Informace o značce
![](/upload/images/cache/znacky/20121121100135-767_jpg150x150.jpg)
Umberto Borile - současný hlavní designér a prezident firmy - byl v osmdesátých letech celkem úspěšným motokrosovým závodníkem na úrovni, řekněme zhruba naší krajské soutěže. Jak už to v těchhle podmínkách chodí, kromě závodění se musel postarat i o servis, a díky tomu si časem uvědomil, že je lepším mechanikem než jezdcem. A především měl v hlavě spoustu nápadů, jak posunout vývoj o kus dál. Závodění tedy přesunul na vedlejší kolej, otevřel si malou dílnu a začal svoje myšlenky postupně realizovat.
Historie značky
![](/upload/images/cache/galerie/glo_znacka/767/20130805140511-25822_20121121114555_em4c4186_jpgresize_1000x830__jpg_resize_190x129__type_jpg_.jpg)
Ani zájem zákazníků o terénní speciál Borile Piuma 520 ale nebyl zřejmě tak velký jak by si jeho autor přál, a tak se Umberto Borille postupně přeorientoval na vývoj silničního jednoválce. Jako základ mu posloužil plochodrážní motor GM500, ke kterému bylo třeba vymyslet oddělenou převodovku. Ta se společně s novou klikovou skříní zrodila na starém rýsovacím prkně, jak jinak než pod Umbertovou tužkou. Při navrhování designu zbytku motorky se nechal inspirovat britskou klasikou, a o pár měsíců později vyjel na silnice s prvním BT45T.
Před širokou veřejnost se dostal poprvé v roce 1997 na výstavě v Miláně, a o dva roky později doplnily prvotinu BT45T přejmenovanou na B 500 T (Touring) modely B 500 CR (Café Racer) a B 500 CE (enduro). Všechny by se daly charakterizovat stejným sloganem: klasický vzhled, moderní technologie. Prvním a v podstatě jediným motocyklem moderního designu je B 500 MT ve stylu supermoto, představený v roce 2001. Žádný z modelů se nikdy nevyráběl sériově - zhruba 50 kusů za rok se stihlo vyrobit ručně - ale firma přesto slibně prosperovala.
Nadějný vývoj bohužel zastavila rodinná tragédie, a když se v roce 2010 Umberto pokusil svůj byznys opět rozběhnout, už se neobešel bez investora. Jeho designérské umění ani znovunalezený entuziasmus by samy o sobě nestačily, a tak vznikla nová společnost Umberto Borille & Co. Tu částečně vlastní a řídí milánský podnikatel Alberto Bassi, kterému kromě toho patří jachtařská firma Sciallino a tradiční krejčovský salón Sartoria v historickém centru Milána. Právě v něm jsme se zajeli v listopadu cestou z výstavy podívat na prezentaci žhavé novinky.
S "novodobými" dějinami značky Borile jsou spojeny modely R500 Ricky (scrambler, věnovaný památce zesnulého Umbertova syna), Bastard a B450, které jsme viděli na výstavě EICMA na podzim roku 2011. Designová návaznost na předchozí modely, laděné ve stylu ve stylu šedesátých let zůstává tedy zachována, stejně jako malosériový postup výroby.
![](/upload/images/cache/galerie/glo_znacka/767/20130805140511-25824_20121121114557_em4c4411_jpg_resize_1000x830__type_jpg__jpg_resize_230x156__type_jpg_.jpg)
Více zde.