na pohled impozantní, velká, těžká, nesmyslně silná
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZX-9R Ninja: vzhledem k letitosti modelu jsem v ten čas nenašel k prodeji žádnou, co by se mi líbila
První dojmy - První dojem z jízdy? Nejprve to bylo hrozné překvapení, že po zařazení jedničky motorka najednou zhubne tak 50 kg..pak překvapení, jak snadno se vodí a jak je hodná..no a nakonec fascinace tím nesmyslným zátahem.
Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil asi každému, kdo fyzicky zvládne manipulaci na místě a kdo už nemá potřebu mentální masturbace. Ale jinak myslím, že to je motorka vhodná pro toho, kdo jí prostě chce..objektivně uznávám, že se dá vždy najít nějaká vhodnější, než ZZR1400, on ten její výkon je opravdu "zbytečný" pro jakékoli použití... Chcete jezdit utažené zatáčky? Lepší bude nějaký naháč šestistovka. Chcete cestovat? Lepší bude GTR1400. Chcete na okruhy? Tady je spousta vhodnějších... a takhle by se dalo pokračovat, ale motorky holt (alepoň pro mě) nejsou o úvahách a racionalitě, ale o pocitech a radosti a ZZR mi jí fakt dělá.
Doplňky na motorce - Turistické plexi, výfuky jsem vrátil originál
Recenze
Vezmu to lehce obšírně..psal se rok 2015 a já během jara na čertsvě zrekonstruované ZX-9R nalítal přes 10 000 km, jezdil jsem fakt pořád bez ohledu na počasí, ale bohužel nám zrovna nebylo přáno - na konci června bouračka..já vyvázl "jen" se zlomenou rukou v předloktí a pár drobnostma, motorka bohužel totalschade. Rekonvalescence po operaci sice probíhala rychle, ale (pro mě) ne dost a já si prostě nutně potřeboval udělat radost..jasně, bylo tu pár ALE..třeba to, že jsem ještě fyzicky nemohl mačkat spojku, proběhlo pár pokusů na Monstříkovi, ale jízdu jsem prostě nedal. Ale když člověk něco N-U-T-N-Ě potřebuje, nedá se nic dělat a já dost akutně potřeboval nějakou rychlou Kawasaki.. Původní plán pořídit jinou devítku vzal za své vzhledem k letitosti modelu a já si tedy splnil svůj sen v podobě ZZR1400 o pár let dřív, než jsem čekal. K třicetinám si musím vysnít něco jiného.
Během léta jsem na motorce udělal pár drobností a pak kolem ní chodil jak lišák kolem kurníku.. Teď je konec září a situace je taková, že jezdím, co to jde, každý volný den nebo večer, aktuálně máme za sebou lehce přes 5000 společných km, tak si i dovolím menší hodnocení:
mně osobně motorka neskutečně dobře padla do ruky, sice jsem nejprve dost bojoval s váhou při manipulaci, ale to bylo hlavně nemožností používat plnohodnotně jednu ruku, jakmile se rozjede, zdánlivě přestaně platit fyzika a přijde mi, že řídím nějakého litra. Hrozně mě překvapilo, že jsem vůbec nenarazil na nějaký zádrhel, na nějakou vlastnost, kdy bych si řekl "aha, tak na to si budu muset zvyknout" prostě jsem sednul a začal jezdit. K té váze: je to znát na brzdách, které jsou jinak perfektní, tady fyzika opravdu platí. ABS jsem nezkoušel. Motor se chová, jak by člověk od podčtvercového motoru téhle kubatury čekal, žádný zádrhel, žádná záludnost. Zátah je sice neskutečný, když tomu člověk naloží, je to peklo, ale nejen motor, ale i motorka jako celek mi přijde opravdu hezky předvídatená a hodná.
Pokud jde o údržbu, je to moderní stroj, takže v některých ohledech trochu vyšší dívčí, ale jako technického fetišistu mě ten stroj fascinuje, rám sice na první pohled moc krásy nepobral a trochu nesedí k eleganci kapotáže, ale vůbec jeho propojení s motorem a třeba to, jak je "airbox" tvořen prostorem mezi rámem a motorem, mi přijde úchvatné.
Kde se motorka nejlépe cítí, to asi záleží dost na jezdci..ale rozhodně vím, kde se necítí: město. Nejde ani o váhu nebo velikost, klidně si s ní troufnu mezi pruhy, ale při popojíždění a čekání na světlech se hřeje a to hrozně.
Pokud bych měl jmenovat nějaké zápory, tak asi nulový úložný prostor, opravdu nulový. Možná na klíče, ale chtít pod sedlo dát třeba pití na cestu? Naivita.. a to podsedlovka není zrovna útlá. Pak je to podle mě celkem zbytečný displej mezi budíky. Ukazuje zařazený kvalt (ok) ale třeba spotřebu (proč?) a dojezd (hodně lítá, přepočítává zbytečně aktivně, takže klesne na polovinu, jakmile člověk trochu zatáhne nebo naopak ukazuje nesmysl, jakmile dojíždím na křižovatku bez plynu). Jenže je to motorka, baví mě, takže zápory vlastně nemá.
PokyXX: Díky, to slouží Na začátku října mě i svezla do Švýcarska do Alp tak snad Tě těší, že neskončila rozstřelená ve škarpě u první zatáčky
Já tu mašinu odněkud znám a jo jo už mi je to jasný tak ať ti slouží
Solidní bestie za 10b.
Díky za komenty!
krasna ... a hlavne ich nestretnes moc, ked sa ides previest ... a o tom to cele je