VTXko přestavěné na 240, plus pár detailů okolo
První dojmy - Pro motorku jsem si byl cca 300 kiláků od domu. První seznámení s ní bylo na parkovišti u obchoďáku, kde jsem ujel 200 m. Hned jsem věděl, že je to ono. 1. rok jsem neřešil žádné úpravy a jen jezdil. Perfektně jsem se s ní sžil.
Motorku bych doporučil pro - Třináctka VTXko je výkonná těžká motorka, takže bych ji doporučil spíš silnějším bajkerům. Jestli nad ní někdo uvažujete, nemusíte se ničeho bát. Tahle mašina je prostě super.
Doplňky na motorce - Když to vezmu od předu tak první změna byli blinkry. Dlouho jsem nevybíral, tyhle mi padli hned do oka. Další byli řídítka, tenhle styl jsem vždycky miloval, tak jsem je vyměnil za rovné. K nim jsem dal nižší nástavce z Yamahy Royal Star. Přední stupačky jsem šoupl o 7 cm dopředu a 1 cm víš abych mohl více klopit. Zadní stupačky jsem nacpal co nejvíc dopředu a dolu, aby měl miláček co největší pohodlí. Pro výfuk jsem si zajel do Práglu. Chtěl za něj pět, dostal čtyři, ale dal bych i deset (někdy se poštěstí). Sedlo prošlo dvěma úpravami. 1. úprava se moc nepovedla. Sedlo sice vypadalo dobře, ale pro spolujezdkyni "a její krasotinku" to bylo velice nepohodlné. 2. verzi jsem udělal oddělenou a zároveň odnimatelnou. Sedlo je o dost větší, vyšší a hlavně pohodlnější. Největší přestavba byla zadní kolo na 240cítku. To znamená předělat ráfek, kyvku a blatník. Byla to pěkná drbačka, ale výsledek stál za to. Blatník jsem dělal taky na dvakrát. První verze byla hodně protáhlá dozadu a to se mi nelíbilo. Pustil jsem se do druhý verze, se kterou jsem si víc vyhrál. Oba blatníky jsem vyráběl ručně z dvojky plechu. Jen flexa, COčko a pilník. Makačka!! Další úpravou byli kufry, kvůli kterým musela jít SPZka a světlo z levého boku dozadu na blatník. Osvětlení jsem řešil diodovým pásem a SPZku diodovými šrouby. Na kufry jsem udělal konstrukci z nerezu a natvrdo přidělal k zadnímu sedlu. Kufry jsou parádní na cestování, hlavně s drahou polovičku, protože se tam vejde spousta krámů. Každý má 38L a aby toho nebylo málo tak jsem přidělal ještě plotnu, kam se vejdou i dva 30L válce. Bohužel jsem nemohl napasovat kufry jak bych si přál (tlumiče, blinkry a univerzální tvar kufrů), takže jsem trochu ubral na kráse, ale praktičnost je nenahraditelná. Super je, že osvětlení na kufrech je funkční, což je v noci bomba. Časem sem vložím i foto z výroby.
Recenze
Když jsem hledal motorku, neměl jsem žádnou představu jaká má být. Jediný co jsem věděl bylo, že si ji předělám k obrazu svému. Proto jsem měl nižší nárok na celkový vzhled motorky, což mi taky ušetřilo i nějaké peníze.
Nejdůležitější byli chromy bez škrábanců, pak dobrý podvozek a samozřejmě motor bez problémů. Vše co jsem chtěl se mi dostalo, i když s tím podvozkem a motorem to bylo spíš o štěstí (po ujetí 200 m na parkovišti a mých zkušenostech).
Teď už mám motorku čtyři a půl roku a musím zaťukat - frčí bez poruchy. Za tu dobu jsem nalítal asi 12 000 km. Co se týče jízdních vlastností je naprosto super, krásně se vodí a do zatáček jde až na stupačky. Motor šlape jak hodinky - na to, že je to třináctka má velký výkon. Je velice pohodlná a SPOLEHLIVÁ :) Jediná výtka je, že by na 320 kg oceli mohly být silnější brzdy.
Super strojovna.
Tak vtx je jediná Honda, která se mi fakt líbí. A ty jsi to ještě povýšil - klobouk dolů před tvým umem !
Hodně sis s ní vyhrál a výsledek je super Užívej !
hezká úprava. Tak hodně šťastných kilometrů a čus někdy nekde na cestách .
Super