Stará dobrá klasika, která se nikdy neokouká...a neojezdí.
Výška jezdce: 184 cm
První dojmy - Přes nostalgii, s jakou jsem k Bol d'oru přistupoval, byl jsem trochu skeptický s ohledem na to, co od něj mohu skutečně očekávat. Je to přeci jen stejně stará motorka jako já (r.v.1981) ...celosvětové představení Hondy CB 900 v roce 1978. V tomto směru mě cébéčko skutečně nezklamalo.
Recenze
Přes nostalgii, s jakou jsem k Bol d'oru přistupoval, byl jsem trochu skeptický s ohledem na to, co od něj mohu skutečně očekávat. Je to přeci jen stejně stará motorka jako já (r.v.1981) ...celosvětové představení Hondy CB 900 v roce 1978.
V tomto směru mě cébéčko skutečně nezklamalo.
Bez jedné deci litrový motor má velice slušný zátah už od spoda a tak není problém si s ním žbrblat od dvou tisíc, stejně jako jej rozparádit až na 9000 ot/min a rozcválat tak všech 95 plnokrevníků. Mohutnému zátahu "od podlahy" pomáhá pro motocykly atypická konstrukce nadčtvercového spalovacího prostoru (vrtání 64,5 x zdvih 69 mm).
Šestnácti ventilovou techniku ovládají dvě vačkové hřídele umístěné v hlavě motoru. Netradiční je ovšem způsob pohonu, kdy od klikové hřídele vede rozvodový řetízek pouze na jednu z vačkovek, druhou pohání samostatný řetízek propojující obě hřídele mezi sebou. Při seřizování ventilů si budete muset pohrát s podložkami.
Stejně tak, jako vaše emoce, bude potřeba zchladit motor. O to se stará mohutné žebrování válců, kterému pomáhá olejový chladič umístěný na rámu vpředu, pod hlavou řízení.
Když už jsme u těch emocí, na ty správné vlny vás určitě naladí výfuková soustava 4 - 2, která motocykl zdobí nejen svým chromovým leskem, ale především hutnou zvukovou kulisou.
Navěky nejkrásnější mašina na světě!
Souhlas... tohle se nikdy neokouká
...