PROFIL MOTORKY

Honda CBR 300R (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník wild38
Vloženo 30.1.2022
Aktualizováno 9.6.2023
Zobrazeno 866x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první motorka, říkám ji Rosa Goodman; v červené jí to na slunci sluší a vypadá rychleji než ve skutečnosti jede. Jednoduchá, lehkoučká, pohodlná a odpouští. V legálních rychlostech jednoválec stačí, a dokáže jet se mnou i 150...

Více fotografii

Motorka koupena od soukromý prodejce - Domluva s prodejcem super, ohledně stavu nevím jestli pantáta s mladým věděli více nebo ne... Při prvním pohledu jsem něco tušil, ale i tak ji vzal a zamiloval...

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - viz recenze

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych ji začátečníkům, menším postavám do175cm, a lidem, kteří mají rádi projev jednoválce = tah hezky odspodu a vytáčení motoru (platili jste za celý otáčkoměr, a hodláme ho patřičně využít). Případně jako druhou motorku na každodenní dojíždění (kvůli spotřebě, stylu a vyblbnutí se).

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti Oxford + padací protektory po předchozích majitelích (po nich mám ještě nenainstalovaný zadní nosič).
Přidal jsem mřížku chladiče, tankpad, držák telefonu SP connect a usb nabíječku M style.
V plánu je redukce váhy řidiče (edit stále na seznamu).

Recenze

Psal se rok léta páně 2019, a já si řekl, že si udělám ŘP na velkou motorku z ničeho a pro tu srandu přidám traktor. Za prvé to byl vzhledem k času a půl roku staré operaci ramene blbej nádad a za druhé jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě. Chtěl jsem dělat obě skupiny pod jednou střechou, navíc v půlce léta už byly autoškoly plné, ale u díky zájmu o traktor mě nakonec v jedné zapsali, a pak jsem zjistil, že díky spolupráci autoškol budu dělat Áčko u školy původního výběru (která měla prý plno). Jediné, co jsem do té doby řídil se dvěma koly a motorem, byl na chatě tátův Stadion a pojízdná cirkulárka. Na to mi instruktor řekl "to je dobrý, ze Stadionu řadit už umíš, a nepojedeš takovou pilu". V autoškole jsem vystřídal a svezl se skoro na všech druzích motorek od Yamahy SR/YBR125, chopper v2, Suzuki GS500, Hondu CB500, Hornet, NTV, Yamahu FZ600, MT07 a elektrické Zero.
ŘP jsem za první "půlrok" nestačil dodělat. Pár lekcí bylo zrušeno kvůli špatnému počasí nebo nemoci a v jednom případě i zapomnětlivosti instruktora. Nutno říct, že vynikající student jsem také nebyl. S ramenem jsem měl furt potíže, a nemohl najít ten správný posez a rovnováhu. Osmičky na cvičáku mi nešly vůbec. Do toho přišel Covid a jezdit se začalo znovu až v půlce května 2020, omezení počtu uchazečů u zkoušek magistrátem také nepomohlo. ŘP jsem získal při prvním pokusu až v září 2020. Během těchto dvou let jsem neustále sjížděl informace, články, recenze, chytrá videa, a koukal na inzeráty všude možně.
V autoškole jsem byl tehdy asi jediný z A-týmu, kdo si chtěl od začátku pořídit slabší motorku, hlavně aby byla lehká, s manipulací na místě jsem měl problém. Hlavně je větší sranda s malou motorkou jezdit rychle a naučit se hledat limity své i stroje postupně, než trápit silnou motorku v malých rychlostech a k limitu se nepřiblížit... Pár bývalých studentů z předchozího roku se ukázalo na cvičáku, a dle slov 2 z nich nakonec měnili silnou motorku ještě rádi za slabší. Nicméně nějakou představu jsem měl, něco očíhnul, ale moc strojů mne nezaujalo.

V říjnu 2020 jsem narazil na inzerát na červenou Hondu CBR 300R s popisem - rv 2015, 6 tis najeto, 3. majitel, doplňky k tomu, fotky z interátu (viz níže) toho moc neukázali a zadní guma vypadala podezřele ploše.

