renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB900 F2 Bol d'Or (1983)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LiborL.
Vloženo 1.1.2011
Aktualizováno 2.9.2015
Zobrazeno 7 411x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


CB 900 F v téměř původním stavu. Zachovat, nic nepředělávat a hlavně nezničit.

Více fotografii

Výška jezdce: 195 cm

První dojmy - Design motorky je nádherný a přesně určuje dobu vzniku. Nejvíce mě bere motor, který při pohledu shora vykukuje do stran z pod nádrže. A jeho zátah je na svoji dobu neskutečný. Horší jsou brzdy, i když mám poslední vývojovou verzi, kde byly brzdy zesílené.

Recenze

Po rozhodnutí, že si k Jawám koupím na "stará kolena" starší velkou motorku jsem začal zjišťovat co vlastně koupit.Těch co by jsem mohl mít v garáži je spousty. Honda CB 900 F je jednou z nich. Úplnou náhodou jsem na těchto stránkách objevil jednu na prodej, také tu byla v registraci. A protože je motorka v téměř původním stavu, tak už jí mám doma.

Zkušenost zatím téměř žádná. Jel jsem s ní pouze na evidenční prohlídku a to v dešti při 5°C. No byl to "úžasný zážitek",až jsem si říkal proč jsem si ji vlastně koupil.

Motorka bude v provozu, ale přeto ji chci dát do originálního stavu. Postupně chci sehnat chybějící díly a vyměnit nepůvodní - jsou to řídítka, blinkry, zadní tlumiče a chybí blatníček zadního brzdového kotouče. Také chci připasovat replikové výfuky, jsou uchyceny neoriginálními držáky. Další co musím nechat udělat jsou rozvody, jsou dost hlučné. Jen musím doufat, že v motoru nebude jiný problém. Musím také sehnat někoho, kdo mi to opraví, nechci se do toho bez předchozí zkušenosti pouštět. Také jsem dostal od předchozího majiteli radu, že při skončení jízdy je dobré vyjet karburátory do sucha, jinak se zalepí a je problém s dalším startováním. Nevím v čem je problém. A protože nemám s provozem žádné skušenosti, uvítám jakékoli informace.

Postupně budu přidávat zkušenosti a foto, tak jak se bude vše vyvýjet.

22.7.2011 Zatím jsem se skoro nesvezl. CBčko jsem konečně přivezl po 4 měsících ze servisu!!! Nechal jsem dát nové rozvody, seřídit ventily a karburátory, vyměnit olej a brzdovou kapalinu a taky došlo na drobnou opravu volnoběžky ve startéru. Dál byly vyměněny přední brzdové hadičky , protože ty staré byly krátké a když stálo moto na hlavním stojanu přední kolo vyselo na hadičkách. Prostě jsem vůbec nechápal jak to mohl někdo udělat. Takže po těchto "dlouhých" 4 měsících bych předpokládal, že motor bude vrčet. Vrčí, ale po startu studené motorky jen na dva válce a musím ji držet v plynu protože jinak chcípne. Teprve cca po 10 min. se ohřeje a postupně se chytnou zbylé dva. Odpověď ze servisu je: ...vše je OK. Takže tam už ani na reklamaci!!! Musím sehnat někoho, kdo ví o co u těchto starých motorek jde.
Někdy jsem z toho tak otrávený, že bych moto nejradši prodal, ale pak si říkám, že se ta závada přeci musí najít. Evidentní je, že se letos už asi moc nesvezu.

7.11.2011 Tak jsem po všech útrapách se servisy začal na konci sezóny trochu jezdit. Musím konstatovat, že pokud motorka jela, byl jsem z ní naprosto unešený . Na tak starou motorku neskutečný zátah a i jízdní vlastnosti jsou dost dobré. Nesmí se to však porovnávat se současnými stroji, ty jsou někde jinde. Upřímně musím říct, že se mi CB Boldor dostal hodně pod kůži. Jenže cca po 700km mi začalo něco klepat v motoru. A to jsem si najednou vzpomněl, že jsem něco neurčitého maličko slyšel v motor už při koupi. Jenže předchozí majitel tvrdil, že jsou to rozvody. Byly, ale né sami - moje "chyba". Tímto ho zdravím. Jenže i v servisech mi říkali, že je to normální projev motoru - jenže nebyl. Holt "odborníci". Takže jsem Boldora odstavil a bude čekat na svůj čas. Uvažuji o celkové repasi, skoro až o renovaci, ale to se ukáže až se začne rozebírat.

7.7.2015 Po delší době se podařilo sehnat originál řídítka na průměr vidlice 39 mm. Byl dost velký problém na ně narazit i v zahraničí. Po neskutečných peripetiích se zasláním z Německa se vše podařilo.





Také chybějící originál držáky tlumičů výfuků se nakonec podařilo sehnat. Jedny se "našly" ve zbytcích z přestavby. Ještě jednou dík do Jihlavy.





Blinkry jsem koupil nové i s rezervnímy kryty pro strýčka příhodu.





Na Boldoru je už původní sedlo, které jsem dostal při koupi motorky, to snížené vypadalo strašně.





Důležité věci už tedy mám a můžu začít s opravou - rekonstrukcí

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hope
hope napsal 15.12.16 v 22:09 10b.

Veľmi pekná farebná kombinácia. Pekný kúsok.

kundatrak
kundatrak napsal 09.07.15 v 21:16 10b.

Moc pěknej kousek

Dřík
Dřík napsal 30.05.15 v 14:43 10b.

Pěknej!Absolutně rozumím tomu,že se Ti dostal pod kůži.

Borodov
Borodov napsal 09.03.14 v 11:09 10b.

Krasna cervena Honda. Doufam, ze se ti ji podarilo opet "rozjet" byla by skoda tuhle krasavici odstavit z provozu.

HloupyHonzaCZ
HloupyHonzaCZ napsal 07.05.12 v 16:34

Moc peknej kousek

Více komentářů



TOPlist