renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 SM (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 22.3.2011
Aktualizováno 8.3.2012
Zobrazeno 6 205x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 30.07.2011, Uskutečněno: 27.07.2011, Zhlédnuto: 27x


Tak máme za sebou letošní Alpy. Projeli jsme kus Itálie a Švýcarska, celkem to šlo, až na počasí - všude bylo cca o 10st. míň než loni. U jezer, v nížinách, v průsmykách, prostě všude, brrr. Ještě že pršelo "jen" zhruba každý druhý den Ale to bude vše v cestopisu.
Teď něco ohledně motorky:
Přesně jak jsem předpokládal, jízda s kufry za moc nestála. Motorka se vlní jako had, zatáčky jezdí zeširoka, nedrží stopu, nechce zatáčet, nebo naopak padá do zatáčky, prostě hnus. Naštěstí bylo pár vyjížděk nalehko, kde jsem si spravil chuť. Dá se říct, že bez kufrů se to chová už skoro jako normální motorka Jen ta výška je znát při přehazování z jedné zatáčky do druhé.
Pohodlí: sedačka je výborná, 500km denně se dá snést bez újmy. S radostí si tam "ergo seat" nechám. Zato plexi je úplně na h... Cestovní je v tom smyslu, že člověku nedovolí překračovat rychlostní limity. Už při osmdesátce, žene všechen vzduch přímo do helmy, která tím pádem dělá slušný kravál. Pokud zalehnu na nádrž nebo si stoupnu do stupaček, hluk zmizí. K čemu je potom toto ? Škoda že jsem nevzal s sebou sadu torxů (KTM je používá skoro všude) a nemohl to sundat. Už asi chápu proč má ošklivka SM-T tak velkou plácačku vpředu, protože jedině ta může trochu fungovat.
Brzdy: přišel jsem na to, že musím trochu změnit svůj dosavadní styl brzdění před zatáčkou na poslední chvíli. Stlačení předku při prudkém brzdění ani tak nevadí jako spíš napřímení při povolení páčky. Je tedy třeba nepouštět páčku hned, ale spíš pozvolna a hned se to líp skládá do zatáčky. Pak jsem taky zjistil, že použití zadní brzdy motorku spíš znervózní, takže jsem to taky eliminoval. Naopak ve vracečkách je dobré si z důvodu cukavého motoru zadní brzdou pod plynem přibržďovat, ale to je jako u každého dvouválce.
Motor: a zase si trochu zanadávám... Tenhle motor je dobrý na blbnutí a na vyjížďky po okolí, ale na cestování se nehodí. Nechápu co pořád všichni na SM-T mají. Nebo že by mezi SM a SM-T byl opravdu takový rozdíl ? Ohledně motoru se mi to nezdá, ten mají stejný.
Do 4tis. ot. cuká řetězem a klepe se při tom celá motorka a nad 5tis.ot. to zase docela vibruje. Ideální je tedy udržovat otáčky mezi 4-5tis...nic moc. Konkrétně padesátka v obci je za trest. Dvojka už moc řve a reakce na plyn je ucukaná, ale na trojku je otáček málo a celá motorka se klepe. Jako bonus přidává KTM ztuha jdoucí plyn, ze kterého po delší době bolí zápěstí. Navíc díky zakrytí chladiče ze stran nádrží, absenci olejového chlazení a (žeroucímu) vstřikování se motor dost hřeje. Není problém vyjet v 10ti st. na průsmyk a přesto se při jízdě 1/2/1/2 hned pouští větrák. Ono by to v chladu ani tak nevadilo, ale i při pouhých 25st. (víc jsme letos ani neměli, nevím jak by se to uchladilo při loňských 35) při jízdě v koloně nebo průjezdu městem běží větrák skoro pořád. A horký vzduch fouká samozřejmě na nohy což není možné delší dobu snášet.
Podvozek: o tom už jsem psal, bez kufrů se to dá, s nimi je to příšerné. Kdysi jsem vezl na Raptoru za sebou 120kg vážícího spolujezdce a cítil jsem se podobně. Ale tady je to se třemi (odhaduji max. 40kg ?) kufry ještě horší. Pocit jak kdybych vezl na sedačce spolujezdce piáno, opravdu. Když už jsme u těch kufrů, zmíním ještě jednu věc. Už při montáží držáků a prvotním nasazení kufrů jsem si říkal, že jsou docela daleko od výfuků (bohužel nutnost kvůli tomu jak hřejou) a tím pádem je motorka zbytečně široká. Při její výšce jsem se bál zda jimi nebudu dřít v zatáčce o zem a obavy se bohužel potvrdily. Když už jsem se dostal konečně do tempa a trochu se s naloženou motorkou sžil, podařilo se mi v pomalých vracečkách si několikrát škrtnout, což není nic příjemného. Na to, že ty samé držáky (SW MOTECH) nabízí i KTM ve svém katalogu jako orig. příslušenství, docela síla.
Takže půlka věcí je dobře a půlka špatně, proto jestli chcete někdo na tomhle cestovat, pořádně si to rozmyslete a pokud nebudete mít možnost nechat kufry v kempu, radši do Alp ani nejezděte, zkazili byste si zbytečně dovolenou Já na KTM 990SM rozhodně do Alp už nepojedu. Zážitků proti loňsku polovina a jen zbytečné nervy.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Bude z toho cesťák, bude...

    Tak jsem se nakonec rozhodl. Letošní Alpy pojedu na KTM. Když už mám ty držáky na kufry, motorka je mladší a technicky v lepším stavu...zkusím to. K tomuto rozhodnutí přispěl fakt, že nebudeme kempovat každou noc jinde,

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.07.2011
    Uskutečněno: 14.07.2011
  • tak kterou ?

    Po kratší přestávce zase další dávka informací :-) Konkrétně srovnávací jízda motorek Cagiva Raptor 1000 a KTM 990SM. Raptorka mám už přes pět let a letos na jaře jsem se ho rozhodl vyměnit za KTM 990SM. Podle testů to

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 09.07.2011
    Uskutečněno: 21.05.2011
  • Do Hořic a zpět

    Na rovinu musím říct, že pokus udělat z motarda cesťáka se nevydařil. Motorka se totiž se třemi plně naloženými kufry chová značně nepříjemně. Do stovky se to ještě dá, ale jak jedu rychleji, je z toho "houpačka". Na rov

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 17.05.2011
    Uskutečněno: 15.05.2011


TOPlist