Tento model jsem neznal, zaujal mě parametry, cenou, barvou (která v inzerátu tak nevynikla). Kontaktoval jsem tedy prodejce, zeptal se na plochou zadní gumu, zda gumoval (-že prý ne). Domluvili jsme se na další týden, jenže mezitím začal lockdown č.2, a přespolní cesty nebyly nějak moc tolerovány. Tak jsem to odpískal a pár dní na to inzerát zmizel z webu. Přišla deprese, začal zimní marast, pak přešel nový rok a potenciální motorka v nedohlednu... Na konci února hlásili až 16°C, a já dostal nápad zavolat prodejci znovu. Naučen životem jsem měl inzerát uložen. Štěstí, rozvolnění, a globální oteplování stálo při mě. Motorku ještě měl a celkem se divil (neboť tou dobou inzerát nikde nevisel), protože nepředpokládal, že by si ji někdo odvezl v zimě...

Nastal čtvrtek 25.2.2021, cestou ráno k prodejci mi výhled z vlaku místy na sníh a led lehce kazil náladu. Prodejce mě dle domluvy z nádraží dovezl k nim do dědiny u Prostějova. První dojmy z motorky převyšovaly ty druhé. Motorka na mě čekala v průchodu za vraty do stodoly. Lehce zaprášenou ji vytáhli ze zimního spánku na světlo, pár tahů hadrem opravilo vizáž a při pohledu na tu červenou v brzkém jarním slunci mi škublo v buřtíku. Takhle pozitivně začalo první seznámení. Následovalo vyptávání se na historii a dodatečné zkoumání stroje. Rosa byla vyrobena 2015, ale do provozu uvedena 2017, kdy byla dovezena z Anglie prvním majitelem, řidičem kamionu jako první moto pro jeho přítelkyni, kterou to moc nechytlo, protože po 2 letech a 2000 km měla novou majitelku také na pár sezón na naučení. Tak se dostala k současnému, třetímu majiteli, který měl nedávno 18let. Mladý pán najel za necelé léto vlastnictví jen 700 km. Prodával ji s najetými 62xx km, protože udělal ŘPy na auto dřív než na moto, a zima se blížila a nějak do práce dojíždět musí. Na moto byly ještě původní gumy (na živo tak ploché nevypadaly, a zvládli se mnou ještě "dojezdových" 1500 km), baterie, vzduchový filtr i chladící a brzdová kapalina. Nainstalované byly vyhřívané rukojeti (přece jenom už začínám být starý mládenec, který to ocení) a padací protektory. Držák na bednu mi pak poslali dodatečně poštou. Olej měnili před zimou.
Při bližším zkoumání jsem objevil pár drobných, ale podezřelých škrábanců, které napovídali pádu motorky na obě strany, jako např. poškrábaný roh světla, ale kapotáž kolem bez chyby; odřené stupačky, padáky, přepínač světel, páčky (viz foto).

Na to my řekli, že o ničem neví, respektive předchozí majitel se nezmínil.

Při prvním sednutí jsem do ní zapadl jako prdel na hrnec. Prostě posez Honda, vše je tam, kde má být. Zdála se mi kvůli vyššímu težišti težká, ale čas ukázal, že to byl jen mylný první dojem. Budík má hezky jednoduchý a přehledný. Je potřeba si dávat bacha na výfuk, který zůstává žhavý dlouho, hlavně koncovka nechutně velká 6,5kg a dávala se na 500-600-1000cc větší sestry. Po nastartování motor vydával pěkně jadrné Brrrumm. Testovací jízda a ovladatelnost super, výkon na první moto mi stačí, jednoválec má hezký zátah, brzdila dobře, ABS mělo příjemný nástup.

Věděl jsem hned, že sockou domu nejedu.

Díky sjetým gumám, pochybám a mračení jsem dostal slevu, k tomu perník od paňmámy ke svačině při podpisu smlouvy. Vybaven papíry a plnou mocí jsem si pro jistotu na batoh nalepil L, protože jsem půl roku od autoškoly na ničem jiném neseděl, a nechtěl jsem, aby se na mě někdo lepil jako na svoji starou.

Následovala strastiplná cesta domů po rozkopané D1 od Prostějova do Prahy, kdy jsem viděl všechna možná zvěrstva od vybrždění policie, couvání auta k přejetému sjezdu, po sprint 3 kamionů vedle sebe. Alespoň jsem měl hned šanci zjistit maximálku 145km s větrem v zádech... Po 320km a 4 hodinách jsem byl doma.


