameni, taky se to opatrne a pomalu da. Nakone jedu jen po trave na louce.Zrovna kdyz premyslim jestli to byl dobry napad, narazim na potucek pres cestu, nekdo pres nej dal par klacku, aby se dal projet na kole. Premyslim co budu delat, az mi to tu lehne a ja sa nikomu nedovolam kdyz tu neni signal. Rozjedu se a . . . dam to. Tahle masina je proste uzasna. Na zaver me ceka uz jen jeden kamenito/blativy vyjezd a i ten se da. Pak uz najizdim na asfalt a jsem za nej hodne rad. V terenu jsou nejvetsim limitem motorky hmotnost a gumy - timto zdravim do Dunlopu, temer sjete Dunlop Sportmax Qualifier Race Replica obstaly
Nakonec si jeste pritvrdim podvozek a v peknych zatackach se svezu skoro jako na Raptoru. Ta masina nema chybu !
Mam v garazi jeste KTM EXC300 a Cagivu Raptor 1000 a troufam si rict ze 990SM si bere z obou dost na to aby to byl dokonaly univerzal a ze maloktera masina tohle dokaze. Jasne ze na silnici je limitem vyska a dlouhe zdvihy perovani, stejne jako je v terenu na prekazku hmotnost, prebytek vykonu a gumy, ale je ta tam jistota a sranda.
Kdyz uz jsme u ty sranda,musim zminit obrovsky vlohy motorky pro blbnuti. Skakani pres prejezdy, z obrubniku, "stoppísy" a hlavne "whílísy". Nikdy na nicem jsem se nenaucil jezdit po zadnim tak jako tady. Casem jsem rezignoval, holt jsem na to jelitko. Ale ted, kdyz uz mam ty "kristova leta", misto abych se s vekem uklidnil, zacina me to bavit - za dva pres spojku je nahore hned a az do omezovace par desitek metru ujedu, razeni na tri se zatim nedari, to prijde casem. Nekdo kritizuje u KTM moc citlivy vstrikovani, ale jde spis o zvyk, v ovladani dodavky vykonu je vyborna presnost a cit. Kolik s rukojeti otocim, presne tolik tam koni mam. A i kdyz uz je predni kolo nahore, porad se to da korigovat, zkratka vyborna davkovatelnost.
No, dam si zase na nejakou dobu pokoj a prestanu ze sebe sypat pismenka ktery stejne asi nikoho nezajimaji
Ba ne, mam objednany drzaky bocnich kufru, hned jak dorazi, namontuju je a vyzkousim, neco sem o tom napisu.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Alpy 2011

    Tak máme za sebou letošní Alpy. Projeli jsme kus Itálie a Švýcarska, celkem to šlo, až na počasí - všude bylo cca o 10st. míň než loni. U jezer, v nížinách, v průsmykách, prostě všude, brrr. Ještě že pršelo "jen" zhruba

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 30.07.2011
    Uskutečněno: 27.07.2011
  • Bude z toho cesťák, bude...

    Tak jsem se nakonec rozhodl. Letošní Alpy pojedu na KTM. Když už mám ty držáky na kufry, motorka je mladší a technicky v lepším stavu...zkusím to. K tomuto rozhodnutí přispěl fakt, že nebudeme kempovat každou noc jinde,

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.07.2011
    Uskutečněno: 14.07.2011
  • tak kterou ?

    Po kratší přestávce zase další dávka informací :-) Konkrétně srovnávací jízda motorek Cagiva Raptor 1000 a KTM 990SM. Raptorka mám už přes pět let a letos na jaře jsem se ho rozhodl vyměnit za KTM 990SM. Podle testů to

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 09.07.2011
    Uskutečněno: 21.05.2011


TOPlist