Toužil jsem po silném stroji jak na příležitostné svezení, tak především na delší cestování s dostatkem výkonu , občasné dojíždění do zaměstnání, s dobrou ovladatelností a především spolehlivostí, rychle dostupným servisem a náhradními díly.
Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov)
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure / S: Nepohodlná na delší cesty po silnici, přecitlivělý, ucukaný plyn
BMW R 1200 GS: Za půl mega se zážitek dotýkající hvězd nekonal.
První dojmy - Famózní motor, jeho síla, zátah, zvuk...navzdory váze celkem výborná ovladatelnost za jízdy, horší na místě, velmi pohodlná poloha za řídítky i při delším cestování, příznivá spotřeba.
Motorku bych doporučil pro - Ideální stroj pro vyšší chlapy s touhou cestovat po dobrých evropských cestách.
Doplňky na motorce - Padací rám Givi - nutnost !!! Už se mi zaplatil...
Halogenové světlomety Givi ( no myslím, že bez nich dá obejít )
Plexi kšilt Givi - nutnost !
Systém kufrů givi Trekker - vřele doporučuji
Blatník zadního kola - rovněž vřele doporučuji, účinně brání špinění pružící jednotky a motoru
Centrální stojan Givi
Recenze
Crosstourer jsem koupil v nový v roce na podzim v roce 2012 po cca 5 letech spokojeného ježdění na Transalpu. Ihned po zkušební jízdě mi opadla do ruky a po pár minutách jízdy jsem věděl, že je to to pravé ořechové. Usoudil jsem, že přidávat dalších 150 - 200 tisíc za konkurenční stroj nemá opodstatnění.
Plusové vlastnosti: silný motor , jeho zvuk a zátah, výborná ovladatelnost a stabilita za jízdy, nízká spotřeba, bezúdržbový kardan, pohodlná poloha za řídítky, ani při delších cestách nic moc nebolí. Jako ryba ve vodě je motorka při 130 km/h na dálnici, obtěžkána kufry a nákladem, kdy si bere pouhých cca 4,5 litru a motor si přede v neuvěřitelné pohodě. Velmi dobře se ovládá i v alpských serpentinách, kde si doslova vychutnáváte dílky silnému motoru výjezdy ze zatáček. Po 14 000 km maximálně spolehlivá, porucha se nekonala.
Minusové vlastnosti: jednoznačně váha 260-280 kg, vzhledem k vyššímu těžišti i špatná manipulopvatelnost na místě. Nízké tovární plexisklo si žádá malé navýšení, protože vzduch je směřován přímo na helmu a při 130 vám to slušně cloumá s hlavou. Pneumatikám Bridgestone s ubývajícím vzorkem výrazně, myslím až neúměrně, klesá stabilita v zatáčkách.
Ve výbavě chybí 12 V zásuvka, kterou je celkem komplikovaně nutno nainstalovat nejlépe někde do kapotáže u řídítek, aby šla napojit navigace.
Motocykl svoji výškou rozhodně není ideální pro nižší postavy pod 170 cm.
Super motorka, pěkný fotky. Mnoho šťastných km přeji
Nádherná, měl jsem tu čest povozit se jeden den na předváděcím modelu u Hondy Šmucler, nalítal jsem něco přes 500km a jízdními vlastnostmi mne opravdu dostala, paráda! Až se dost vyskotačím na mém CBFku, jako nástupce mám jasného favorita
Pěkná motorka! Už na mě čeká na salónu. Můžu se zeptat jak je moc funkční to přídavný plexi? Ty velký turistický se mě vůbec nelíbí. Díky
Je to úžasnej stroj , jel jsem na tom a souhlasím s Tebou, ten motor je fakt famózní