A pak přišlo pondělí 1.3.2021 a s ním lockdown č.3. Evidenčka proběhla bez problému, ale s přihlášením byla potíž, na registrech v Praze tehdy brali v tom týdnu jen objednané dopředu, ale nakonec mě po několika návštěvách vzali, dostal jsem v ten den poslední volný lístek pro neobjednané. Pak přišla na cca měsíc menší doba ledová, a já uklidil Rosu do garáže, a nemohl dočkat jara, se kterým přišly první cesty do práce, a výlety kolem komína a ještě dál.
Moc jich v ČR není, dle informace na fóru jen 25 ks, oficiálně se dovážela jen mezi r. 2015-16, protože ji při evidenční kontrole nemohli v databázi najít a zadávali model do protokolu ručně, a při prvním výletu na benzínce v Dubé vedle mě zastavil týpek s v4 Ducati, a přítomní na benzínce se zajímali jen o tu moji malou svini, že ji ještě neviděli...


Jak jsem se s motorkou více sžil, dovoluji si na ní víc.
Neutrál se hledá snadno, převody jsou přesné, a sázíte je tam hezky rychle. Občas zapomenu, že už jsem dávno na 6, a hledám další stupeň.
Dá se jezdit hezky ekonomicky po městě mezi 4-5 tis otáček i na 5 kolem 55km., ale pravá zábava začíná na klikatých okreskách nad 6 tis, kdy motor hezky přede, a motorka se celá přitvrdí. Vibrace tu nějaké jsou, nic hrozného, a sílí s otáčkami a rychlostí, ale popravdě nejsou mi nepříjemné, a projev jednoválce si užívám. Naopak jsem při těch pár delších cestách po dálnici, které jsem absolvoval našel 2 pásma otáček mezi 110-135km/h bez vibrací.
Dlouhodobá spořebu kolem 3,1l, když jedu jen domov-práce-domov 3,5l, ale dokážu na jednu nádrž ujet i něco málo přes 400km. Jízda je pohodlná a celodenní výlety do 650km po okreskách na ní zvládnu bez problému, a nejsem vůbec zlámaný (742km do Brna a zpět přes Vysočinu už bylo trochu moc). Ale pro lepší sžití s Rosou bych se nezlobil, kdybych měl na výšku (i na šířku) o pár cm méně, neboť origo přední štítek mi při rychlostech nad 80km svádí do helmy vše, co mu přijde do cesty, takže se musím shrbit. Pro zalehnutí se na ní dokážu ještě poskládat. Sedí se celkem nízko a trojúhelník sedu odpovídá více naháči.
Užší řídítka dovolují snadné propletení kolonou.
Podvozek krásně žehlí všechny nerovnosti. Aktuálně mám nejměkčí nastavení zadního tlumiče z 5 možných, 4. je asi nejlepší.
Při rozjezdu má pěkný zátah dole a ve středu otáček. V legálních rychlostech se v provozu neztratí, a semaforové ochcávky je schopna nechat za sebou. Podle řidičových schopností je schopná udržet tempo s jednoválci do 650cc a dvouválcům do 500cc, u silnějších soupeřů už musíte hodně tlačit na pilu. Zpětným pohledem by brzdy mohli být o něco lepší.

Sezónu 2021 jsem ukončil 6.12., kdy jsem jel natankovat před zimním spánkem nádrž, žel nedostal jsem se k tomu o měsíc dříve. Bylo kolem 0°C a na benzínce mě vůbec poprvé stavěli příslušníci, protože už dlouho motorkáře neviděli, tak zda jsem za A. normální, B. majitel motorky, C. něco nepožil... ale s odpovědí když ji miluješ, není co řešit se spokojili a popřáli štastnou cestu.
Do konce prvního roku jsme najeli 4300 km. Minimálně ještě jeden rok spolu vydržíme.
Druhou sezónu 2022 jsem ukončil s dalšími 3700 km, zazimoval 9.12. abych po Vánocích při 16°C na chvíli zas odzimoval a užil si 2. ledna novoroční vyjížďku, alespoň něco pozitivního na globálním oteplování 16°C na silvestra...
Koukám nyní po něcčem větším.
Třetí sezónu, opět díky změně klimatu začal v podstatě na Silvestra, a v lednu při 16°, pak ji na chvíli uklidil a začal v dubnu, kdy jsem s ní absolvoval nejdelší výlet 750km za den...

