chtel jsem nejaké cestovní enduro, tak jsem zvolil klasiku a vítěze mnoha testu,
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: cena
První dojmy - prvni dojmy? retro, alespoň po přechodu z dorsodura 1200, tedy modernější motorky sportovně založené. pneu s hrubým vzorkem ovladatelnosti na silnici nepridaji, na telelever si teprve musim zvyknout
Motorku bych doporučil pro - cestovatel
Doplňky na motorce - kufry zega a originál, padáky givi, topcase givi
Recenze
zatim mam najeto jen par set km, v průběhu času zkusim doplnit dojmy.
motor: příjemný průběh, zadna divočina, klidný chod, relativne málo vibrací. proste ideální jednotka pro dlouhe cesty
edit po cca 3000km:
do 4500ot pohoda, pak poměrně velké vibrace ( az nebylo videt v zrcatkach). na zahraničních forech jsem zjistil ze se jedna víceméně o vlastnost nez chybu, nekteri uzivatele tvrdili ze po par tisících km se zmírnily. mam podobnych pocit, motor točím bežné do 7000 a rekl bych ze mu to prospívá ;)
brzdy: tupé, ale dávkování docela dobre
podvozek: tady asi nejvíc rozporuplne dojmy. směr drží dobre, stopu v zatáčkách take, při vyssi rychlosti se podivné vlni (mozna dusledek pneu s hrubým vzorkem), k memu překvapeni velice špatně pobírá rozbité české silnice, dorsoduro je uplne jina liga, tam kde jsem o nerovnostech jen věděl, ted hopsam tak ze motorka az oskakuje a nedrží směr. zatim velké zklamaní, uvidíme jak dorazí nové pneu (pirelli scorpion trail)
edit po 2000km s novými pneu: podvozek je hned po prezuti citelně měkčí, hrboly pobírá mnohem lip. I vlněni témeř vymizelo. tak ze v celku spokojenost.
přední plexi ochrání dobre telo, proud vzduchu směřující na helmu ale docela obtěžuje
pro moje účely, tedy cestovani po rakousku a jizni evrope urcite potěší slusna spotreba, dostatečně velka nádrž, ochrana tela proti větru, klidný a hodny motor, vyhřívané rukojeti, ABS, kontrola tlaku pneu na LCD
docela mi vadila riditka poměrně daleko vpředu, namontoval jsem vario představce od motechu a je to mnohem lepsi.
Klukfuk: Nechci se Seikose nějak zastávat, ale on nepsal o podvozku v reakci na alpské silnice ani v porovnání k Stelviu
. A testy v Alpách vyhrávala úplně jiná a mnohem levější moto
, ať to jezdí a dělá radost
Maravy: Moto moc pěkná
Hm podvozek seděl k motoru který je pomalý a unavený...zajímavé že v testu byla GS 1200 na Alpských vracečkách jasně rychlejší než Stelvio ...
Podvozek ve mě nechal podobné dojmy. Na povrchu typu kočičí hlavy žehlil výborně. Pak když přišla větší díra, tak absolutně nestíhal. Ale celkově seděl k motoru. Pomalý a unavený.
Prostě takováhle motorka musí mít dráťáky jinak to vypadá jak nevím co no ..
hele motorka má dobrej podvozek to spíš ty by ses měl ohnout k tomu kolečku od tlumiče a poštelovat stím.a taky seštelovat odskok tlumiče pak to bude jak když jedeš s rosrojsem