Informace o značce

Umberto Borile - současný hlavní designér a prezident firmy - byl v osmdesátých letech celkem úspěšným motokrosovým závodníkem na úrovni, řekněme zhruba naší krajské soutěže. Jak už to v těchhle podmínkách chodí, kromě závodění se musel postarat i o servis, a díky tomu si časem uvědomil, že je lepším mechanikem než jezdcem. A především měl v hlavě spoustu nápadů, jak posunout vývoj o kus dál. Závodění tedy přesunul na vedlejší kolej, otevřel si malou dílnu a začal svoje myšlenky postupně realizovat.
Historie značky

Ani zájem zákazníků o terénní speciál Borile Piuma 520 ale nebyl zřejmě tak velký jak by si jeho autor přál, a tak se Umberto Borille postupně přeorientoval na vývoj silničního jednoválce. Jako základ mu posloužil plochodrážní motor GM500, ke kterému bylo třeba vymyslet oddělenou převodovku. Ta se společně s novou klikovou skříní zrodila na starém rýsovacím prkně, jak jinak než pod Umbertovou tužkou. Při navrhování designu zbytku motorky se nechal inspirovat britskou klasikou, a o pár měsíců později vyjel na silnice s prvním BT45T.
Před širokou veřejnost se dostal poprvé v roce 1997 na výstavě v Miláně, a o dva roky později doplnily prvotinu BT45T přejmenovanou na B 500 T (Touring) modely B 500 CR (Café Racer) a B 500 CE (enduro). Všechny by se daly charakterizovat stejným sloganem: klasický vzhled, moderní technologie. Prvním a v podstatě jediným motocyklem moderního designu je B 500 MT ve stylu supermoto, představený v roce 2001. Žádný z modelů se nikdy nevyráběl sériově - zhruba 50 kusů za rok se stihlo vyrobit ručně - ale firma přesto slibně prosperovala.
Nadějný vývoj bohužel zastavila rodinná tragédie, a když se v roce 2010 Umberto pokusil svůj byznys opět rozběhnout, už se neobešel bez investora. Jeho designérské umění ani znovunalezený entuziasmus by samy o sobě nestačily, a tak vznikla nová společnost Umberto Borille & Co. Tu částečně vlastní a řídí milánský podnikatel Alberto Bassi, kterému kromě toho patří jachtařská firma Sciallino a tradiční krejčovský salón Sartoria v historickém centru Milána. Právě v něm jsme se zajeli v listopadu cestou z výstavy podívat na prezentaci žhavé novinky.
S "novodobými" dějinami značky Borile jsou spojeny modely R500 Ricky (scrambler, věnovaný památce zesnulého Umbertova syna), Bastard a B450, které jsme viděli na výstavě EICMA na podzim roku 2011. Designová návaznost na předchozí modely, laděné ve stylu ve stylu šedesátých let zůstává tedy zachována, stejně jako malosériový postup výroby.

Více zde.