V půlce května 2023 byla předána do dobrých rukou mladému klukovi s čerstvou A2 na naučení. Na první lásku a motorku se nezapomíná...

První problémy, které bych nazval spíše neduhy, byly vyřešeny v rámci prvního servisu.
Namontovat ochranou mřížku chladiče z tahokovu z alieexpresu znamenalo odmontovat všechno ostatní. U tankpadu to šlo lehce.
Motorka po měsíčním stání v březnu 2021 startovala až na potřetí-čtvrté, myslel jsem, že je na vině stará baterie, kteroul jsem vyndal, abych jí za pomocí nabíječky trochu domluvil. Při jejím zapojení zpět jsem si zkratoval vyhřívané rukojeti. Navíc na mě pod sedlem koukala díra po chybějícím krytu od vzduchového filtru. Předchozí majitel o tom ani nevěděl. Prý.
V servisu přišli na to, že to byl důvod problému startování (myslel jsem, že el. vstřikování si bude dávkovat i množství vzduchu). Vyřešil jsem to tehdy lepící páskou do doby, než mi přišel originální kryt.

Alespoň jsem zjistil, že vzduchový filtr už byl měněn při 42xx km, takže ještě něco vydrží vzhledem k jeho dobrému stavu. V servisu vyměnili olej z manuálu 10w30 za 10w40 (nevyhřívaná garáž a snáší vyšší výkyvy teplot), chladící a brzdovou kapalinu, přezuli pneu z původních RoadWinner RX01F na Metzeler Sportec Street (byl jsem rád, že během jsem během covidu něco sehnal, ale nacestovní gumy drží dobře), dotáhli a poštylovali co se dalo, u protáčejících se gripů vyměnili lepidlo, a vyměnili kabel od vyhřívaných gripů k baterce za originál, byl tam jiný?! (nemusí se hlídat zda jsou vypnuty při vypnutí zapalování). V servisu mi také potvrdili, že motorka padla, nic hrozného a křivého není, rám v naprostém pořádku, kola v ose.

Co se mi nelíbí:
Potkávací světla jsou jen do počtu, aby se neřeklo, a dálková vydávají jen tolik světla jako opilá bludička, a jelikož jsou dělená, tak mi furt někdo říká, že mi jedno nesvítí.
Nádrž má uvnitř příčky, takže do ní nestrčím celou pistoli, a víko od nádrže se vyndavá celé a musím ho držet v ruce.
Boční stojánek je hned pod stupačkou, stačilo najít grif a pak už se hledá sám.
Koncovka výfuku, které je na tak malou motorku trochu moc, a která se podepsala snad už celé rodině na kůži.
Kecá rychloměr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
wild38
wild38 napsal 17.02.22 v 20:06

@bledemon děkuji za informaci, opravím přesně na tento odkaz jsem tehdy koukal :D jen jsem ho už nemohl najít...

bledemon
bledemon napsal 15.02.22 v 11:53 10b.

pěkný popis. Tento model byl v ofi nabídce v letech 2015-16. Pak už jen dovoz ojetin. Nyní 25ks v registru: https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9714765

Jofré
Jofré napsal 06.02.22 v 21:42 10b.

Ahoj, já jsem měl u dovezené z Anglie problémy s předním světlem, bylo pro levostranný provoz a musel jsem ho vyměnit. Na STK si toho všimli, tak asi jsi měl štěstí.

PetrKot
PetrKot napsal 01.02.22 v 08:59 10b.

Zdravím!
Pěkné čtení.
Cením péči, kterou jí dáváš, stejně jako vztah co sis k malé Hondě vytvořil.
Můj limit je 5 stupňů nad nulou, takže taky jezdím na své cbr300 stále, naposledy při nedělním tajfunu. To nebyl dobrý nápad a brzy jsem to otočil domů.
Díky za recenzi a přeji ať ti Honda slouží.

JardaBar
JardaBar napsal 30.01.22 v 15:47 10b.

To byl thriller ať dělá radost

Více komentářů



TOPlist