Můj první vlastní stroj ČZ 125 model si nepamatuju, jen vím že to bylrok 1964.
Výška jezdce: 170 cm
Recenze
Foto doplním po naskenování
Tento stroj jsem sedlal od 1 ročníku na SOU, předtím jsem se učil jezdit jako každej na fichtlu, čízu jsem dostal od strýce který na ní jezdil do práce a po přesedlání na kolo značky Ukrajina jen stála. Začal jsem tedy za pomocí knížky "Udržba a opravy motocyklů jawa" nebo tak nějak se ta červená knížka s plastovými deskami jmenovala. Motocykl jsem zprovoznil, a amatérsky nalakoval, opět do červené. Po nějakém čase jsem se jal rozebírat motor a tak jsem pomalu začínal zjišťovat jak to vlastně funguje. Díky knížce jsem věděl co a jak rozebrat a jaké nářadí budu potřebovat, sehnal jsem stahováky a motor rozpůlil, nechal jsem udělat výbrus, dal nový píst s kroužky a vše zase smontoval. Motocykl jezdil, trpěl občasným zaseknutím plováku v karburátoru ale stalo se to jen párkrát a i když jsem vyměnil plovák tak se to prostě občas stalo. Za nějakou dobu jsem musel opět schodit válec protože vypadlá ségrovka jistící pístní čep vypadla a píst ji zatloukl do hlavy, zbytek spadl dolů do klikové skříně (což jsem nevěděl), tím to měl motor zpečetěn, najel ještě asi 100km a pak se kousla klika na středovém ložisku. A zase nějaký rok stála a já se dal na auta. Po nějakém čase jsem se rozhodl ji dát do kupy, nechal jsem udělat kliku, vyměnil jsem ložiska v karterech a čízu opět zprovoznil, najezdili jsme s ní plno kilometrů s kamarády na símalech. Potom se zesrala převodovka a motor šel do šrotu.
To co zbylo sloužilo jako základ pro moji první přestavbu kyvka se uřízla a místo ní se tam na tvrdo přivařila kyvka z Jackelů. Jako zadní kolo byl použit hliník z auta s pneumatikou 235/40R17. Na kyvce se musela vyrobit z hřídele a dvou ozubených kol převodovka pro řetěz, díky šířce zadního kola bylo třeba odskočit s osou řetězu, řetěz od motoru poháněl hřídel a hřídel točila pomocí řetězu rozetou. V kole byla použita bubnová brzda z motocyklu, moc nebrzdila.Předek zůstal až na řidítka a světlo origo.Motor byl vyměněn za 350ccm jawu. Nádrž byla rošířena.Bohužel z této stavby nejsou žádná fota, motocykl jsem prodal známému (Lachtan) a ten si jej nechal dodělat a nalakovat, vyměnit vidle za delší atd...
Tohle si pamatuju z Motobrouku někdy kolem roku 2000...